اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

شوراها در انتخاب شهردار عجله نکنند/ بیش از ۴۳ درصد بودجه از طریق لابی گری و چانه زنی است

شوراها در انتخاب شهردار عجله نکنند/ بیش از ۴۳ درصد بودجه از طریق لابی گری و چانه زنی است
هوشنگ بازوند در نشست شهرداران و شوراهای دوره پنجم گفت: بیش از ۴۳ درصد بودجه ما از طریق لابی گری و چانه زنی است و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم این میزان محقق نمی شود لذا شوراها نیز باید زحمت بکشند و پیگیر باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در نشست شهرداران و شوراهای دوره پنجم ضمن تجلیل و تقدیر از اعضای شورای دوره پنجم، اظهار داشت: روز گذشته حکم تنفیذ ریاست جمهور آقای رئیسی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و از امروز رئیس جمهور هستند و ما مجدد عرض تبریک داریم و امیدواریم در کارها که یک مسیر سختی هم هست، موفق باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: دوران گذر شوراها فردا تمام می شود اما دوران گذر رئیس جمهور ممکن است ۲۰ روز طول بکشد لذا از شهرداران، فرمانداران و شوراها استدعا دارم این چند روز را مراقبت کنند که در طول این مدت اتفاقی نیفتد، تغییرات در هر جا صورت بگیرد امیدوار کننده است لذا ما نباید اجازه دهیم ابتدای کار مشکلاتی به وجود بیاید علی رغم اینکه می دانیم مشکلاتی از قبیل بی آبی، معیشت مردم و ... وجود دارد.

بازوند گفت: مدیریت و انتصاب یا از طرف حاکمیت است و یا از طرف مردم، در کشو  ما ۴ سال به یک مدیر فرصت می دهند تا بتواند برنامه های خود را اجرا کند و تا قبل از انتخابات شوراها، حاکمیت نقش قائم مقامی مردم را داشت و بعد حاکمیت تصمیم گرفت مقداری از اختیارات دولت را به مردم واگذار کند که بتوانند یکسری نماینده انتخاب کنند تا به دنبال بحث عمران و آبادانی باشند.

وی عنوان کرد: رای مردم به شوراها سیاسی نیست بلکه رای به عمران، آبادانی و رفاه است لذا شوراها مسئولیت سنگینی دارند چرا که مردم بعد از ۴ سال انتظار دارند به آبادانی برسند و خواسته هایشان محقق شود.

بازوند بیان داشت: مردم ما مردمی تیزبین هستند شاید در طول این چهار سال خیلی مطالبه گر نباشند اما مطمئن باشید بعد از ۴ سال دوباره در پای صندوق های رای تصمیم خود را خواهند گرفت.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: شوراهای جدید فکر نکنند ۴ سال مدت زیادی است سریع می گذرد، وقت خود را بیهوده نگذرانند، از این فرصت استفاده کنند و در این راستا فرصت سوزی نکنند چرا که حق الناس است و باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

بازوند گفت: شوراها در انتخاب شهردار عجله نکنند و به این منطور بیشتر مطالعه کنند تا شهردار با تجربه ای را انتخاب کنند که جهت توسعه شهر با جدیت وارد عمل شود.

وی اظهار داشت: شهرداری های ما دیگر تاب و توان مدیریت بر اساس سعی و خطا را ندارند چرا که در این مسیر اولین کسانی که ضرر می کنند مردم هستند لذا انتخاب شهردار بر اساس ضوابط باشد و برنامه ای برای آنها تعریف کنید تا بر اساس آن عمل کنند.

بازوند بیان داشت: بیش از ۴۳ درصد بودجه ما از طریق لابی گری و چانه زنی است و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم این میزان محقق نمی شود لذا شوراها نیز باید زحمت بکشند و پیگیر باشند.

وی یکی از راههای مبارزه با فساد را بحث شفافیت عنوان کرد و افزود:  این مهم توسط فضای مجازی به خوبی منتقل می شود و کوچکترین خطا و اشتباه بازتاب داده می شود و فضای مجازی در این خصوص با کسی شوخی ندارد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش ثبت اورامانات را نقطه عطفی در تاریخ اورامانات اعلام کرد و اظهار داشت: ثبت جهانی اورامانات ثروت این منطقه را دوچندان کرد و ظرفیت خوبی ایجاد شد و همزمان با روز ملی کرمانشاه ۱۳۹ کشور جهان در چین به این ثبت رای مثبت دادند و اورامانات به ۱۳۹ کشور معرفی شد.

وی تاکید کرد: شهرداران در مناطق اورامانات نسبت به این ثبت عنایت داشته باشند تا از طریق این ظرفیت فرهنگ غنی منطقه را معرفی کنند و نقش بسزایی در سفره مردم داشته باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین به اقداماتی که جهت توسعه استان در طول این مدت شکل گرفته اشاره کرد و گفت: تصویب منطقه آزاد قصرشیرین شیرین یکی از آن اقدامات بود که می تواند در توسعه اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد.

بازوند خاطر نشان کرد: تدوین سند طرح های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت وزیر نفت که در قالب آن ۱۵ پروژه با سرمایه گذاری ۷۳ هزار میلیارد تومان در استان اجرا خواهد شد که مجوزهای لازم در این زمینه نیز اخذ شده است.

وی در ادامه به ورود موج پنجم کرونا به کشور و استان اشاره کرد و ابراز داشت: از شهرداران و اعضای شورای شهر و روستا در خواست می کنم که خیلی جدی این موضوع را مد نظر بگیرند چرا که این موج بسیار سخت و پر هزینه است و استان ما نیز در آستانه خیز پنجم قرار گرفته است.

بازوند عنوان کرد: در حال حاضر بستری های ما از ۶۵۰ نفر عبور کرده و دو هفته دیگر شاهد رشد افزایشی خواهیم بود، قابل ذکر است از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار از هم استانی ها به علت کرونا فوت شدند.

وی افزود: مبارزه با کرونا کار سختی نیست رعایت پروتکل ها و حذف دورهمی ها و مراسمات بسیار مشکل نیست، اگر کسی که مبتلا است وارد جمعی شود به مثابه این است که یک بمب را منفجر می کند که ممکن است صدای آن ده روز بعد بلند شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم هیات های سینه زنی و عزاداری رعایت کامل پروتکل های های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

بازوند اشاره ای به بحث خشکسالی در کل کشور داشت و گفت: استان ما نیز با این پدیده مواجه هست لذا توصیه ما رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان است و شهرداران نیز تحت هیچ شرایطی از آب شرب جهت آبیاری فضای سبز استفاده نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


شوراهای شهر و شهرداری دو بال مدیریت شهری هستند

,
, شوراهای شهر و شهرداری دو بال مدیریت شهری هستند, شوراهای شهر و شهرداری دو بال مدیریت شهری هستند,

به گزارش مرصادنیوز، منوچهر فخری امروز چهارشنبه در نشست شهرداران و شوراهای دوره پنجم اطهار داشت: شهرداری و شورای شهر دو بال مدیریت شهری هستند که هر کدام از آنها در کنار دیگری معنا پیدا می کند.

, مرصادنیوز,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: در بحث شوراها قانون، شرایط و ضوابط را تعریف کرده است که بر اساس این شرایط و ضوابط افراد مورد ارزیابی و انتخاب مردم قرار می گیرند که خوشبختانه در شهر ما این مهم رقم خورد و منتخبین پا در عرصه تلاش خواهند گذاشت.

,

وی خاطر نشان کرد: بحثی که بارها مورد تاکید قرار گرفته است بحث داشتن برنامه مدون و راهبردی در پیشرفت کارها است که بسیار مهم است و شوراهای شهر باید به دنبال تدوین یک برنامه ۴ ساله باشند که کارها را بر اساس آن پیش ببرند چرا که اگر بدون برنامه حرکت کنند بدون شک با مشکل مواجه خواهند شد.

,

فخری بیان داشت: در بحث موفقیت ۹ گام وجود دارد و شناخت مشکل اولین گام است که شوراهای شهر باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

,

وی همچنین در بحث وظایف شهردار گفت: مدیر شهر باید دارای یک مدیریت ادراکی باشد که بر همه عوامل مرتبط با حوزه مدیریت شناخت داشته باشد و سکان شهر را باید در اختیار کسی بگذاریم که بتواند با علم و آگاهی کارها را درست انجام دهد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: شوراهای شهر ما باید جهت رفع مشکلات حتما از دانش آموختگان و نخبگان دانشگاهی که در رابطه با مدیریت، علم و دانش کافی را دارند استفاده کنند.

,

وی عنوان کرد: استفاده از دانش مدیران قبلی نیز چراغی را پیش روی ما قرار خواهد داد که در پیشبرد اهداف می تواند  بسیار راهگشا باشد.

,

فخری افزود: از فردا که شوراهای جدید کار خود را آغاز می کنند موارد را مدنظر داشته باشند ما نیز به عنوان حوزه عمرانی در تمام بخش ها در خدمتگزاری آماده هستیم.

,

وی در پایان از زحمات شورای دوره پنجم تقدیر و تشکر کرد و برای شوراهای آینده آرزوی توفیق کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه