اخبار داغ

نشست IOC به ضرر وزنه برداران

وزنه برداری در خطر حذف از بازی های المپیک/ کوتس: IWF موارد متعدد تخطی داشته است

وزنه برداری در خطر حذف از بازی های المپیک/ کوتس: IWF موارد متعدد تخطی داشته است
در نشست IOC و با توجه به تخلفات متعدد فدراسیون وزنه برداری، این رشته در خطر حذف از بازی های المپیک قرار رگفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت اینسایددگیمز، کمیته بین المللی المپیک در نشست روز یکشنبه، اصلاحاتی در منشور این کمیته را به تصویب رساند که می تواند به حضور طولانی مدت رشته وزنه برداری در بازی های المپیک خاتمه دهد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کمیته عضویت IOC در این نشست طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن به کمیته اجرایی اجازه داده می شود هر رشته ورزشی را در صورت صلاحدید، بدون نیاز به برگزاری مجمع، از حضور در بازی های المپیک حذف کند.
,
در اصلاحیه منشور IOC تصریح شده که کمیته اجرایی می تواند هر رشته ورزشی را در صورت عدم تبعیت فدراسیون بین المللی مربوطه از تصمیمات کمیته اجرایی IOC و ارتکاب هر رفتاری که به اعتبار و وجهه جنبش المپیک لطمه وارد کند، از برنامه بازی ها حذف کند.
,
 
,
جان کوتس نایب رییس IOC در مورد این مصوبه خاطرنشان کرد: این تصمیم در واکنش به اقدامات فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل موارد متعدد تخطی از دستورات کمیته اجرایی در خصوص بهبود وضعیت دوپینگ و مدیریت آن فدراسیون، اتخاذ شده است.
,
 
,
وی همچنین به عنوان رییس کمیسیون امور حقوقی IOC اظهار داشت: کمیته اجرایی پیش از این راهکارهای مختلفی به IWF ارایه نموده که هدف از آن حفظ اعتبار جنبش المپیک است اما اگر قرار است فدراسیون ها همچنان نسبت به این اصول بی توجه باشند، کمیته اجرایی باید ابزار قانونی لازم را در اختیار داشت باشد.
,
 
,
به این ترتیب رشته وزنه برداری در خطر حذف از برنامه بازی های المپیک 2024 پاریس روبروست مگر اینکه با تبعیت از قوانین و منشور المپیک، در بازی های پاریس 2024 تعلیق شده و با مدیریت جدید به المپیک 2028 لس آنجلس بازگردد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه