اخبار داغ

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید در گفت‌وگو با دانا؛

تعامل رئیس‌جمهور با مردم یکی از جنبه‌های مثبت آقای رئیسی است/ چرایی توصیه‌های رهبری به رئیس دولت سیزدهم

تعامل رئیس‌جمهور با مردم یکی از جنبه‌های مثبت آقای رئیسی است/ چرایی توصیه‌های رهبری به رئیس دولت سیزدهم
قادری با اشاره به توصیه‌های رهبری به رئیس جمهور رسمی کشور گفت: علت این توصیه ها به آقای رئیسی این است که از دیدگاه رهبری کابینه‌های حزبی و جناهی مشکلی از روی دوش مردم بر نخواهند داشت و نگاه رئیس جهور سیزدهم باید بر پایه شایسته سالاری و استفاده فوری از همه ظرفیت‌ها باشد.
[

جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره توصیه‌های دیروز مقام معظم رهبری به آیت‌الله رئیسی و چرایی این توصیه‌ها اظهار کرد: یکی از توصیه‌هایی که ایشان به رئیس‌جمهور دولت سیزدهم داشتند این بود که صرفاً به بیان مسائل و مشکلات بسنده نکنند و بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها متمرکز شوند، زیرا بیان مشکلات از دیدگاه رهبر انقلاب مربوط به دوره تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,


وی ادامه داد: اکنون که رئیس‌جمهور رسمی کشور و دولت جدید به عرصه فعالیت وارد شده، باید با اتکا به توان داخلی اقدام و عمل را سرلوحه کار خود قرار دهد. اگر رئیس‌جمهور با نگرش میدانی و عملیاتی برای رفع مشکلات عزم جدی، نشان دهد در واقع اولین قدم را برای حل مشکلات برداشته است.

,
,


وی در بیان توصیه بعدی مقام رهبری به رئیس‌جمهور سیزدهم گفت: تاکید رهبری بر دولت وفاق ملی بود، زیرا اگر این شرط، در دولت آقای رئیسی حادث شود، ایشان موفق خواهد بود تا از تمام ظرفیت‌ها در گوشه‌وکنار کشور بهره‌برداری نموده و نظر رهبری در بیان این مطلب این بود که دوره عملکرد خطی و جناحی در کشور ما گذشته است و امروز دیگر تیم‌های جناحی نمی‌توانند قدمی برای بهبود شرایط بردارند.

,
,


این نماینده مجلس گفت: در بیانات رهبری، امروز کشور به یک تیم کارآمد و کاملاً مسلط و مشرف به مسائل پیش‌آمده نیاز دارد و لازم است این تیم به‌سرعت تشکیل شده و با شناسایی مشکلات قدم بعدی یعنی حل این مشکلات را بردارد و این توصیه کاملاً به جایی است که در این شرایط اقتصادی هر چه دولت از مسائل حاشیه‌ای دوری کند و درگیری با مسائل روزمره را کنار گذارد فرصت بیشتری برای حل معضلات اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای را دارد.

,
,


وی در ادامه اشاره کرد: از خصوصیات شخصیتی رئیس‌جمهور کنونی باید این باشد که توجه زیادی به مسائل حاشیه‌ای نداشته و این حاشیه‌ها برایش جذابیتی نداشته باشد و بر کارکرد اصولی و پایه‌ای متمرکز باشد. وقتی دولت سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید که وقت و توان و امکاناتش را روی مسائل اصلی متمرکز نماید.

,
,


عضو کمیسیون ویژه جهش تولید گفت: مسئله دیگری که در بیانات رهبری به آن اشاره شد، ارتباطات و تعاملات مردمی با رئیس‌جمهور بود که این یکی از جنبه‌های مثبت آقای رئیسی است که تا کنون همیشه در بطن جامعه حضور داشته و بسیار مشاهده شده حتی در جایی که کاری امکان انجامش نباشد همین گوش شنوا بودن مسئولین و دولتمردان و مقامات اجرایی و نمایندگان مردم در ارتباط مردم و حفظ و تداوم این ارتباط توانسته مسکنی برای آلام مردم بوده که در همین حال می‌توان با اشراف بر این مشکلات با تعامل و بررسی این مشکلات با مجموعه‌های تخصصی و کارشناسی که مقام رهبری بر این مطلب هم تاکید داشتند مشکلات را کاهش داد.

,
,


وی با اشاره به تاکید رهبر بر استفاده از نیروهای تخصصی و شایسته‌سالاری گفت: باید از این ظرفیت در پیشبرد امور، نهایت استفاده را نمود و در همه امور از این توان به نحو شایسته توسط عوامل اجرایی استفاده شود.

,
,

انتهای پیام/ط
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه