اخبار داغ

واکاوی پرونده یک گرانی؛

التهاب در بازار لرستان/ نرخ لبنیات چرب‌تر شد

التهاب در بازار لرستان/ نرخ لبنیات چرب‌تر شد
افزایش چراغ‌خاموش قیمت لبنیات سبب شد تا سرانه مصرف این ماده مغذی هر روز تقلیل پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، یکی از مهمترین و با ارزش ترین مواد غذایی، دسته لبنیات است که مصرف روزانه آن برای همه افراد توصیه می شود، وجود لبنیات در سفره های ایرانی نقش ویژه ای دارد اما طی سال های اخیر افزایش قیمت این محصولات سبب شده تا هر روز این ماده مغذی در سبد خانوارها کمتر و به تدریج حذف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

با نگاهی به قیمت های درج شده روی بسته های لبنیاتی مشخص می شود که قیمت خرید این محصولات در مقایسه با هفته های قبل به چه میزان افزایش یافته و سناریوی افزایش قیمت لبنیات به صورت چراغ خاموش ادامه دارد.

,

این در حالیست که علاوه بر افزایش قیمت و التهاب در بازار لبنیات، برخی از محصولات لبنی نیز کم حجم تر از گذشته اما گرانتر عرضه می شود که این نشان دهنده عدم نظارت و بی توجهی مسئولان به این موضوع است.

,

این افزایش قیمتها در بازار لبنیات سبب شده تا هر روز سرانه مصرف در این بخش کمتر شود به طوری که سرانه مصرف روزانه به کمتر از یک لیوان کاهش یافته و در طول سال این سرانه حدود ۶۶ کیلوگرم است که می تواند تهدیدی برای سلامتی باشد.

,

, ,

سبقت افزایش قیمت از درصدهای اعلام شده نشان می دهد که دلیل موجهی برای این افزایش قیمتها وجود ندارد ولی همچنان بازار لبنیات در تلاطم این قیمتها گرفتار شده و معلوم نیست که یک من ماست گرانی لبنیات، چقدر کره دارد.

,

در تیرماه امسال بازهم زمزمه های افزایش قیمت شیر مطرح شد، افزایش قمیتی که طوفان افزایش قیمت محصولات لبنی تا ۷۰ درصد را به دنبال داشت ولی این افزایش قیمت اعمال نشد این در حالی بود که افزایش قیمت شیر به ۶۴۰۰ تومان سبب افزایش ۷۰ درصدی محصولات لبنی می شد و این امر یعنی بازهم سبد خانوارها از لبنیات، خالی تر شد.

,

آزاد شدن قیمت سبوس و افزایش قیمت نهاده های مصرفی دامداران سبب شده تا تولیدکنندگان تقاضای افزایش قیمت شیر را داشته باشند.

,

افزایش لحظه‌ای قیمت لبنیات

, افزایش لحظه‌ای قیمت لبنیات, افزایش لحظه‌ای قیمت لبنیات,

امینی یکی از شهروندان لرستانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: اگرچه اعلام شده قیمت شیر افزایش پیدا نکرده ولی دو هفته است که شیر در برخی از لبنیاتی ها با قیمت هشت هزار تومان عرضه می شود که اگر نظارت هایی در کنترل قیمت شیر صورت گیرد این افزایش قیمت های خودسرانه اعمال نمی شود.

,

وی افزود: تا دو هفته قبل هر کیلو شیر شش هزار تومان بود ولی الان هشت هزار تومان عرضه می شود، همچنین سایر محصولات لبنی پاستوریزه هر روز افزایش قیمت دارند و محصولات لبنی سنتی هم قیمت مصوبی ندارند و هر مغازه هر قیمتی را که می خواهد اعمال می کند.

,

, ,

این شهروند لرستانی تصریح کرد: محصولات لبنی پاستوریزه با برندهای مختلف با قیمت هایی باورنکردنی در بازار عرضه می شوند در حالی که در بسیاری از موارد، کیفیت فرقی ندارد و افزایش قیمت ها سلیقه ای درج می شود.

,

وی بیان کرد: افزایش قیمت لبنیات سبب شده تا هر روز میزان مصرف لبنیات را کم کنیم که با توجه به ارزش غذایی این مواد خوراکی نیاز است در این راستا نظارت بیشتری برای جلوگیری از افزایش ثانیه ای قیمت لبنیات صورت گیرد.

,

تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن شیر در لرستان

, تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن شیر در لرستان, تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن شیر در لرستان,

 فضل اله موموندی مدیر امور دام جهاد کشاورزی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: سالانه بالغ بر ۲۸۰ هزار تن شیر در استان لرستان تولید می شود که بخشی از این میزان تولیدی در داخل استان به مصرف می رسد و بخشی هم به استان های دیگر فرستاده می شود البته در مجموع میزان تولیدی شیر می تواند نیاز استان را تامین کند.

,

وی افزود: لرستان در تولید شیر رتبه ۱۳ کشوری و در تولید گوشت رتبه هشتم را دارد که در حال حاضر چهار گاوداری بالای هزار راسی در استان وجود دارد که در تولید گوشت و شیر نقشی مهم دارند.

,

مدیر امور دام جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: ۵۹ مرکز در استان، شیر دام های استان را جمع آوری می کنند و پس از جمع آوری در اختیار لبنیاتی ها و یا کارخانه ها قرار می دهند.

,

موموندی با اشاره به نرخ شیر گفت: قیمت خرید شیر از دامدار ۴۵۰۰ تومان است و افزایش قیمتی در این راستا نبوده و قیمت قبلی لحاظ می شود.

,

, ,

مدیر امور دام جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۰ کارخانه فرآوری شیر در استان، چهار کارخانه فعال بوده و شیرهای تولید را پس از خرید به سایر محصولات تبدیل می کنند.

,

وی با اشاره به توزیع نهاده های دامی بیان کرد: ذرت، جو، سبوس و کنجاله برای این دام ها مورد نیاز است که به تعداد دام های موجود در اختیار دامدار قرار می گیرد و ۱۸ کارخانه کنسانتره در این راستا وجو دارد.

,

قیمت هر کیلو شیر ۷۰۰۰ تومان است

, قیمت هر کیلو شیر ۷۰۰۰ تومان است, قیمت هر کیلو شیر ۷۰۰۰ تومان است,

رضا علی تیموری رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات استان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در حال حاضر قیمت شیر خام در دامداری ها ۴۵۰۰ تومان است که با قیمت ۷۰۰۰ تومان باید به دست مصرف کننده برسد و قیمت شیر بیش از این تخلف است.

,

وی افزود: لازم است برای جلوگیری از تخلفات گرانفروشی در این زمینه نظارت های بیشتری صورت گیرد تا سودجویان از افزایش خودسرانه قیمتها خودداری نمایند.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات لرستان تصریح کرد: قیمت ها مدام در حال افزایش است و در پایان سال گذشته قیمت شیر ۱۰ درصد گران شد و به ۷۰۰۰ تومان افزایش یافت.

,

, ,

تیموری عنوان کرد: شیرهای تولیدی در استان ابتدا در اختیار کارخانه های بزرگ و مازاد تولیدات در اختیار لبنیاتی ها قرار می گیرد، البته کارخانه ها شیر را گاهی با قیمت بیشتری خریداری می کنند.

,

وی بیان کرد: همچنین ماستی که در لبنیاتی های سنتی تهیه می شود قیمت ۸۰۰۰ تومان تعیین شده و بیشتر از این میزان گرانفروشی محسوب می شود.

,

انتظار می رود که برای جلوگیری از تخلفات گرانفروشی لبنیات، مسئولان نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند تا به دلیل گرانی، شیر و سایر محصولات لبنی از سبد غذایی خانوارها حذف نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه