اخبار داغ

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری هرمزگان بیان کرد؛

بهره مندی بیش از ۱۴ هزار بازنشسته از مزایای صندوق بازنشستگی کشوری هرمزگان

بهره مندی بیش از ۱۴ هزار بازنشسته از مزایای صندوق بازنشستگی کشوری هرمزگان
جلیلی گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۶ بازنشسته حقوق بگیر که شاغلین سابق ادارات دولتی و شرکت های دولتی استان بودند و ۲ هزار و ۹۲۶ بازنشسته که فوت شده اند و هم اکنون ۴ هزار و ۷۲۷ ورثه این متوفیان از صندوق بازنشستگی کشوری در استان حقوق دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدتقی جلیلی بهابادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه مصادف با نزول سوره انسان که به نام خانواده و تکریم بازنشستگان نام گذاری شده است، در خصوص تفاوت صندوق بازنشستگی با کانون بازنشستگی اظهار کرد: کانون های بازنشستگی، تشکل های مردم نهاد یا NGO هستند و معمولا مجوز فعالیت را از وزارت کشور دریافت می کنند و بر اساس اساسنامه مصوب نیز انتخابات بین اعضا برگزار و برای مدتی که در اساسنامه پیش بینی شده است اعضای هیات رئیسه انتخاب می شوند و صندوق بازنشستگی کشوری یک ارگان دولتی برای ارائه خدمات به بازنشستگان کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۶ بازنشسته حقوق بگیر که شاغلین سابق ادارات دولتی و شرکت های دولتی استان بودند و ۲ هزار و ۹۲۶ بازنشسته که فوت شده اند و هم اکنون ۴ هزار و ۷۲۷ ورثه این متوفیان از صندوق بازنشستگی کشوری در استان حقوق دریافت می کنند.

,

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان با اشاره به اینکه خدمات صندوق بازنشستگی را می توان علاوه بر پرداخت حقوق در چند حوزه خلاصه کرد، خدمات بیمه ای، ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی، که خدمات بیمه ای شامل، بیمه تکمیل درمان، بیمه تکمیلی عمر و حوادث و خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی در منزل را برشمرد.

,

جلیلی همچنین به تشریح حوزه خدمات پرداخت تسهیلات مالی پرداخت و گفت: پرداخت وام ضروری به بازنشستگان که در دو مرحله و هر شش ماه یکبار ثبت نام از طریق درگاه خدمات الکترونیک به آدرس www.sabasrm.ir انجام و اولویت بندی و پرداخت می شود و در سال گذشته ۳ هزار و ۶۸۳ فقره وام به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال در استان پرداخت شد.

,

وی ادامه داد: به منظور اعطای وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز به صورت دوره ای ثبت نام انجام می شود به طوری که در سال گذشته، ۵۳ فقره وام به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

,

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان سپس به ارائه تسهیلات حمایت از پایان نامه های دانشجویی اشاره داشت و افزود: در سال گذشته، ۳۲ مورد به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به منظور حمایت از پایان نامه های دانشجویی پرداخت شده است.

,

جلیلی تاکید کرد: افرادی که تمایل به حذف و اضافه بیمه تکمیلی دارند از طریق درگاه خدمات الکترونیک به آدرس www.sabasarm.ir می بایست اقدام کنند که با توجه به اتمام مهلت می بایست تا شروع قرارداد جدید صبر کنند.

,

وی ادامه داد: بیمه عمر و حوادث نیز تاکنون یک هزار و ۶۵۳ نفر را در استان تحت پوشش قرار داده است و افراد متقاضی می بایست تا شروع قرارداد جدید صبر کنند، همچنین خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی در منزل نیز از طریق ثبت نام در درگاه خدمات الکترونیک قابل انجام است.

,

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان در ادامه، حوزه خدمات رفاهی را تشریح کرد و گفت: ۱۳ بسته خدماتی در قالب طرح یاری عبارت است از تسهیلات خرید از فروشگاه‌های رفاه در چهار مرحله‌، تخفیف محصولات شرکت کفش ملی در مقاطع مختلف، تخفیف ۳.۵ درصدی خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، تخفیف ۲۱.۵ درصدی خرید محصولات پگاه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از جمله این خدمات است.

,

جلیلی، خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودرو، بدنه خودرو، آتش‌سوزی منازل مسکونی و بیمه عمر و حادثه از شرکت بیمه ملت به صورت اقساطی و با تخفیف، خرید لوازم خانگی ایرانی در اقساط ۶۰ ماهه از طریق مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق، تخفیف ۳۵ تا ۵۰ درصدی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشور، تسهیلات وام برای پایان‌نامه‌های دانشجویی را از دیگر حوزه های خدمات رفاهی برشمرد.

,

وی گفت: در حوزه خدمات رفاهی، خدماتی از قبیل؛ استخدام فرزندان بازنشستگان کشوری در مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، ارایه تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی خدمات دندان پزشکی توسط بیمه ملت پایین تر از تعرفه بازار و در اقساط ۱۱ ماهه، ارایه خدمات جامع گردشگری با تخفیف و تقسیط ازطریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق، ارائه خدمات امداد خودرو ایران با تخفیف و تقسیط از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق و استفاده از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بخش دولتی به صورت رایگان و بخش خصوصی با ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف به جامعه هدف ارائه می‌شود.

,

وی در پایان اشاره کرد: بازنشستگان برای اطلاع از هر کدام از خدمات می توانند با شماره ۰۲۱۲۵۰۰ مرکز ۲۴ ساعته پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری تماس حاصل کنند و یا به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه