اخبار داغ

اگر دولت روحانی ورزش را به حال خود رها می کرد، بهتر از این بود که کاری برای ورزش کند

صفایی: ورزش ما خادم می‌خواهد؛ نه یک سلطان/ ناکامی در المپیک ناشی از سوء مدیریت در دولت قبلی است

صفایی: ورزش ما خادم می‌خواهد؛ نه یک سلطان/ ناکامی در المپیک ناشی از سوء مدیریت در دولت قبلی است
رئیس سابق فدراسیون تیر و کمان با کنایه به وزیر پیشین ورزش و جوانان گفت: وزیر باید پاک و جوانمردی درویش باشد نه این‌که سلطان باشد و سلطنت کند؛ ورزش ما خادم می‌خواهد نه یک سلطان.
[

کریم صفایی، رئیس پیشین فدراسیون تیروکمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون دلیل ناکامی کاروان ایران در المپیک به‌خصوص المپین تیروکمان کشورمان اظهار داشت: میلاد وزیری ورزش‌کاری بود که در دوران خود من کشف شد و در 2012 به لندن رفت و رتبه 39 ام را کسب کرد و تقریبا 30 امتیاز از امتیازی که از المپیک توکیو کسب کرد بهتر بود. دلیل این تغییر و افت چیست؟ چیزی جز سومدیریت در فدراسیونی بود که آدم‌های ناکاربلد آن را هدایت می‌کنند؟ چیزی جز این که در فدراسیون تیروکمان آدم‌هایی هستند که حتی پاسپورت هم ندارند و در سفرهای خارجی به دریافت پاداش چشم دوختند؟ آیا دلیلی جز این است که در طول این سال‌ها چشم امید ما فقط میلاد وزیری بوده و در پرورش استعدادها ضعیف بودیم؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ورزش ما رو به سقوط است چون غیرورزشی‌ها با رانت وارد آن می‌شوند. در واقع المپیک و ورزش ما مثل تاکستانی از انگور است که از باغ‌های مختلف ساخته شده و انگورهای رنگارنگی دارد که باغ‌دار آن قدر این را نمی‌داند، آبی پای این درخت‌ها نمی‌دهد و درخت‌ها می‌پوسد. وقتی به باغ سرسبز ورزشتان رسیدگی نکنید چیزی جز خشکسالی و ناکامی نخواهید داشت.

,

صفایی درباره توقعی که مردم از دولت روحانی داشتند، گفت: مردم از دولت توقع داشتند فقط ورزش را به حال خود رها کند و کاری نکند که این موضوع بهتر از این‌ست که کاری برای ورزش کنند. آقایان ورزشی‌های کاربلد و با دانش را کنار زدند و یک‌سری افراد بی‌کفایت و ناکارآمد را که نه ورزشی هستند و نه دانشش را داشتند به مسئولیت‌های بزرگ ورزشی رساندند. افرادی که یک کارمند معمولی در وزارت بودند، ناگهان معاون وزیر می‌شوند و سپس به ریاست فدراسیون می‌رسند.

,

وی درمورد ورزش کشور گفت: ورزش ما باید پول‌ساز باشد نه اینکه به پول نفت و پول‌های مختلف متکی باشد. وقتی پول نفت را از سفره اقتصاد مردم که نیاز به پول دارند بردارید و در ورزش خرج کنید که آن هم به صورت نادرست صورت می‌گیرد، مردم از ورزش پس زده می‌شوند و محبوبیت ورزش کم می‌شود.

,

صفایی درمورد توقعی که از وزیر ورزش و جوانان بعد وجود دارد تصریح کرد: وزیر جدید باید سعی کند تمام تلاشش را برای خصوصی‌سازی و مبارزه با فساد انجام دهد و به مانند وزیر پیشین که به فوتبال توجه زیاد توجه‌ می‌کرد نباشد. ورزش در دوران آقایان مکانی برای پول‌شویی بود واگرنه دلیلی ندارد یک بازیکن نیمکت‌نشین 5 میلیارد حقوق بگیرد و یک فدراسیون ورزشی هم همین‌قدر بودجه بگیرد. با این پول‌ها می‌توان 10 تا ورزش را گسترش دهند ولی به جای ‌آن در فوتبال هزینه می‌کنند تا دیده شوند و خارجی‌ها را به جهان‌گردی می‌فرستادند.

,

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر باید پاک باشد، خادم باشد، فروتن و جوانمردی درویش باشد نه این‌که سلطان باشد و سلطنت کند. وزیر باید از خدمت کردن شاد شود نه از اینکه وزیر شده و خوشحال و خندان در نیمه شب به دنبال جشن گرفتن در خیابان برای وزارتش باشد. نباید اجازه دهند مانند وزرای پیشین افراد نزدیک و وابستگان به وزیر در مسند قدرت باشند. آقای رییس جمهور! ورزش یک خادم می‌خواهد؛ نه یک شاه و سلطان. وزیری که می‌خواهد به کشور کمک کند باید از ابراهیم چرخی تا علی پروین و از فقیر تا غنی را هدایت کند تا ورزش کشور به سمت و سویی درست برود.

,

صفایی در انتها تاکید کرد: ورزش ایران پر از پتانسیل است و باید قدرش را بدانیم، پتانسیلی 80 میلیونی که می‌تواند تمام غم‌های سیاسی و اقتصادی مردم را بشوید و از خاطرشان ببرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه