اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی:

اعتبار ساخت اماکن گردشگری خسارت‌دیده زلزله دنا تامین شد

اعتبار ساخت اماکن گردشگری خسارت‌دیده زلزله دنا تامین شد
صفایی گفت: با پیگری‌های صورت‌گرفته 7 میلیارد تومان اعتبار برای اماکن گردشگری خسارت‌دیده از زلزله دنا اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه  چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این زمین لرزه سبب ویرانی منازل، اماکن مختلف فرهنگی، ورزشی، مدارس نهادها و ارگان ها شد اما در همان ساعات اولیه زلزله نهادهای مختلف سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی مجموعه دولت و مسئولان برای کاهش آلام زلزله زدگان در این شهر حضور یافتند.

,

با گذشت حدود 4 ماه از زلزله سی سخت عملیات بازسازی درحال تکمیل است و با تامین مصالح و اعتبارات مورد نیاز می توان به تکمیل و ترمیم نهایی خسارات ناشی از زلزله امیدوار بود.

,

یکی از موضوعاتی که در اثر زلزله خسارات مختلفی متحمل شد اماکن گردشگری و تفریحی بود، در این راستا شهرستان زلزله زده دنا به دلیل داشتن طبیعت دلنشین با آب و هوای مناسب زمینه مناسب برای موضوعات گردشگری و تفریحی است هر چند کرونا و زلزله این موضوع را با چالش مواجه کرده است.

,

در همین رابطه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت پیگیری تخصیص اعتبار برای  بازسازی و کمک به حل مشکلات اماکن گردشگری سی سخت گفت: میراث فرهنگی برای شهر توریستی سی سخت پیگیری هایی  در استان و سطح کشور داشت که با اختصاص اعتبار 7 میلیارد تومانی برای تاسیسات گردشگری به عنوان تسهیلات ارزان قیمت از طریق سازمان برنامه و بدوجه استان منجر شد.

,

صفایی  بیان کرد: با ابلاغ تسهیلات 7 میلیاردی به میراث فرهنگی درصدد هستیم خدمات و تاسیسات حوزه گردشگری در شهر توریستی سی سخت برای مسافران و گردشگران آماده شود.

,

وی گفت: این اعتبار به کسانی که تاسیسات و اماکن آنها دچار خسارت شده به تفکیک ابلاغ می شود تا در بانک های عامل تسهیلات خود را دریافت کنند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی گفت: اگر این اعتبار اختصاص یافته نیازهای متقاضایانی که آماکن آنها دچار خسارت شده است را تامین نکند به صورت مجدد پیگیر اعتباراتی استانی و کشوری خواهیم بود.

,

صفایی در پایان گفت: شهرستان های استان قرمز است و میزبان هیچگونه گردشگری نخواهیم بود از طرفی  تمام تاسیسات گردشگری تعطیل است و اگر شخصی بدون هماهنگی  اقدام به بازگشایی اماکن گردشگری خود داشته باشد با وی برخورد قانونی صورت می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه