اخبار داغ

فرجام دلچسب با تاریخ سازی کاراته؛

المپیک توکیو| پایان شیرین کاروان ایران با طلای گنج زاده/ ۷ مدال رنگارنگ، سهم ورزش ایران از المپیک

المپیک توکیو| پایان شیرین کاروان ایران با طلای گنج زاده/ ۷ مدال رنگارنگ، سهم ورزش ایران از المپیک
کاروان ورزشی ایران با ۷ مدال رنگارنگ به کار خود در المپیک توکیو پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی و دومین دوره بازی های ٢٠٢٠ توکیو را با نشان زرین سجاد گنج زاده در اولین حضور کاراته برای کاروان ورزشی ایران پایانی شیرین و دلچسب داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


نمایندگان ایران در این دوره بازی ها با ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته به توکیو اعزام شدند و در ۴ رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری و کاراته مدال گرفتند تا سهم ایران از بزرگترین فستیوال ورزشی جهان، ۷ مدال رنگارنگ باشد.

,
,

کاراته در نخستین حضور تاریخی خود در المپیک حماسه ساز شد و سجاد گنج زاده کاراته وزن ٧٥+ کیلوگرم سومین نشان طلایی کاروان ایران و نخستین طلای کاراته در المپیک را در تاتامی شکار کرد.

,

جواد فروغی در دومین روز بازی ها غیرمنتظره‌ترین مدال طلا را برای ایران گرفت و با ۴۲ سال مسن ترین مدال آور ایرانی در تاریخ المپیک شد. فروغی برای نخستین بار هم تیراندازی را در تاریخ المپیک صاحب مدال کرد.

,

محمدرضا گرایی دومین طلایی ایران و نخستین طلایی کشتی فرنگی در وزن ۶۷ کیلوگرم بود که با هوش و ذکاوت مثال زدنی و باج ندادن به حریفان ریز و درشت، به روی سکوی نخست رفت.

,

علی داوودی جوان اول وزنه‌برداری ایران با ثبت رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم و ضرب نخستین مدال نقره در المپیک توکیو به یک دهه ناکامی ایران در دسته فوق سنگین پایان داد.

,

اما دومین نقره کاروان و نخستین نقره در کشتی آزاد را حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در بازیهای المپیک توکیو با شکست برابر دیوید تیلور آمریکایی کسب کرد.

,

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در مبارزه رده‌بندی در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل کشتی‌گیر فنلاندی به مدال برنز دست یافت؛ این نخستین مدال کشتی کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ بود.

,

آخرین مدال کاروان کشتی ایران توسط امیرحسین زارع کسب شد. آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل نماینده چین مدال برنز فوق سنگین کشتی آزاد را تصاحب کرد.

,

در این رویداد ١٠ زن ورزشکار در حالی به این رویداد اعزام شدند که بهترین جایگاه در قایقرانی کسب شد. نازنین ملایی که با نایب قهرمانی در مسابقات گزینشی ژاپن توانسته بود سهمیه روئینگ ایران را قطعی کند، نخستین ورزشکار ایرانی بود که در توکیو  به مصاف حریفان خود رفت و با عملکرد مناسب خود موجب  شد تا رکورد بهترین نتیجه یک پاروزن ایرانی در ادوار المپیک به ثبت برسد.

,

پیش از این بهترین عنوان یک قایقران زن ایران بیست و پنجمی بود. ملایی در این دوره از بازی‌های المپیک موفق شد در جایگاه یازدهم قرار گیرد.

,

اسامی مدال آوران ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شرح زیر است:

🥇1- جواد فروغی تیراندازی طلا
🥇2- محمدرضا گرایی کشتی فرنگی طلا
🥇3- سجادگنج زاده کاراته طلا
🥈4- علی داوودی وزنه برداری نقره
🥈5- حسن یزدانی کشتی آزاد نقره
🥉6- محمدهادی ساروی کشتی فرنگی برنز
🥉7- امیرحسین زارع کشتی آزاد برنز
انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه