اخبار داغ

حاشیه های جذاب‌تر از متن؛ از طلایی که از بین ماسه‌ها بیرون آمد تا توزیع آخرین مدال المپیک در آب

المپیک توکیو| انگا"بست"!/ هزار خورشید تابان

المپیک توکیو| انگا"بست"!/ هزار خورشید تابان
در بازی‌های المپیک توکیو اروین انگاپت که در فینال رقابت‌های والیبال ۲۶ امتیاز برای تیم ملی فرانسه کسب کرد در نهایت، عنوان باارزش‌ترین بازیکن المپیک را به خود اختصاص داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازی‌های المپیک 2020 توکیو با قهرمانی تیم آمریکا، نایب قهرمانی چین، کسب رتبه سوم توسط ژاپن و ایستادن ایران در رده بیست‌وهفتم به پایان کار خود رسید و این دوره از مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان نیز به پایان رسید. در ادامه مانند روزهای قبل، به بررسی حواشی پررنگ‌تر از متن این رقابت جذاب و دیدنی می‌پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*اولین طلای تاریخ هند در دوومیدانی

, *اولین طلای تاریخ هند در دوومیدانی, *اولین طلای تاریخ هند در دوومیدانی,

نیراج چوپرا از هند با پرتابی ۸۷.۵۸ متری، به مقام قهرمانی پرتاب نیزه توکیو رسید تا کشورش برای اولین بار در تاریخ در دوومیدانی صاحب مدال طلا شده باشد.

, .,

رسانه های هندی از این ورزش‌کار به عنوان یک تاریخ ساز یاد کردند که توانست کاری بزرگ در توکیو انجام دهد.

, .,

او بعد از این طلا گفت: فکر نمی کردم با این پرتاب طلا بگیرم. باور نکردنی است. فوق العاده بود. خیلی خوشحالم.

, .,

این دوومیدانی‌کار هم‌چنین دومین دوومیدانی کار از هند است که مدال طلای المپیک را به دست می آورد.

, .,

رئیس جمهور هند بلافاصله این موفقیت را به دوومیدانی کار کشورش تبریک گفت. در این دسته دو دوومیدانی‌کار از جمهوری‌ چک در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

, ., .,

, , , ,

*آخرین دبل طلای توکیو

, *آخرین دبل طلای توکیو, *آخرین دبل طلای توکیو,

الیود کیپچوگه از کنیا طلای ماراتن مردان المپیک را در ساپورو به دست آورد و دومین مدال طلای متوالی خود را کسب کرد  و جایگاه خود را در میان بزرگان تاریخ این ورزش تقویت کرد. این دوومیدانی‌کار ظرف ۲ ساعت و ۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه به خط پایان رسید و این عنوان را به خود اختصاص داد تا با ۲ طلای متوالی خود را در میان بزرگان این رشته ورزشی در تاریخ المپیک ماندگار کند. کنیا با ۴ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز در رده ۱۹ جهان در جدول توزیع مدال‌های المپیک قرار گرفت و این آخرین طلای کنیا تاکنون در بازی‌های المپیک بوده است.

, ., .,

, ,

*دورنت ارزشمندترین بازیکن بسکتبال المپیک

, *دورنت ارزشمندترین بازیکن بسکتبال المپیک, *دورنت ارزشمندترین بازیکن بسکتبال المپیک,

پس از قهرمانی تیم ملی بسکتبال مردان آمریکا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، فدراسیون جهانی (FIBA) کوین دورنت فوق ستاره یانکی‌ها را به عنوان MVP یا ارزشمندترین بازیکن مسابقات بسکتبال معرفی کرد.

, (FIBA), MVP , .,

تیم ملی بسکتبال آمریکا در فینال به واسطه درخشش ستاره‌های خود خصوصا «کوین دورنت»، با نتیجه ۸۷ - ۸۲ خروس‌ها را شکست داد تا شانزدهمین قهرمانی خود در بازی‌های المپیک را جشن بگیرد.

, .,

فوق ستاره آمریکا در این بازی موفق شد به تنهایی ۲۹ امتیاز تیمش را کسب کند. او همچنین در فینال بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو نیز موفق به کسب ۳۰ امتیاز شده بود تا با این عملکرد، آمار فوق‌العاده‌ای را از خود بر جای بگذارد

,

.

, ., ,

*آخرین مدال المپیک در آب

, *آخرین مدال المپیک در آب, *آخرین مدال المپیک در آب,

آخرین مسابقه در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دیدار فینال واترپلوی مردان میان تیم های ملی یونان و صربستان بود که در نهایت صربستان با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد.

,

پیش از این دیدار رده بندی که میان مجارستان و اسپانیا انجام شد مجارستان توانست با نتیجه ۹ بر ۵ پیروز شود و به مدال برنز برسد.

,

, ,

*هزار خورشید تابان

, *هزار خورشید تابان, *هزار خورشید تابان,

ژاپن تا صبح روز یکشنبه ۵۶ مدال از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورد که از این تعداد ۲۷ مدال طلاست و بهترین عملکرد این تیم در المپیک رقم خورده است.

, .,

رکورد جدید بسیار فراتر از رکورد قبلی این کشور یعنی ۳۷ مدال، از جمله ۱۶ مدال طلا در المپیک ۲۰۰۰ آتن است.

, .,

ژاپن هم‌چنین در ورزشهای تازه مانند موج سواری و اسکیت مدال گرفت و در عین حال در شمشیربازی یک مدال طلای غافلگیرکننده کسب کرد.

, .,

نظرسنجی‌های انجام شده قبل از مراسم افتتاحیه نشان می‌داد که بیشتر مردم با برگزاری بازی ها در سال جاری مخالف بودند زیرا این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به دلیل کرونا به تعویق افتاد. هرچند ممکن است عملکرد موفقیت آمیز ژاپنی ها نظر مردم این کشور را تا حدی تغییر داده باشد.

, .,

, , ,

*کرونا  کار را برای ایتالیا درآورد

, *کرونا  کار را برای ایتالیا درآورد, *کرونا  کار را برای ایتالیا درآورد,

اجازه ایتالیا به گروهی از ورزشکاران به تمرین در زمان قرنطینه در حالی که بسیاری که از کشورها در قرنطینه بودند جواب داد و این کشور بهترین نتیجه ممکن را در توکیو گرفت.

, .,

 ورزشکاران ایتالیایی موفق به کسب ۳۹ مدال شده اند که بیشتر از قدرتهای سنتی ورزش های اروپایی آلمان و فرانسه است و حتی بیش از ۳۶  مدالی که ایتالیا در المپیک خانگی خود در رم در سال ۱۹۶۰ به دست آورده بودند.

, .,

آنها  اکنون بهترین عملکرد خود را در تاریخ المپیک توانستند در توکیو ثبت کنند تا نشان دهند سیاستی که در زمان قرنطینه داشتند جواب داده است.

, .,

جیووانی مالاگو رئیس کمیته المپیک ایتالیا که کشورش میزبان المپیک زمستانی ۲۰۳۲ است گفت: این بزرگترین المپیک برای ایتالیا بود. من به کل هیئت اعزامی  و به این تیم فوق العاده ای که به ایتالیا شادی بزرگی بخشیده است  بعد از یورو افتخار می کنم.

, .,

در حالی که سایر کشورها سالن های ورزشی، استخرها و پیست ها را تعطیل می کردند، زیرا همه گیری جان میلیون ها نفر را در سراسر جهان گرفت، ایتالیا برای ۲۵۰ نفر از ورزشکاران نخبه شرایطی را فراهم کرد تا تمرین کنند و حتی مرخصی های بسیار کمی نیز به آنها می دادند.

, .,

برای مدال آوران جدا از افتخار ملی مبلغ جایزه ای نیز وجود دارد که اکنون در انتظار آنهاست.  برای کسانی که مدال طلا گرفتند  معادل ۱۸۰،۰۰۰ یورو  تقریباً سه برابر قهرمانان المپیک فرانسه پرداخت می شود.

, .,

, ,

*بازنده ای که میلیاردر شد

, *بازنده ای که میلیاردر شد, *بازنده ای که میلیاردر شد,

محمد حامدی، پدر طارق حامدی کاراته کای عربستانی که با ضربه پای چپ مبارز ایران را بیهوش کرده بود و با دیسکالیفه شدن، قهرمانی المپیک را از دست داد در گفت و گویی که با روزنامه الاقتصادیه عربستان داشت تاکید کرد که به پسرش افتخار می کند که توانست مدال نقره المپیک را به دست آورد.

, .,

او در واکنش به بازی فینال و شکست برابر حریفی از ایران گفت: در تمام نبردهای که طارق به میدان رفت برای او دعا کردم. باید اعتراف کنم که وقتی تلاش طارق را که می دیدم اشک شوق ریختم با این حال ناراحت شدم که نتوانست مدال طلا را کسب کند.

, .,

او ادامه داد: ما از ظلمی که داور در بازی فینال به طارق کرد ناراحت شدیم. حرکت طارق دفاع از خود بود و اصلا هجومی نبود با این حال سجده شکر به جای آوردم و گفتم حسبی الله و نعم الوکیل. طارق یک مدال تاریخی را از دست داد اما در آینده جبران خواهد کرد.

, .,

اوگر کوباش داور اهل ترکیه که این مبارزه را قضاوت می کرد، بعد از بازی به شدت از سوی کاربران سعودی در فضای مجازی مورد حمله و فحاشی قرار گرفت.

,

رسانه های عربستانی به شدت از داوری انتقاد کردند تا جایی که حتی پیام های اعتراضی زیادی که روی صفحه توییتر داور ترکیه‌ای گذاشتند باعث شد تا او صفحه خود را ببندد.

, .,

در همین حال، وزیر ورزش عربستان اعلام کرد به طارق حامدی تنها مدال‌آور ورزش عربستان در المپیک توکیو مبلغ یک میلیون و سی‌صد هزار دلار پاداش پرداخت خواهد شد. همچنین یکی از شاهزاده‌های سرشناس سعودی نیز قرار شده یک میلیون ریال سعودی (7 و نیم میلیارد تومان) به این ورزشکار اهدا کنند.

,

, ,

*کوتاه‌ترین بلندقد المپیک

, *کوتاه‌ترین بلندقد المپیک, *کوتاه‌ترین بلندقد المپیک,

 تیم ملی بسکتبال بانوان ژاپن در حالی موفق شد با نتیجه 87 بر 71 بر فرانسه غلبه کند و راهی دیدار فینال بازی‌های المپیک 2020 توکیو شد که ستاره بی‌چون و چرای این دیدار روی ماچیدا گارد رأس ژاپنی‌ها بود.

,

تیم ملی بسکتبال بانوان ژاپن اولین حضورش در فینال بازی‌های المپیک را تجربه کرد و با نتیجه 90 بر 75 از آمریکا شکست خورد. آنها رسیدن به این مرحله را مدیون کوتاه‌ قامت‌ترین عضو تیم یعنی ماچیدا هستند که تنها یک متر و 162 سانتی‌متر قد دارد.

,

گارد رأس 28 ساله تیم ملی بسکتبال بانوان ژاپن در تقابل با فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی به تنهایی 18 پاس منجر به امتیاز به ثبت رساند که این بهترین رکورد ثبت شده در زمینه پاس منجر به امتیار در جریان یک بازی در تاریخ بازی‌های المپیک است.

,

, ,

*اخراج، تاوان تنبیه اسب

, *اخراج، تاوان تنبیه اسب, *اخراج، تاوان تنبیه اسب,

به نقل از Sky sport، مربی تیم پنجگانه آلمان به دلیل مشت زدن به اسب از بازی‌های توکیو اخراج شد.

, Sky sport,

کیم رایزنر در تلاش بود تا به آننیکا شلو کمک کند تا بتواند اسب خود را قبل از دور پرش در مسابقات زنان کنترل کند. این ورزشکار در ۲ مسابقه جلو بود اما اسب او از پرش امتناع کرد تا ورزشکار آلمانی شانس طلا را از دست بدهد. این ورزشکار به شدت از اتفاق پیش آمده ناراحت بود و گریه می‌کرد.

,

فدراسیون جهانی پنجگانه نیز سپس بیانیه‌ای صادر کرد که مجازات رایزنر را به دنبال داشت. دادن کارت مشکی به کیم رایزنر مربی تیم ملی آلمان او را از باقی‌مانده بازی‌های المپیک توکیو محروم کرد.

,

, ,

*طلایی که از بین ماسه‌ها بیرون آمد

, *طلایی که از بین ماسه‌ها بیرون آمد, *طلایی که از بین ماسه‌ها بیرون آمد,

رقابت های والیبال ساحلی المپیک 2020 توکیو در بخش بانوان نیز به پایان رسید و تیم دو نفره آلیکس کلینمن و آپریل راس موفق شدند با عبور از سد تیم ملی استرالیا، عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.
در بازی فینال، آمریکا با نتیجه دو بر صفر از سد حریف خود گذشت و طلای المپیک را به خود اختصاص داد. تیم دو نفره کلینمن و راس ست نخست را با نتیجه 21 بر 15 برنده شد. در ست دوم استرالیا که عقب افتاده بود توانست امتیازات را جبران کرده و تا نتیجه 16 بر 13 نیز به آمریکایی ها نزدیک شد ولی در نهایت یانکی ها این ست را نیز 21 بر 16 پیروز شدند و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.
داستان قهرمانی تیم دو نفره آمریکا نیز جالب توجه است. حدود 1300 روز پیش بود که آلیکس کلینمن و آپریل راس در ساحل و به صورت اتفاقی با یکدیگر آشنا شده و تصمیم به همکاری گرفتند. راس در المپیک 2012 لندن مدال نقره و در المپیک 2016 ریو مدال برنز والیبال ساحلی را از آن خود کرد.

, .,
, .,
, .,

آپریل راس در سال 2017 به صورت اتفاقی با کلینمن آشنا شد که هیچ تجربه بین المللی نداشت. کلینمن در مسابقات والیبال داخل سالن و در کالیفرنیا چندین عنوان را کسب کرده بود ولی هرگز در مسابقات جهانی و والیبال ساحلی حضور پیدا نکرده بود. آپریل راس دارنده دو مدال متوالی المپیک در تصمیمی جالب توجه، به همراه هم تیمی جدیدش تصمیم گرفت تا در مسابقات انتخابی المپیک حضور پیدا کرده و پس از کسب مجوز لازم، حالا عنوان قهرمانی را کسب کرده است.
نکته جالب اینکه پس از این اتفاق، آلیکس کلینمن 31 ساله از آن روز به صورت جدی والیبال ساحلی را دنبال کرد و در 3 سال گذشته، 11 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز در مسابقات مختلف والیبال ساحلی کسب کرد و حالا در کنار آپریل راس مدال با ارزش طلای المپیک را بر گردن آویخت.

, .,
, .,

راس در سال 2018 در مصاحبه ای گفته بود: به خودم می‌گفتم این انتخاب چالش برانگیز است یا بیشترین پتانسیل را دارد؟ در نهایت تصمیم گرفتم با آلیکس کلینمن بروم و با او در توکیو عکس بگیریم. به هر حال تیم دو نفره والیبال ساحلی آمریکا توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند. حالا آپریل راس پس از یک برنز و یک نقره در دو المپیک قبلی، مدال طلا را نیز به کارنامه اش اضافه کرد و آلیکس کلینمن استعداد دیرشناخته شده والیبال ساحلی، به دوازدهمین طلای خود در 3 سال گذشته دست پیدا کرد.

, .,

, , ,

* انگا"بست"!

, * انگا"بست"!, * انگا"بست"!,

تیم ملی والیبال فرانسه که شروع ضعیفی در المپیک 2020 توکیو داشت در نهایت با پیروزی 3 بر 2 مقابل روسیه در بازی فینال، برای نخستین بار به عنوان قهرمانی المپیک رسید. اروین انگاپت که در فینال 26 امتیاز برای تیم ملی فرانسه کسب کرد در نهایت، عنوان باارزش‌ترین بازیکن المپیک را به خود اختصاص داد.

, .,

اسامی تیم رویایی (بهترین بازیکنان) والیبال المپیک 2020 توکیو به شرح زیر است:

, :,

با ارزش‌ترین بازیکن: اروین انگاپت (فرانسه)
بهترین دریافت‌کننده: اروین انگاپت و ایگور کلیوکا (روسیه)
بهترین مدافع وسط: ایوان یاکوولف (روسیه) و بارتلمی شنینیز(فرانسه)
بهترین لیبرو: ژنیا گربنیکوف (فرانسه)
بهترین پاسور: لوسیانو دی‌چکو (آرژانتین)
بهترین قطر پاسور: ماکسیم میخایلوف (روسیه)

, با ارزش‌ترین بازیکن, :, :,
, بهترین دریافت‌کننده, :, :,
, بهترین مدافع وسط, :, :,
, بهترین لیبرو, :, :,
, بهترین پاسور, :, :,
, بهترین قطر پاسور, :, :,

انگاپت باارزش‌ترین والیبالیست المپیک/ تیم رؤیایی معرفی شد

, انگاپت باارزش‌ترین والیبالیست المپیک/ تیم رؤیایی معرفی شد,

*صیادانی با یک چمدان مدال

, *صیادانی با یک چمدان مدال, *صیادانی با یک چمدان مدال,

در پایان این بازی‌ها «کیلب درسل» شناگر آمریکایی به‌عنوان پرافتخارترین ورزشکار معرفی شد. این شناگر 24 ساله موفق به کسب 5 مدال طلا شد.

, .,

همچنین «اِما مک‌کئون» شناگر زن استرالیایی با کسب 4 مدال طلا و 3 برنز عنوان پرمدال‌ترین ورزشکار این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص داد.

, .,

در المپیک 2020 توکیو 180 ورزشکار موفق به کسب حداقل دو مدال شدند.

, .,

2 شناگر آمریکایی و استرالیایی؛ پرافتخارترین و پرمدال‌ترین ورزشکاران المپیک 2020 توکیو

, 2 شناگر آمریکایی و استرالیایی؛ پرافتخارترین و پرمدال‌ترین ورزشکاران المپیک 2020 توکیو,

انتهای پیام/

,

 

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه