اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد؛

تزریق بیش از 90 هزار دوز واکسن در منطقه جنوب استان کرمان/ نزدیک به 70 درصد موارد مثبت و بستری در بیمارستان‌ها

تزریق بیش از 90 هزار دوز واکسن در منطقه جنوب استان کرمان/ نزدیک به 70 درصد موارد مثبت و بستری در بیمارستان‌ها
مکارم به سهمیه واکسن در منطقه جنوب اشاره کرد و گفت: سهمیه ای که از طریق مرکز استان به دانشگاه هایی که مشخص شده تحویل داده و زمان محدودی که وقفه ایجاد می شود ما را دچار مشکل و تنش می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با راه  آرمان اظهار کرد: وضعیت منطقه جنوب با توجه به تمهیداتی که فراهم شده  قابل کنترل است  و تلاش کردیم که  مشکل تخت و تجهیزات و دارو نداشته باشیم که بیماران دچار مشکل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه  آرمان,

وی گفت: اما متاسفانه اگر شرایط از این بدتر شود واقعا شرایط خیلی سخت خواهد شد و امکانات و تجهیزات پاسخگو نخواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: هم اکنون در حال استفاده از کلیه ظرفیت ها هستیم  از جمله اینکه در حال حاضر سالن اجتماعات را تخلیه کرده و داخل آن تخت قرار دادیم تا قابل پاسخگویی باشد.
مکارم ادامه داد: امیدواریم که خداوند کمک کند و این بیماری به سمت نزولی حرکت کند و مشکل مردم حل شود.
وی به محدودیت ها نیز اشاره کرد و تصریح کرد: مناطق قرمز قاعدتا باید کمتر تردد کنند، اما متاسفانه برخی تردد به دلیل  مسائل اقتصادی است و بخشی از آن هم مربوط به مراودات و مسائل اجتماعی می شود که به شهروندان توصیه می کنیم برای اینکه زودتر زنجیره این بیماری قطع شود باید ترددها کنترل و کمتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: پرسنل گرفتار و خسته اند و از آن طرف نیز مردم خسته شده اند ما در حال تلاش هستیم و کلیه امکانات را فراهم کردیم که لااقل مردم از لحاظ درمانی مشکلی نداشته باشند ضمن اینکه مردم اگر رعایت نکنند با گستردگی شیوع بیماری با کمبود امکانات روبرو خواهیم شد.
مکارم خاطرنشان کرد: بنابراین به مردم گوشزد می کنیم که در تجمعاتی همچون مراسم عروسی و عزا شرکت نکنند و ارتباطات خود را حفظ کنند و همچنین از تجمع در فضاهای سرپوشیده پرهیز کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد فوتی ها و بستری ها نسبت به گذشته افزایش یافته است، اذعان کرد: به طور قطع بیشتر شده است و نزدیک به 70 درصد موارد مثبت و  بستری ها از فروردین امسال از 5 هزار 600 نفر ابتدای ورود کرونا به 17 هزار و 900 نفررسیده است و این افزایش آمار اخیرا اتفاق افتاده و این در حالی است که در جنوب دو پیک بیماری یکی در مرداد ماه سال گذشته و یکی هم در حال حاضر رخ داده است و بقیه سال وضعیت آرامی داشتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  کرمان تصریح کرد: هم اکنون استان های مجاور نیز درگیر شده اند مخصوصا منطقه جنوب تحت تاثیر هرمزگان قرار گرفته یا بخش هایی همچون رودبار جنوب به دلایلی مثل اقتصادی، اجتماعی وعاطفی با استانهای درگیر مراوده دارند و تا زمانی که  این ترددها وجود داشته باشد ما همچنان درگیر خواهیم بود.
مکارم با بیان اینکه تمامی بیمارستان ها تجهیز و همه پرسنل را بسیج کردیم که به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی شود،  ادامه داد: همچنین بخش هایی را جدیدا تجهیز و جهت درمان بیماران کرونایی راه اندازی و بخشی هم به سایر بیماران اختصاص داده ایم.
وی همچنین به تزریق واکسن در این منطقه اشاره کرد و گفت: سهمیه ای که از طریق مرکز استان به دانشگاه هایی که مشخص شده تحویل داده می شود و زمان محدودی که وقفه ایجاد می شود ما را دچار مشکل و تنش می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: اما  به نسبت هر چه واکسن بیشتر داشته باشیم و بتوانیم مردم را واکسینه کنیم زنجیره بیماری هم زودتر قطع خواهد شد.
مکارم افزود: در سنین بالای 60 سال بیش از 70 درصد واکسن دریافت کرده اند و هر چه سن واکسیناسیون پایین تر باشد میزان آن کمتر خواهد بود که اخیرا اعلام شده است و در حال حاضر واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومی، فرودگاه ها، بانک ها جزو اولویت ها هستند.
وی گفت: استقبال از واکسیناسیون در منطقه جنوب نسبت به سایر مناطق خیلی بیشتر بوده است و حال اگر واکسن داشته باشیم جمعیت بیشتری را می توانیم واکسینه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: تا کنون جامع هدف منطقه جنوب نزدیک به 90 هزار و 109 نفر واکسینه شده اند و 74 هزار نفر در نوبت اول و 16 هزار نفر نیز در نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند یعنی بیش از 90 هزار دوز واکسن تزریق شده است .

انتهای پیام/نامجو

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه