اخبار داغ

درخواست برای استعفای 11 نفر از اعضای هیات رئیسه

وزنه برداری در لبه پرتگاه/ دوراهی بزرگ IWF؛ یا اصلاح قوانین و اساسنامه یا حذف از المپیک

وزنه برداری در لبه پرتگاه/ دوراهی بزرگ IWF؛ یا اصلاح قوانین و اساسنامه یا حذف از المپیک
با تصویب بند جدیدی بر منشور کمیته بین المللی المپیک که دست کمیته اجرایی IOC را در تصمیم گیری برای حذف هر رشته ورزشی از این بازی ها باز خواهد گذاشت، به نظر می رسد که رشته وزنه برداری با ادامه وضعیت موجود به لبه پرتگاه رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اینسایددگیمز، به اعتقاد مدافعان اصلاحات در فدراسیون جهانی وزنه برداری، مصوبه کمیته بین المللی المپیک مبنی بر اختیار کمیته اجرایی بر حذف رشته – فدراسیون هایی که به اعتبار این کمیته لطمه می زنند، حاوی پیامی روشن و آشکار برای فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, IWF,

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک روز جمعه گذشته هشدارداده بود که «ما هنوز منتظریم اصلاحات در ساختار و فرهنگ مدیریت فدراسیون وزنه برداری را به چشم ببینیم.»

,

همچنین فیل اندروز مدیراجرایی فدراسیون وزنه برداری آمریکا از 11 عضو کمیته اجرایی IWF خواست به خاطر مصالح خودشان هم که شده بدون فوت وقت استعفا دهند.

, IWF,

به گفته اندروز اکنون وزنه برداری بر لبه تیغ ایستاده و رای بعدی آنها یا باید «پاسخ مثبت به تدوین اساسنامه جدید و قابل قبول برای IOC باشد یا پاسخ نه به اساسنامه و پذیرفتن خطر حذف از برنامه بازی های المپیک.»

, IOC,

بنابراظهارات وی، درخواست استعفای 2 تن از اعضای کمیته اجرایی IWF دو هفته قبل از شروع بازی های المپیک توسط مایک ایرانی رییس داخلی این فدراسیون پذیرفته نشده و هر دوی آنها در بازی های المپیک حضور داشتند اما با تصویب بند اصلاحی در کمیته اجرایی IOC می تواند بدون انتظار برای تشکیل مجمع بعدی در سال 2022، وزنه برداری را از حضور در بازی های المپیک 2024 محروم کند مگر اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری در نشست آتی خود که 28 تا 31 اوت در دوحه برگزار می شود، اساسنامه و قوانین جدید را تصویب کند.

, IWF, IOC,

در غیر این صورت کمیته بین المللی المپیک در نشست آتی اعضا در تاریخ 8 سپتامبر یا نشست بعدی در روز 5 اکتبر، تصمیم به تعلیق وزنه برداری خواهد گرفت.

,

نسخه پیشنویس اساسنامه جدید که با حضور اندروز تدوین شده، نسخه کاملی نیست که بتواند نگرانی های کمیته بین المللی المپیک را به ویژه در خصوص برگزاری قانونی انتخابات رییس و اعضای IWF را برطرف کند. گفته می شود این تغییرات همچنان به سود مایک ایرانی، سام کوفا از استرالیا و ماکسیم آگاپیتوف از روسیه به عنوان اعضای کمیته اجرایی است.

, IWF,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه