اخبار داغ

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی بیان داشت:

کاهش ۶ درصدی ولادت های خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰/ جاجرم کمترین میزان تولدها را دارد

کاهش ۶ درصدی ولادت های خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰/ جاجرم کمترین میزان تولدها را دارد
علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری چهارهزار و 623 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال جاری 6.2 درصد کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: ازمجموع موالید ثبت شده در خراسان شمالی در این مدت تعداد دو هزار و 373 پسر و دو هزار و 250 دختر هستند که با توجه به آمار تفکیکی موالید ثبت شده بر حسب جنس، نسبت جنسی در استان طی چهار ماهه سال جاری،  105 حاصل می شود و این رقم بدان معناست که به ازای هر 100 ولادت دختر 105 ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک , عصراترک ,

زاهدی نیا خاطرنشان کرد: همچنین از کل موالید ثبت شده طی چهار ماهه سال جاری، 3 هزار و 102 واقعه شهری و 1 هزار و 521 واقعه روستایی بوده است.

,

وی یادآور شد: با توجه به جمعیت میان دوره ای استان خراسان شمالی، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، 15.2 در هزار است که از متوسط کشوری نرخ ولادت که 14 در هزار می باشد بالاتر است.

,

زاهدی نیا در ادامه بیان داشت: با توجه به گزارش ولادت های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی مادران 25-29 سال با تعداد 1239 رویداد ولادت اختصاص یافته است.

,

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه افزود: اسامی محمد، علی ، امیرعلی، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی 67 ، 66 ، 66 ، 52 و 47 پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های 80 ، 53، 50، 47 و 39 در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

,

زاهدی نیا گفت: شهرستان بجنورد با ثبت تعداد 2 هزار و 740 واقعه ولادت در چهار ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد 89 واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارا است.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه