اخبار داغ

یزدانی برای ملت طلایی بود و پاداش پای سکوی او را مطابق مدال طلا پرداخت کردیم؛

صالحی‌امیری: عمل‌کرد کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو خوب بود/ هیچ فدراسیونی از ما درخواست روان‌شناس نکرد

صالحی‌امیری: عمل‌کرد کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو خوب بود/ هیچ فدراسیونی از ما درخواست روان‌شناس نکرد
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هیچ فدراسیونی به ما روانشناس معرفی نکرد و درخواستی نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص کاروان ایران در المپیک توکیو، اظهار داشت: دعای مردم بدرقه کاروان بود و همه قهرمانان، مربیان، کادر فنی، روسا، کادر سرپرستی، وزارت ورزش و کمیته یک هدف داشتند و آن هم این بود که در این شرایط سخت کام ملت را شاد کنند. آنچه در تلویزیون می‌بینید با پشت صحنه کاملاً متفاوت است و یک ظرفیت بالا پشت سر هر ورزشکار وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: در خصوص حسن یزدانی و مدال نقره او، پاداش نقره ۵ هزار یورو است، ولی او برای مردم طلایی بود و پاداش طلایی به این ورزشکار دادیم. آنچه ورزشکاران انجام دادند حداقل کار برای ملت بود.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص ارزیابی از عملکرد ورزشکاران گفت: تمام فدراسیون‌ها قبل از اعزام ارزیابی و پیش‌بینی خود را اعلام کردند. این موضوع را نیز باید بگویم که یک جلسه ارزیابی از عملکرد کاروان قبل از بازگشتم به تهران با آقای سجادی داشتم. همچنین آقای علی‌نژاد با آقای سجادی و همکاران هم جلسه ارزیابی دیگری داشتند. این هفته نیز با محوریت وزیر و در ستاد عالی ورزش در تهران جلسه دیگری خواهیم داشت. بیانیه‌ای آماده و منتشر شده که در آن اشاره شد عملکرد خوب بوده، اما می‌توانست بهتر باشد‌. ارزیابی ما در مقایسه با ریو بهتر و یا معادل آن بود. همینطور معتقدم که در تکواندو، وزنه‌برداری و شمشیربازی می‌توانستیم نتایج بهتری داشته باشیم.
,
 
,
صالحی‌امیری با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به فدراسیون‌ها اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال ۵۰ میلیارد تومان از طرف ما و ۲۰۰ میلیارد تومان از طرف وزارت ورزش و جوانان، به فدراسیون‌ها کمک شد. این دوره هیچ حاشیه و تنشی وجود نداشت و شعار ما "همه برای ایران" بود و ملت انتظار داشت همه دیده شوند. ما در قالب یک ستاد عالی مسئولیت جمعی را قبول کردیم و اگر قرار به پاسخگویی باشد، همه باید پاسخ دهند‌. روسای فدراسیون‌ها، سرپرست کاروان و اعضای ستاد عالی را دعوت به پاسخگویی کنید.
,
 
,
وی در خصوص انتظاراتش از فدراسیون‌ها برای مدال‌آوری در المپیک ۲۰۲۰ گفت: از برخی رشته‌ها مثل قایقرانی، بدمینتون، تیراندازی با کمان و تنیس روی میز توقع مدال نداشتیم، اما از وزنه‌برداری، تکواندو و شمشیربازی توقع مدال داشتیم و عملکردشان باید بررسی شود. البته در شمشیربازی شاهد ناداوری هم بودیم‌.
,
 
,
"ما هم در تحریم و هم در شرایط کرونا بودیم‌ و رساندن دلار و یورو به توکیو در شرایط تحریمی خودش یک پروسه سخت بود." رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این جمله گفت: همه ۲۰۶ کشور آمده بودند تا در المپیک روی سکو بروند. ما باید از این تجربه در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ پاریس استفاده کنیم‌. ما حوادث تلخی داشتیم‌، برای مثال سهراب مرادی شانس اول طلای ما بود که دو بار برای درمان به آلمان اعزام شد و بهمن عسگری را هم از دست دادیم‌. برای عسگری تلاش کردیم که محرومیت وی کاهش یافت و در بازی‌های آسیایی حضور دارد. حمیده عباسعلی نیز مشکل مصدومیت داشت، احسان حدادی با دیسک کمر مواجه شد و افت کرده بود. آرمین هادی‌پور نیز با مصدومیت همراه بود و حتی سجاد گنج‌زاده نیز مشکل مصدومیت از ناحیه دست داشت. اینها اتفاقاتی بود که به کاروان تحمیل شد.
,
 
,
صالحی‌امیری که میهمان ویژه برنامه المپیک شبکه سوم بود، در خصوص واکنش سهراب مرادی و اینکه اعلام کرده بود اگر در توکیو حضور داشت مدال می‌گرفت، گفت: در این خصوص باید علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را دعوت کنید. ما در انتخاب ورزشکاران نقش نداشتیم و وظیفه انتخاب کادرفنی و بازیکنان با فدراسیون‌هاست‌.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک درباره کسب مدال طلای سجاد گنج‌زاده به عنوان پایان کار کاروان ایران گفت: سجاد گنج‌زاده با غیرت جنگید. ذبیح‌الله پورشیب نیز یک پهلوان بود که می‌توانست در المپیک حاضر باشد و با اخلاق و تدبیر از کنار این اتفاق گذشت. 
,
 
,
صالحی‌امیری در خصوص حضور روانشناس در کنار تیم گفت: کادر سرپرستی هر فدراسیون را خود فدراسیون معرفی می‌کند و هیچ فدراسیونی به ما روانشناس معرفی نکرد و درخواستی نداشت. آنها معتقد بودند که روانشناس در طول سال نیاز دارند و در چند روز المپیک روانشناس نمی‌تواند تاثیر داشته باشد‌. هر فدراسیون خودش باید پاسخگو باشد‌ و تیم‌ها نیز در طول سال باید روانشناس داشته باشند. برای اعزام به المپیک، همان لیستی که فدراسیون‌ها به ما معرفی کردند، ما به کادر برگزاری المپیک معرفی کردیم‌.
,
 
,
"بعد از جمع‌بندی تیم فنی، آنچه در توکیو اتفاق افتاد و شیرینی‌ها و تلخی‌ها را به مردم منتقل می‌کنیم." وی با بیان این جمله تاکید کرد: ما با مردم رو راست هستیم‌. معتقدم توکیو نقطه آغازی برای بازی‌های آسیایی است و بلافاصله باید برای المپیک ۲۰۲۴ حاضر شویم. همه به کاروان کمک کردند و کسی نباید موفقیت‌ها را به نام خودش ثبت کند. از رهبر معظم انقلاب نیز به خاطر پیام دلگرم کننده ایشان تشکر می‌کنم‌. دولت هم حمایت کامل از کاروان انجام داد و شهرداری تهران نیز در کنار ما بود.
,
 
,
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نشست‌هایی که با مسئولان فدراسیون‌های جهانی داشت، گفت: در حاشیه المپیک با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ملاقات داشتیم و وی از رشد و انسجام ورزش ایران اظهار خوشنودی کرد‌. با رئیس جهانی دوچرخه‌سواری صحبت کردیم که آنها هنوز انتخابات ما را تایید نکرده‌اند. با فدراسیون جهانی شنا و ژیمناستیک نیز جلساتی را داشتیم. همزمان با برگزاری المپیک‌، سعی کردیم دیپلماسی ورزش را نیز دنبال کنیم.
,
 
,
صالحی‌امیری در پایان یادآوری کرد: لبخند مردم انگیزه‌ای برای ما و ورزشکاران است. این وعده را می‌دهیم که با وفاق بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو جایگاه برتری خواهیم داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه