اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس برای اصلاح طرح صیانت گوش شنوا دارد

مجلس برای اصلاح طرح صیانت گوش شنوا دارد
حاجی دلیگانی گفت: مجلس برای اصلاح طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گوش شنوا دارد و بناست این طرح به نفع مردم به تصویب برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران درفضای مجازی فعلاً در مرحله پیش‌نویس قرار دارد و تا تصویب نهایی و اجرای آن حداقل یکسال به طول خواهد انجامید، اظهار داشت: هنوز نه مصوبه‌ای داشته‌ایم و نه قانونی به تصویب رسیده، فعلاً فقط یک پیش‌نویس ارائه شده است؛ لذا حمله به مجلس و تخریب برای چیست؟ً سال‌هاست که برروی این طرح کار کارشناسی انجام شده و ما هم مدعی نیستیم که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، تهی از ایراد و نواقص است و به همین خاطر از کارشناسان و صاحب‌نظران دعوت شده نواقص طرح را بررسی کنند و برای کارآمدسازی آن پیشنهاد و راهکار ارائه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: موضوعاتی مانند فیلترینگ و مسدودسازی پلفترم‌ها اصلاً صحت ندارد، بلکه معتقدیم که فیلترینگ طی سال‌های گذشته از کارآیی لازم برخوردار نبوده است. نمایندگان مجلس درصدد رقابت‌پذیر کردن پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌ها هستند؛ یعنی می‌خواهیم بستری فراهم شود که پیام‌رسان‌های داخلی در یکی فضای رقابتی رشد و توسعه پیدا کنند و بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند تا مخاطب قانع شود که پیام‌رسان‌های داخلی کارکرد پیام‌رسان‌های خارجی را دارند و اطلاعات آنها در امنیت کامل است و هرگز صفحه آنها در فضای مجازی مسدود نخواهد شد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود این طرح در آستانه روی کار آمدن دولت سیزدهم مطرح نمی‌شد و به زمان دیگر مثلاً یکسال آینده موکول می‌شد، خاطرنشان کرد: اتفاقاً بهترین زمان را انتخاب کرده‌ایم. سال‌هاست که مجلس به دولت می‌گوید برای رهاشدگی فضای مجازی چاره‌ای بیندیش اما دولت هربار از این خواسته ما به راحتی گذر کرده است. بالاخره دیر یا زود این طرح با مطرح می‌شد و هرچقدر طرح آن به تأخیر می‌افتاد مردم و منافع ملی بیشتر به خطر می‌افتاد.

,

او با بیان اینکه مجلس گوش شنوا دارد و بناست این طرح به نفع مردم به تصویب برسد، گفت: رها بودن فضای مجازی اصلاً به صلاح هیچ جامعه‌ای نیست و رهاشدگی قطعاً شر و معایب بسیاری در پی خواهد داشت و امنیت روانی، اجتماعی و ملی و حتی اقتصادی یک کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه