اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت و درمان قائم‌شهر خبر داد؛

افزایش نگران‌کننده بستری بیماران کرونایی در قائم‌شهر

افزایش نگران‌کننده بستری بیماران کرونایی در قائم‌شهر
محمد گران گفت: آمار بیماران کرونایی همچنان در قائم‌شهر رو به افزایش است و مردم باید با رعایت پروتکل‎های بهداشتی این زنجیر شیوع را قطع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد گران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره وضعیت کرونا در شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: شهرستان قائم‌شهر در وضعیت حادی قرار دارد بطوریکه همچنان تعداد بیماران ما در این شهرستان رو به افزایش است و این یعنی ما همچنان به پیک نرسیدیم.

وی به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم را دلیل این افزایش آمار بیماری دانست و افزود: متاسفانه مردم فکر می‌کنند بعد زدن واکسن یا گذشت زمان دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست که این خود باعث شده این گونه مردم پروتکل‌های بهداشتی را راعایت نکنند.

رئیس مرکز بهداشت درمان شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: در هفته اخیر از یک مراسم جشن تولد خانگی 21 نفر بستری در بیمارستان داشتیم که این نشان از رعایت نکردن همشهریانمان است و تا زمانی که تجمعات اینگونه در شهرستان باشد قطعا وضعیت روبه افزایش خواهد رفت.

این مسئول به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های رازی و ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: بدلیل وضعیت حاد بیماران بیش از ظرفیت در بیمارستان بیمار بستری شده اند و مردم باید پروتکل های بهداشتی خصوصا زدن ماسک را رعایت بکنند و از تجمعات در بازار، تالار، خانه و هرجای غیرضروری جلوگیری کنند تا این زنجیره شیوع بیماری قطع شود.

گران با اشاره به اینکه کرونا دلتا قدرت انتقالش چندین برابر شده است خاطرنشان کرد: باید جلوی تجمعات گرفته شود و به گفته‌ی وزیر محترم بهداشت نیاز است تا کشور دو هفته بصورت تعطیلی کامل در بیاید تا مردم با رعایت درست بتوانند جلوی شیوع را بگیرند که اگر اینگونه نشود باید بیمارستان صحرایی را در قائم شهر راه‌اندازی کنیم که البته درخواست آن را به علوم پزشکی دادیم و به سپاه ماموریت راه اندازی آن داده شد و اکنون منتظریم تا  ببینم وضعیت چگونه می شود.

وی با اشاره به اینکه دو ماه است بصورت عمومی بر اساس زمان بندی تزریق واکسن کرونا را آغاز کردیم، تصریح کرد: تا کنون 70 هزار دز واکسن تزریق شد که تعداد 55 هزار نفر نوبت اول را تزریق کردند و 15 هزار نفر دز دوم را نیز دریافت کردند.

رئیس مرکز بهداشت درمان شهرستان قائم‌شهر، بیان کرد: سه پایگاه تزریق در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فروردین و اخیرا حسینیه عاشقان ثارالله برای شهروندان قائم شهری آماده کردیم که حدود 40 گروه آماده واکسیناسیون شهروندان هستند و 18 مرکز جامع روستایی هم در منطقه های روستایی آماده تزریق روستاییان در شهرستان قائم شهر هستند تا دیگر نیازی به حضور آنها به مناطق شهری نباشد و راحت تر تزریق واکسن را در مراکز روستایی منطقه خود انجام دهند.

گران در پایان ضمن خسته نباشید به کلیه همکاران خود که با جان دل زحمت می‌کشند، خاطرنشان کرد: اکنون افراد 50 سال به بالا واکسینه می‌شوند و همچنین اقشار خدماتی نیز طبق لیست اعلام شده نیز می توانند بزنند که این شغل های شامل معلمان، اساتید، کارمندان بانک، قضات، خبرنگاران، رانندگان تاکسی و برخی از واحدهای خدماتی شهرداری ها می‌توانند با حضور در مراکز واکسیناسیون تزریق واکسن کرونا را انجام دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه