اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه هشدار داد؛

سیستم سرمایشی بیمارستان امام خمینی دهدشت، معضل پیک پنجم کرونا/ افزایش سه‌برابری بستری‌های کرونایی

سیستم سرمایشی بیمارستان امام خمینی دهدشت، معضل پیک پنجم کرونا/ افزایش سه‌برابری بستری‌های کرونایی
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: شاهد افزایش سه برابری بستری روزانه بیماران کرونایی هستیم و این در حالی است که راهروهای اورژانس نیز به بیماران اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه امروز در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان  با اشاره به اینکه در  موج پنجم کرونا ستاد ملی کرونا تعطیل بوده  و دستورالعمل جدیدی تاکنون ابلاغ نشده است گفت: بیش بینی می‌شد  پیک جدید از اواخر مرداد تا شهریور آغاز شده اما با توجه عدم رعایت دستورالعمل‌ها این پیک بیش از موعد رسید و شرایط را برای  کادر درمان بیشتر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

محمدطاهر طیب زادگان افزود: در پیک چهارم کرونا کادر درمان شرایط سختی را از لحاظ روحی و روانی متحمل شدند و در  پیک پنجم وضعیت به مراتب دشوارتر از قبل است.

,

وی در بخش دیگر سخنان خود به  متوسط بستری روزانه در بیمارستان دهدشت اشاره و تصریح کرد: شاهد سه برابری  امار نسبت به  گذشته هستیم و  این در حالی است که حجم نمونه‌گیری تا پنج  برابر افزایش یافته است.

,

طیب زادگان به کمبود فضای بستری ها اشاره و عنوان کرد:  به علت ازدحام مراجعه کنندگان و آمار بالای بستری‌ها راهروهای اورژانس هم محل بیماران شده است و با توجه به شدت گرما و مشکلات سرمایشی، بخش هایی که در فصل پاییز و زمستان به کرونا اختصاص داشت  اکنون قابلیت استفاده ندارند و وضعیت بسیار نگران کننده است.

,

وی  تصریح کرد: با توجه به واکسناسون کرونا  بسیاری از کادر درمان درگیر این طرح هستند به همین خاطر در سایر موارد از جمله بیماریابی، انجام تست های  و ..دچار مشکل شدیم و کادر درمان فشار زیادی را تحمل می کنند و انتظار می‌رود سایر دستگاه ‌ها ازجمله،هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی و ... در این راه مانند گذشته به یاری کادر درمان بشتابند.

,

این مسئول در خصوص اجرای مراسم محرم  گفت: دستورالعملی از طرق ستاد ملی تاکنون  ابلاغ نشده است و اگر مانند سال گذشته  با وجود شرایط سخت گیرانه در مراسم‌های اما در روزهای پایانی  از کنترل خارج شد و که شاهد پیک مهر و آبان  بودیم.

,

فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست گفت: اکنون وارد دولت جدید شدیم. با نگاه نو و تحول افرین در این شرایط کرونا و تنش ابی هست اقدامات قابل قبولی صورت بگیرد. با شروع  بکار دولت بتوانیم این شرایط عبور کنیم.

,

دارا کریمی نژاد افزود:  در هفته آخر دولت اقدامات خوبی از قبیل  افتتاح کلنیک امام سجاد دهدشت  اتفاق افتاد و با شاهد روند رو به رشد واکسناسون در شهرستان هستیم و امید است دیگر شاهد خیز ششم نباشیم.

,

وی با گلایه‌مندی از اقدامات برخی دستگاه های خدمات رسان گفت: موقعیت شناسی یک مدیر بسیار مهم بود  و افرادی که بدون طی مراحل اقدام به قطع اب،برق، گاز و ... سایر ادرات  بدون اطلاع فرماندر می کنند مصداق  ترک فعل بوده است.

,

مقام ارشد اجرایی گفت: ادرات سعی کنند معوقات را خود را بروز کرده تا گرفتار قعط های نشوند و این قطعی ها برای اخرین بار باشد که بدون اطلاع انجام می شود.

,

فرماندار کهگیلویه در بخش دیگر سخنان خود گفت:  در این شرایط شرایط قرمز  انتظار داریم بازدیدها مرتب انجام شود و در  شهر دهدشت اکر این روند ادامه داشته باشد مجبور به مسدود شدن میدان هستیم و مکانهای شلوغ  خواهیم بود.

,

کریمی نژاد افزود: در مراسمات عزار و عروسی جمله غیر منطقی تجمعات با رعایت دستور العمل های برگزار می شود به صورت زیاد دیده می شود و این خود  تیر خلاس به دستورالعمل هاست.

,

وی ساعت تشیع را شهر از ۶تا ۷صبح اعلام و گفت : در عصر هیچگونه تشیع صورت نخواهد گرفت و خود مردم رعایت کنند.

,

کریمی نژاد عنواد کرد: با توجه به شروع دولت جدید تلاش را باید بیشتر کنیم و  دستگاه های اجرای  الزام اور است و نهادهای مردمی ، دانشگاه و ... التماس می کنم بیایند در زمینه واکسیناسیون و هم رعایت دستورالعمل ها کمک کنند و از این خیز پنجم عبور کنیم.

,

وی بیان داشت: این بیماری رفتنی نیست و سبک زندگی ما باید با توجه به این بیماری همانگ کنیم اگر چه یک تهدید بود اما فرصت های زیادی به وجود امده است.

,

فرماندار کهگیلویه گفت: در حوزه محرم تابع ستاد ملی کرونا هستیم  و بیانات رهبری فصل الخطاب بوده و اگر کسی خارج از آن اقدام کند تضیع حقوق شهروندی است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه