اخبار داغ

پس از سالها بلاتکلیفی؛

اراضی منابع طبیعی پارک جنگلی پیشکوه به شهرداری واگذار شد

اراضی منابع طبیعی پارک جنگلی پیشکوه به شهرداری واگذار شد
اراضی منابع طبیعی پارک جنگلی پیشکوه بر اساس قرارداد رسمی و محضری به مساحت 432 هکتار در قالب مدیریت و بهره‌برداری پارک جنگلی به استناد ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در چارچوب طرح مصوب به شهرداری تربت‌ حیدریه واگذار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه صبح امروز در مراسم رونمایی از سند بوستان پیشکوه اظهار داشت: اراضی منابع طبیعی پیشکوه بر اساس قرارداد رسمی و محضری به مساحت 432 هکتار در قالب مدیریت و بهره‌برداری پارک جنگلی به استناد ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در چارچوب طرح مصوب به شهرداری تربت‌حیدریه واگذار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

علیرضا قادری افزود: بر این اساس مدت اولیه قرارداد واگذاری 20 سال است و در صورت اجرای کامل طرح، مدت یاد شده قابل تمدید است.

,

وی گفت: با قرارداد واگذاری اراضی مذکور، این امکان برای شهرداری فراهم شده تا نسبت به سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی و اخذ تسهیلات بانکی برای اجرای تعهدات مصوب طرح با احداث تاسیسات، مستحدثات، اعیانی و سازه‌های گردشگری و احداث راه‌های دسترسی و امور زیربنایی مرتبط با طرح، اقدام کند.

,

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌ حیدریه اظهار کرد: این اقدام باعث تحول و جهشی بزرگ برای توسعه، احیا، عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.

,

قادری گفت: طرح مصوب هر سه سال یک بار قابل اصلاح و بازنگری است و پیشنهادات جدید در راستای اهداف طرح قابل بررسی و اصلاح می‌باشد.

,

وی بیان کرد: در کتابچه مطالعات مصوب طرح، کل اراضی بر اساس پتانسیل و شرایط توپوگرافی منطقه، استعدادیابی و زون‌بندی شده تا پروژه‌های گردشگری و تفرجگاهی، گیاهان دارویی، پارک‌آبخیز، حیات‌وحش، اکوتوریسم در آن اجر شود.

,

شهردار تربت‌ حیدریه نیز با بیان اینکه اراضی بوستان پیشکوه 800 هکتار است، گفت: با مساعدت اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سند بهره‌برداری از ۴۳۲ هکتار از آن که مربوط به منابع طبیعی است بود، به شهرداری واگذار و الباقی نیز ظرف چند روز آینده از سوی راه و شهرسازی تحویل شهرداری خواهد شد.

,

سعیداکبریان افزود: مبادله اسناد بدان معنا است که از امروز دست ما برای انجام اقدامات توسعه‌ای در حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار باز خواهد بود.

,

وی گفت: البته در این طرح توسعه آبخیزداری، تقویت اکوسیستم منطقه در حوزه تامین منابع آبی، تقویت پوشش گیاهی و همچنین تقویت زیست جانوری منطقه دیده شده‌است.

,

شهردار تربت‌حیدریه در ادامه با بیان این‌که برای حفاظت از پیشکوه 2 برنامه کلی را در دستور کار قرار خواهیم داد، افزود: نخست آن که با تمام وجود در حفظ و حراست از این منطقه خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد ذره‌ای از این مناطق ملی و حفاظت شده در معرض تصرفات و تعرضات قرار گیرد.

,

اکبریان افزود: دوم این‌که این منطقه را با تمام ظرفیت‌های طبیعی و اکوسیستمی که دارد، به نفع توسعه گردشگری مهیا می‌کنیم.

,

وی گفت: در این راستا احداث کمربند سبز در اولویت است که بر اساس آن مسیری که جاده گناباد را به پیشکوه وصل می‌کند و تنها دسترسی برون شهری پیشکوه محسوب می‌شود را برای ورود زائران رضوی و گردشگران به این بوستان تکمیل خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه