اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت‌های گذشته پاسخگوی سهم خودشان در وضعیت آب خوزستان باشند

دولت‌های گذشته پاسخگوی سهم خودشان در وضعیت آب خوزستان باشند
قاسم حبیب‌زاده گفت: رئیس دولت اصلاحات و احمدی‌نژاد باید پاسخگوی قدرالسهم خود در وضعیت فعلی کم‌آبی در خوزستان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم حبیب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در تحلیل سخنان رئیس دولت اصلاحات و محمود احمدی‌نژاد دو تن از رؤسای جمهور سابق ایران خواستار عدم برخورد قوای انتظامی با معترضان به کم‌آبی در خوزستان شدند، گفت: مشکل کم‌آبی در خوزستان امری نیست که یک شبه به وجود آمده باشد و محصول عدم پیش‌بینی‌های مناسب و عدم اقدامات لازم در سال ها و بلکه دهه‌های پیشین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی اظهار داشت: در حقیقت این دو مسئول ارشد سابق، امروز باید پاسخگوی قدرالسهم خود در وضعیت فعلی کم‌آبی در خوزستان باشند، اما از موضع طلبکار و با قیافه دفاع از حقوق مردم، اقدام به موعظه‌های اخلاقی می‌کنند. البته دستگاه‌های دیگری هستند که جور کم کاری آنها را می‌کشند مانند بسیج مردمی، اما نباید کسی فکر کند جامعه کم‌کاری‌های آنها را با ژست‌های عوام‌فریبانه فراموش خواهد کرد.

,

کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بخش‌هایی از سخنان محمود سریع‌القلم در خصوص علت عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم، یادآور شد: محمود سریع‌القلم از سه دهه پیش معتقد بوده که یکی از عوامل عقب‌ماندگی کشورهای جهان سوم اختلافات حاکمان این کشورهاست و بالعکس از عوامل مهم پیشرفت کشورهای غربی را در اتحاد و وحدت نظر حاکمان آنها می‌داند.

,

حبیب‌زاده در خصوص وارونه عمل کردن شاگردان سریع‌القلم خاطرنشان کرد: اکنون با اقبال مردم به سمت آقای رئیسی، برخی از شاگردان وی در رسانه‌های خود در این موضوع به عکس عمل کرده و وحدت بین حاکمان و قوای سه‌گانه را با عنوان "یک دستی حکومت" امری مذموم معرفی کرده که حقوق ملت را ضایع خواهد کرد.

,

او معتقد است: این خط تحریفی که زمینه‌های آن از فردای انتخابات ریاست جمهوری شروع شده، می‌تواند یکی از حاشیه‌سازی‌های سرعت‌گیر در خدمت به مردم باشد که البته آقای رئیسی با ارتباط‌گیری با جناح‌های مختلف و منتقد نشان داده که ان‌شاءالله این دولت از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد و علاوه بر یک‌آهنگی در قوای کشور، اما از راه انداختن دعواهای بی‌حاصل سیاسی اجتناب خواهد کرد، در عین حال همه باید مراقب دام اختلافاتی که دیگران ممکن است طراحی کنند، باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه