اخبار داغ

گزارشی از ۱۵ سال چشم‌انتظاری؛

بانک‌های سمنان؛ اصلی‌ترین عامل به گل‌نشستن کارخانه سیمان "بیارجمند"/ اتمام حجت دادستانی با بانک‌های متخلف

بانک‌های سمنان؛ اصلی‌ترین عامل به گل‌نشستن کارخانه سیمان "بیارجمند"/ اتمام حجت دادستانی با بانک‌های متخلف
کارخانه سیمان بیارجمند حدود ۱۵ سال است که بر اساس نظر تولیدکنندگان بازیچه دست سازمان‌های دولتی و بانک‌هاست و مدت‌هاست در انتظار اقدامی مثبت از سوی دولت و بانک‌های دولتی نشسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پروژه کارخانه سیمان بیارجمند با پتانسیل بالا در بخش های مختلف تولید و اشتغال زایی از سال 1385 که اولین گام‌ها برای احداث پروژه برداشته شد تا امروز با 40 هزار سهامدار بلاتکلیف و در انتظار حمایت دولت و بانک ها برای بهره برداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بدعهدی بانک ها اصلی ترین عامل عدم بهره برداری از پروژه سیمان بیارجمند

, بدعهدی بانک ها اصلی ترین عامل عدم بهره برداری از پروژه سیمان بیارجمند, بدعهدی بانک ها اصلی ترین عامل عدم بهره برداری از پروژه سیمان بیارجمند,

ابراهیم خسروی، مدیرعامل کارخانه سیمان بیارجمند در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره وضعیت کارخانه گفت: کارخانه سیمان بیارجمند متاسفانه به علت بدعهدی بانک های عامل و عمل نشدن تعهد سهامداران ساخته و تکمیل نشده است.

, مرآت,

خسروی با اشاره به عمده ترین دلیل برپا نشدن این کارخانه خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل عدم بهره برداری از پروژه کارخانه سیمان بیارجمند بد عهدی کارخانه های عامل و در راس این بانک ها، بانک تجارت بوده است که به موقع به وعده خود عمل نکرده و این طولانی شدن زمان باعث جهش قیمت ها و به نتیجه نرسیدن این پروژه بزرگ شده است.

,

وی افزود: در این شرایط و با بدعهدی های صورت گرفته کارخانه با اعتراض سهام داران، بدعهدی بانک ها و بی توجهی برخی سازمان ها و نهاد های دولتی مواجه شده که این شرایط روز به روز بر مشکلات کارخانه افزوده است.

,

مدیرعامل کارخانه سیمان بیارجمند با بیان اینکه مهمترین مشکل کارخانه بحث حمایت مالی بوده است تصریح کرد: کارخانه سیمان بیارجمند نه مشکل دانش و تکنولوژی، نه مشکل نیروی انسانی و نه مشکل خرید تجهیزات خارجی داشته و فقط و فقط مشکل منابع مالی بوده که بانک همراهی نکرده است.

,

, ,

خسروی با اشاره به پیشنهاد خرید کارخانه توسط بانک تجارت اذعان کرد: بانک تجارت و برخی بانک های دیگر درخواست خرید کارخانه را داشته اند و این عدم همراهی برای ساخت کارخانه و تلاش بانک های برای خرید آن بسیار عجیب بوده و قابل توجیه نیست و چیزی جز شک به عمدی بودن این موضوع برای تصاحب کرخانه توسط بانک ها به وجود نمی آید.

,

وی با بیان اینکه بانک های مختلف پس از سالها تصمیم به عدم همکاری گرفتند اظهار کرد: بانک ملی با تعهد پرداخت وام 500 میلیارد ریالی پس از 2 سال اعلام کرد که همکاری نمی کند و بانک تجارت با تعهد حدود 2 هزار میلیارد ریالی و بانک صنعت و معدن با تعهد حدود 600 میلیارد ریالی به علت همراه نشدن بانک ملی به تعهدات خود عمل نکردند. 

,

مدیرعامل کارخانه سیمان بیارجمند با اشاره به جلسات مکرر قوه قضائیه در استان سمنان برای حل معضل کارخانه بیان کرد: معاون دادستان از اعلام نداشتن اختیار بانک تجارت استان برای رفع مشکل ناراحت شد و به نیابتی کار کردن این بانک در استان اعتراض کرد.

,

خسروی ادامه داد: با تمام این بدعهدی ها پروژه که در سال 87 با اعتبار یک هزار و 350 میلیارد ریال قابل بهره برداری بوده است با عدم همکاری بانک ها امروز و در سال 1400 با 8هزار میلیارد ریال کسری بودجه مواجه شده و تمام کالاهای خارجی و تجهیزات که پول ملی و بیت المال است بدون توجه مسئولین در حال نابودی است.

,

خبرنگار مرآت برای پیدا کردن این معمای مهم به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان رجوع کرد و یک منبع آگاه درباره آخرین وضعیت کارخانه گفت: مشکل کارخانه سیمان بیارجمند عدم همکاری بانک های تجارت و صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات لازم بوده که روز چهارشنبه برای رفع این مشکل اداره صمت جلسه کمیته رصد و پایش مصوبات را تشکیل خواهد داد  و نتایج آن پس از جلسه اعلام خواهد شد.

, مرآت,

سهل انگاری هیئت مدیره هم تاثیر زیادی در عقب افتادن بهره برداری از پروژه داشته است

, سهل انگاری هیئت مدیره هم تاثیر زیادی در عقب افتادن بهره برداری از پروژه داشته است, سهل انگاری هیئت مدیره هم تاثیر زیادی در عقب افتادن بهره برداری از پروژه داشته است,

همچنین  محمد فروهر، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت بدون توضیح دقیق از شرایط و وضعیت فعلی کارخانه سیمان بیارجمند گفت: مقصر قطعی موضوع سیمان بیارجمند بانک ها نیستند و هیئت مدیره هم سهل انگاری کرده اند و ضمنا جلسه ای در روز چهارشنبه برای پیگیری مشکلات مربوط به کارخانه سیمان بیارجمند برنامه ریزی شده است و اطلاعات تکمیلی پس از جلسه و تصمیم گیری های لازم اعلام خواهد شد.

, مرآت,

, , , ,

اتمام حجت معاون دادستان مرکز استان سمنان با بانک های متخلف

, اتمام حجت معاون دادستان مرکز استان سمنان با بانک های متخلف, اتمام حجت معاون دادستان مرکز استان سمنان با بانک های متخلف,

پیگیری مرآت از طریق دادگستری استان سمنان برای اعلام آخرین اقدامات دادگستری برای رفع مشکلات موجود بر سر راه حدود 40 هزار سهامدار کارخانه سیمان بیارجمند نتایج مثبتی به همراه داشت و معاون دادستان مرکز استان طی مکاتبه ای با دبیر کمسیون هماهنگی بانکهای استان اتمام حجت کرد و آن ها را ملزم کرد تا در راستای احیای واحد‌های تولیدی راکد و ورشکسته اقدام کنند.

, مرآت,

زین‌العابدین حسام، معاون دادستان مرکز استان سمنان طی مکاتبه ای با دبیر کمسیون هماهنگی بانک های استان اعلام کرد: با توجه به کوتاهی های صورت گرفته توسط برخی از بانک های استان در راستای احیاء و راه اندازی واحد‌های تولیدی استان، زین پس دادستانی به موجب ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با متخلفین برخورد خواهد کرد.

,

در نامه دادستان سمنان به دبیر کمسیون هماهنگی بانک های استان آمده است: نظر به برخی قصور و کوتاهی های صورت گرفته توسط برخی از بانک های استان در راستای احیاء و راه اندازی واحد‌های تولیدی استان و مشکلات عدیده به وجود آمده وعدم اراده لازم در این خصوص، زین پس دادستانی به صورت مصداقی وموردی در خصوص هر واحد ورود و با همکاری اداره کل بازرسی استان ونهادی امنیتی و انتظامی بررسی های لازم معمول ودر صورت احراز هر قسم فعل یا ترک فعلی که منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی ویا عدم احیاء واحد‌های راکد گردد پس از انطباق رفتار ارتکابی با عناصر قانونی مربوطه به موجب قسمت اخیر ماده 598 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و بند ج ماده 1 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، پیرامون شخص یا اشخاص دخیل در موضوع برخورد قانونی و بدون اغماض صورت خواهد پذیرفت.

,

شبکه اطلاع رسانی مرآت همانند گذشته پیگیری‌ها خود را در راستای حمایت از تولید در استان ادامه خواهد داد و در خصوص کارخانه سیمان بیارجمند نیز نتایج جلسه روز چهارشنبه اداره صمت را منتشر خواهد کرد.

, مرآت,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه