اخبار داغ

اقدامی که موثر شد؛

غربال‌گری بیماری هزارچهره کرونا با سامانه ۴۰۳۰ در البرز/ مشاوره سلامت تلفنی و کاهش مراجعات حضوری کووید ۱۹ را آچمز کرد

غربال‌گری بیماری هزارچهره کرونا با سامانه ۴۰۳۰ در البرز/ مشاوره سلامت تلفنی و کاهش مراجعات حضوری کووید ۱۹ را آچمز کرد
از ابتدای تراژدی کرونا مرکز ملی مشاوره سلامت ۴۰۳۰ با هدف کاهش نگرانی مردم وکم کردن بار مراجعات به بیمارستان‌ها به صورت رایگان راه‌اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سامانه تلفنی ۴۰۳۰ این روزها بیشتر از گذشته در راستای پیگیری و غربال گری بیماری هزار چهره کرونا برای شهروندان البرز مفید واقع شده است و غالب آنها معتقد هستند که راهنمایی های این سامانه توانسته برای آنها بسیار کارساز باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
از ابتدای تراژدی کرونا مرکز ملی مشاوره سلامت ۴۰۳۰ با هدف کاهش نگرانی مردم وکم کردن بار مراجعات به بیمارستان ها به صورت رایگان راه اندازی شده است. کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی البرز هم در گفتگو با خبرنگار تیتریک به اهمیت این موضوع اشاره می کند.
,
 
,
واشقانی می گوید؛ بسیاری از افراد در زمینه راه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و درمان سوال داشتند اما با راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ توانستیم از مراجعات مکرر مردم جلوگیری کنیم. خدمات مشاوره ای این مرکز در ۶ بخش کرونا، روانشناسی، تغذیه، سالمندان، مادران باردار و سرطان ارائه می شود.
,
 
,
و اما روزانه بین ۶۰ الی ۷۰ کارشناس در حوزه های مختلف مراکز بهداشت با سامانه ۴۰۳۰ همکاری می کنند، به گونه ای که فانی کارشناس روان شناسی ۴۰۳۰ به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ فردی که تماس می گیرد معمولا دچار استرس های روان شده است چرا که خود یا خانواده اش مبتلا شده اند.
,
 
,
وی ادامه داد: اگر راهکارهای ما کارساز نبوده و استرس افراد بسیار شدید باشد آنها را به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع خواهیم داد تا خدمات و مداخلات روان شناختی در بحران را به آنها آموزش خواهیم داد تا بتوانند دوران کرونا را با سلامت بهتری سپری کنند.
,
 
,
افرادی که سالمند هستند یا بیماری های زمینه ای و صعب العلاج دارند می توانند از طریق سامانه ۴۰۳۰ درخواست ارجاع تیم های تخصصی به محل زندگی شان داشته باشند و از آنها تست کرونا گرفته شود، در این روزهایی که شاهد افزایش ابتلا به کرونا هستیم بهتر است با این سامانه در ارتباط باشیم.
,
 
,
بدون شک اینگونه اقدامات می تواند در راستای افزایش خدمات غیرحضوری به بیماران موثر بوده و کاهش ابتلا به کووید ۱۹ را به دنبال داشته باشد، چرا که کشنده ترین پاندمی قرن در پیک پنجم خود به سر برده و معلوم نیست چه زمانی دست از سر البرز بر می دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه