اخبار داغ

جزئیاتی از برگزاری رقابت‌های پارالمپیک؛

دانستنی‌های جالب پارالمپیک توکیو/ از لباس‌های خاص تا مدال‌هایی خاص‌تر

دانستنی‌های جالب پارالمپیک توکیو/ از لباس‌های خاص تا مدال‌هایی خاص‌تر
کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار مطلبی، اطلاعات جالبی از مراسم‌های این رقابت‌ها ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از ده روز دیگر بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و نزدیک به ۴۴۰۰ ورزشکار برای کسب ۵۳۹ مدال طلا با هم به رقابت خواهند پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همین راستا وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار مطلبی در خصوص مراسم اهدای مدال، طراحی مدال‌ها و دیگر اتفاقات جالب این رقابت‌ها منتشر کرد.
,
 
,
در توکیو، افرادی که در مراسم اهدای مدال مشارکت دارند لباس هایی به رنگ آبی به تن دارند که در طراحی آن از تکنیک‌های تولید کیمونو، لباس سنتی ژاپن، الهام گرفته شده و در عین حال سادگی و راحتی لباس‌های مدرن را نیز دارد. رنگ آبی در فرهنگ ژاپن نماد پیروزی‌ست.
,
 
,
طراح این لباس‌ها، سوتا یاما گوچی، علاوه بر لباس، سینی های اهدای مدال های طلا، نقره و برنز را نینز طراحی کرده که در آن هم از ایده سنت های ژاپنی الهام گرفته‌اند.
,
سکوی اهدای مدال نیز با استفاده از ۲۴ تن ضایعات پلاستیکی خانگی تولید شد. این ضایعات پلاستیکی از سوی مردم سراسر ژاپن به کمیته برگزاری ارسال شده تا مفهوم پایداری به نمایش گذاشته شود. همچنین برخی از مواد آلومینیومی استفاده شده در کناره های سکو، از مواد بازیافتی خانه های موقتی ساخته شده که در زمان زلزله شرق ژاپن در سال ۲۰۱۱ احداث شده بودند.
,
 
,
در بخش مدال‌ها و اهدای مدال این رقابت‌ها نیز اتفاقات جالبی رخ خواهد داد.
,
 
,
در مراسم اهدای مدال ابتدا مدال برنز، سپس نقره و در انتها مدال طلا اهدا می شود. طراحی مدال های توکیو ۲۰۲۰ از این ایده الهام گرفته که ورزشکاران برای رسیدن به افتخار و پیروزی باید تلاش کنند. اشکال حک شده بر روی مدال ها به مثابه سنگهایی سخت و خشن هستند که صیقل خورده اند و می درخشند و این درخشش، نماد سخت کوشی ورزشکاران و حامیان آنهاست. درخشش دوستی میان ورزشکاران، تنوع و احترام به عملکرد ورزشی و سخت کوشی آنها نیز از دیگر مواردی بوده که در طراحی این مدالها به نمایش گذاشته می‌شوذ.
,
 
,
موسیقی مراسم اهدای مدال نیز توسط برجسته ترین آهنگ سازان ژاپنی نوشته شده و هدف از آن همراهی کردن مردم سراسر دنیا در ستایش ورزشکارانی که روی سکو رفته اند، تولید شده. پس از پخش موسیقی مراسم اهدای مدال، سرود ملی ورزشکار برنده مدال طلا در استادیوم طنین انداز شده و پرچم کشورها نیز به اهتزاز درمی آید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه