اخبار داغ

گزارش/

ضرورت مرزبندی وعده‌ها و کنترل انتظارات از دولت سیزدهم

ضرورت مرزبندی وعده‌ها و کنترل انتظارات از دولت سیزدهم
متأسفانه دولت تدبیروامید با شعارهای ناممکن سطح انتظارات جامعه را به شدت افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، روز گذشته اتفاقی به یادماندنی در حسینیه امام خمینی(ره) رخ داد؛ اتفاقی که همواره در تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی اتفاقی مهم به شمار می‌رود. در این رویداد مهم مردم‌سالاری دینی، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و گردش نخبگان با افتخار به رخ جهانیان به خصوص کشورهای مرتجع منطقه کشانده شد. بله! روز گذشته رأی مردم ایران اسلامی به منتخب ریاست جمهوری رسماً توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ شد و اکنون سیدابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور کشورمان، باید کشتی قوه مجریه را در دریای پرتلاطم سیاست داخلی و خارجی هدایت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهترین نحو ممکن برگزار شد و ضمن اینکه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام  در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور سیزدهم حضور داشتند، ظاهراً از روزهای گذشته تعداد زیادی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی دنیا از حضور در این مراسم استقبال کردند که بر اساس آمار اعلام‌شده ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان درخواست حضور در این مراسم را داشتند، اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و نیز جلوگیری از تجمع شمار زیادی از افراد در فضای بسته، تنها تعداد محدودی از مقامات خارجی در مراسم تنفیذ حضور پیدا کرده بودند و این مسئله هم یک امر عادی در شرایط پاندمی کرونا به‌شمار می‌رود.

,

پرونده دولت تدبیروامید روز گذشته رسماً بسته شد و آنچه که از این دولت در یادها می‌ماند، فقط و فقط اقداماتی است که انجام داده و اقداماتی که باید انجام می‌داد، اما از انجام آن امتناع ورزید. متأسفانه کارنامه دولت تدبیروامید خیلی درخشان و امیدوارکننده نبود و نمی‌توان برروی آن مانور داد، اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی عملکرد دولت تدبیروامید می‌تواند درس عبرتی باشد برای دولت سیزدهم؛ دولتی که توانایی و قابلیت امیدآفرینی را دارد و می‌تواند با رویکرد جهادی و انقلابی‌اش هم به شرایط اقتصادی سروسامان دهد و هم با فساد در دستگاه‌های اجرایی مقابله کند، البته در این مسیر باید مردم، دلسوزان نظام، جریانات سیاسی، دستگاه‌های نظارتی، فعالان اقتصادی، نخبگان و اساتید و صاحب‌نظران به دولت سیدابراهیم رئیسی کمک کنند.

,

رسانه‌؛ عنصر مهم وحدت‌بخش

, رسانه‌؛ عنصر مهم وحدت‌بخش,

پرواضح است؛ رسانه‌ها نقش مهم و حیاتی را در خط مقدم جنگ نرم برعهده دارند. رسانه‌های داخلی باید تلاش کنند در شرایط کنونی از حاشیه‌سازی و تشویش اذهان عمومی به شدت بپرهیزند تا مبادا کلام معاندان و اپوزیسیون نظام به نوع دیگری از زبان آنها جاری شود. رسانه‌های کشور ابزاری مهم برای هم‌گرایی و تقویت وحدت ملی محسوب می‌شوند، اما از سوی دیگر رسانه‌ها با اقدامات نابخردانه می‌توانند به عامل وحدت‌زدا و یأس و ناامیدی در جامعه تبدیل شوند که اگر چنین اتفاقی بیفتد، قطعاً همه متضرر خواهند شد؛ لذا همه رسانه‌های کشور در کنار سایر عناصر باید کمک‌حال دولت سیزدهم باشند و برای کارآمدی این دولت با جان و دل تلاش کنند.

,

ضرورت کنترل سطح انتظارات مردم از دولت سیزدهم

, ضرورت کنترل سطح انتظارات مردم از دولت سیزدهم,

موضوع مهم دیگری که باید در اینجا به آن اشاره شود، کنترل سطح انتظارات مردم است. متأسفانه دولت تدبیروامید با شعارها و وعده‌های ناممکن و پوچ سطح انتظارات جامعه را به شدت افزایش داد و بعد از اینکه نتوانست به شعارهای خود عمل کند، بخش قابل توجهی از طرفداران او سرخورده شدند؛ بنابراین ضروری است برای کنترل سطح انتظارات جامعه، هم رسانه‌ها و هم نخبگان و جریانات سیاسی برای مردم شرایط کشور را توضیح دهند و در راستای اقناع افکار عمومی بگویند که تورم ۴۴ درصدی در عرض یک شب، یک‌ماه یا ۶ ماهه تک‌رقمی نخواهد شد. تک‌رقمی شدن تورم نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است، اما قطعاً دولت سیزدهم این توانایی را دارد که در یک سال نخست تورم را مهار و روند نزولی آن را کلید بزند. درواقع افزایش سطح انتظارات مردم نه‌تنها کمکی به دولت نمی‌کند، بلکه میان دولت و ملت شکاف ایجاد خواهد کرد. پس ضروری است رسانه‌ها و نخبگان سیاسی و اجتماعی در این عرصه روشنگری کنند تا علاوه بر خنثی‌سازی جنگ روانی دشمنان، جوی آرام و امیدآفرین در جامعه حاکم شود.

,

شایسته‌سالاری؛ اصل مهم برای تشکیل دولت کارآمد

, شایسته‌سالاری؛ اصل مهم برای تشکیل دولت کارآمد,

در پایان باید خاطرنشان کرد که مسیر سختی پیش روی سیدابراهیم رئیسی قرار دارد. او برای اینکه بتواند شعارها و برنامه‌هایش را عملیاتی سازد، حتماً باید کابینه‌ای قوی داشته و چنین کابینه‌ای با حضور افرادی متخصص و باسابقه مدیریتی درخشان تشکیل خواهد شد. توصیه می‌شود آقای رئیسی در چینش کابینه دقت نظر بیشتری داشته باشد و مدیران دولتش را فارغ از نگاه سیاسی و با تکیه بر تخصص و شایستگی و توانمندی انتخاب کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه