اخبار داغ

حمل ونقل جاده ای نیازمند تحول است؛

خودرو نامناسب و جاده غیر استاندارد در حال کشته دادن در روزهای خواب مسئولانه / وقتی فرهنگ رانندگی به کما می رود

خودرو نامناسب و جاده غیر استاندارد در حال کشته دادن در روزهای خواب مسئولانه / وقتی فرهنگ رانندگی به کما می رود
خبر تصادف چند روز گذشته در ایلام و همچنین تصادفات جاده ای نیازمند بررسی هستند تا عواملی مانند خودروهای بی کفیت و جاده غیر استاندارد در کنار فرهنگ رانندگی در برنامه ریزی مسئولین قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، جاده ها هر روز حکایت از وضعیتی خاص می کنند که گاهی شاهد شادی در جاده ها هستیم و گاهی شاهد غم در این جاده ها و جان باختن مردم هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

ذکر این واقعیت ضروری است که آمار کشته های حوادث رانندگی بالا زده و که وقت آن رسیده تا فکری به حال آن شود زیرا این مساله از تدبیر عبور کرده و وارد فاز بحرانی شده البته در سایه خواب مسئولین که باعث شده تا فرهنگ رانندگی ضعیف، جاده غیراستانداردو خودرو ها چیزی شبیه قوطی باشند که به راحتی شکسته می شوند.

,

کیفیت پایین خودروهای داخلی هرساله باعث می شود تا هرروز به تعداد قربانیان اضافه شود و همین چند روز پیش بود که در آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول یک فاجعه رخ داد و پنج نفر طی یک تصادف جان باختند آن هم در اثر سوختن در داخل خودرو که این امر نشان دهنده این مورد است که ارابه های مرگ را باید از جاده ها جمع کرد و به خاطر مردمی که هشت سال با تمام وجود از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردندامروز لیاقت این را دارند که خودرو با کیفیت داشته باشند البته این انتظاری است که دور از ذهن نیست فقط کافیست تا مدیران نالایق دست از چاه نفت خودرو سازی بردارند.

,

متاسفانه روی فرهنگ رانندگی هم باید گفت که اقدام خاصی صورت نگرفته و شاهد رفتارهای پر خطر از سوی رانندگی و کمتر احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی رانندگی هستیم که باید در این مورد برنامه ریزی برای فرهنگ عمومی صورت بگیرد البته در این سال ها چیزی که می توان گفت دولت برای آن برنامه خاصی نداشت فرهنگ عمومی مردم است که جای خود را به فرهنگ غربی را رفتارهای پر خطر به جای فرهنگ اسلامی داده امری که در رانندگی و تصادفات جاده ای خود را نشان می دهد.

,

یکی دیگر از موارد غیراستاندارد بودن محورهای پرتردد است که جاده آن یا خیلی باریک و یا پیچ در پیچ و خطرناک است امری که در استان ایلام و به خصوص شهرستان چرداول خود را نشان می دهد که هم اکنون هم از داشتن بزرگراه و راه آهن هم محروم است تا مسئولین نشان بدهند که نسبت یه این استان خسته از دفاع مقدس بی مهر هستند، استانی که مردان وزنانش با تمام وجود و حتی فدا کردن عزیزانشان در مقابل دشمن ایستادند اما بعد از جنگ مورد بی مهری قرار گرفته اند.

,

کشته های تصادفات جاده ای بالاست

, کشته های تصادفات جاده ای بالاست, کشته های تصادفات جاده ای بالاست,

رضا احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه هرروز شاهد کشته شدن عده ای در تصادفات جاده ای هستیم امری که نیازمند تدبیری ویژه است.

,

وی افزود : بعد از کرونا تصادفات جاده ای به آمار کشته ها را بالا برده ولی به نظر می رسد دولت در سال های گذشته این مساله را به فراموشی سپرده که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید این مساله حل شود.

,

احمدی در ادامه گفت: خبر تصادف همیشه غم انگیزاست و طی چند روز گذشته شهروندان چرداولی ناراحت وغمگین به خاطر تصادف بوده اند که باید تدبیری به حال جاده آسمان آباد بکنند که تردد زیاد و جاده باریک دارد.

,

کیفیت خودروهای داخلی مناسب نیست

, کیفیت خودروهای داخلی مناسب نیست, کیفیت خودروهای داخلی مناسب نیست,

"علی فریادی"،  کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: خودروسازی در سال های گذشته به یک چاه نفت بی چون چرا برای دولت تبدیل شده که بازار انحصاری خودرهایی را دست مردم داده که حتی کشورهای جنگ زده مانند عراق و افغانستان هم  به هیچ وجه آن را قبول ندارند.

,

وی افزود: رانت، فساد و ... آنقدر در این خودروسازی ها بالا گرفته که هزاران شرکت وابسته به این خودروسازی های زیان ده وصل گردیده که همین امر سبب شده که خودرویی بی کفیت با قیمت گزاف وارد بازار شود که با کوچکترین اتفاقی سرنشینانش را به کشتن می دهد.

,

فریادی در ادامه گفت: این فقط در ایران است که بعد از این همه تصادف و حتی بالاتر کشته های جنگ تحمیلی هیچ اقدام خاصی صورت نمی گیرد دریغ از یک آسیب شناسی واین خودروسازی ها که با قدرت به کار خود ادامه داده وهر روز قیمت ها را بالا ببرند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شرکت ایران خودرو و سایپا نتوانستند انتظار مردم را برآورده سازند وبه نظر می رسد اراده ای برای این کار هم ندارند حال زمان آن رسیده که این دو شرکت و مدیران آن با عواقب سال ها تحویل دادن خودرو بی کیفیت ، رانت وفساد به مردم روبه رو شوند.

,

واین در حالی است که در دنیا مدل های جدید خودرو تا حد امکان احتمال مرگ را به کمترین رقم تقلیل داده و هوشمند می شوند تا درصد خطا ومرگ را کاهش دهند.

,

, ,

 

,

برخی جاده ها غیراستاندارد هستند

, برخی جاده ها غیراستاندارد هستند, برخی جاده ها غیراستاندارد هستند,

محمدیان  از کارشناسان راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: واقعیت این است که امروز برخی جاده ها جوابگوی تردد نیستند وباید مورد بازنگری قرار گیرند.

,

وی افزود : در کشور وبه خصوص استان ایلام از این نوع جاده ها زیاد دیده می شود البته در شهرستان چرداول هم جاده هایی وجود دارند که نیازمند تزریق بودجه واستاندارد سازی هستند.

,

محمدیان بیان داشت : جاده آسمان آباد سرابله در چرداول قرار بود سال های گذشته چهار بانده شود که مورد غفلت مسئولین قرار گرفت حال قرار امسال با تخصیص بودجه این جاده استاندارد سازی شود.

,

 کارشناسان راه و شهرسازی تصریح کرد: مساله استاندارد بودن جاده ها امری ضروری است که مسیرهای پرخطر و جاده های خطر آفرین باید حذف گردند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه