اخبار داغ

بازیکنی که شما باور نمی کنید ببازد، می بازد!

باقرزاده: داوران در شمشیربازی عامدانه نتایج را رقم می‌زنند/ کسب کرسی در شمشیربازی سخت است، عربها به ایران رای نمی‌دهند

باقرزاده: داوران در شمشیربازی عامدانه نتایج را رقم می‌زنند/ کسب کرسی در شمشیربازی سخت است، عربها به ایران رای نمی‌دهند
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: داوران در شمشیربازی عامدانه نتایج را رقم می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره وضعیت تیم ملی سابر اظهار داشت: از اواخر سال ۹۸ آخرین مرحله بازی ها در لوکزامبورگ برگزار شد و با سختی فراوان پس از کسب به ایران برگشتیم. با برگزاری اردوها تمرینات آغاز شد و یک جام جهانی در مجارستان بازیکنان شرکت کردند و اردوی مشترک بسیار خوبی هم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او با اشاره به مسابقات انفرادی المپیک بیان کرد: تمام شرایط برای تیم ملی فراهم شد. در المپیک در بین ۳۵ شمشیرباز عملکرد بازیکنان ما به قدری خوب بود که باعث شد علی پاکدامن بدرخشد و برابر ژیلاگی که مانند لوپز کشتی گیر معروف کوبایی است و می خواهد همچنان در دنیای شمشیربازی به کار خود ادامه دهد، بدشانسی آورد. ژیلاگی توانست بازیکنان ما را از پیش رو بردارد و به مدال برسد.
,
 
,
باقرزاده ادامه داد: در بخش تیمی مقابل ایتالیا نیز ۴۴ بر ۴۴ برابر بودیم و معمولا کسی که اتک می زند، امتیاز برای او است. ما مدال نگرفتیم و می خواستیم به سکو برسیم اما مردم از عملکرد ما راضی بودند. بازیکنان بعد مسابقات افسردگی گرفتند به هر حال ورزش همین است و باید بپذیریم.
,
 
,
رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اتفاقات عجیب در مسابقه شمشیربازی ایران و ایتالیا در المپیک بیان کرد: همه دور پیست ایران و ایتالیا جمع شدند و با امتیاز ۴۴ علی پاکدامن بازیکنان همه شادی کردند و فکر می کردند ما باید برنده باشیم. در پینگ پنگ، والیبال و... باید فاصله ۲ امتیازی برنده را مشخص کند اما در شمشیربازی همه مسابقات میلی‌متری است و نشان از سطح برابر کشورها می‌دهد. علی پاکدامن ۷ بر ۴ نماینده آلمان را برد و مسابقات بسیار نزدیک بود و به نظر من داور بسیار تعیین کننده است.
,
 
,
او درباره انتقاداتی که به عدم آمادگی شمشیربازان ایران می‌شود، پاسخ داد: تقریبا ۱۸ ماه از آخرین مسابقه مهم گذشت و بازیکنان بعد از این مدت زمان به المپیک رفتند. باید پذیرفت که در رقابت های المپیک مسابقات بسیار نزدیک است و تیم ها در یک سطح هستند. با توجه به اینکه یک سال و چهار ماه طول کشید، نمی توان گفت از اوج خود خارج شده اند چون تیم ما بسیار آماده بود. همه بازیکنان که برابر ایران مصاف کردند، غول‌هایی برای خودشان به حساب می‌آیند. داوران واقعا در حق پاکدامن کم لطفی کردند و می توانستند امتیاز را به علی بدهند.
,
 
,
باقرزاده درباره ناداوری های ادامه دار در ورزش ایران بیان کرد: همه چیز به دیپلماسی ورزشی و جایگاه ما در کرسی های بین المللی بر می‌گردد. کسب کرسی در رشته ای مانند شمشیربازی بسیار کار سختی است و در رشته های این چنینی که اروپایی ها روی آن سرمایه گذاری کرده اند، بسیار مشکل است. رئیس فدراسیون  شمشیربازی ایتالیا وقتی به ایران سفر کرد، اعلام کرد می‌خواهد برای ریاست فدراسیون جهانی اقدام کند و اروپاییان در این زمینه متحد شدند.
,
 
,
او افزود: یک کنگره هم قرار است در ازبکستان برگزار شود تا در زمینه کسب کرسی بحث کنند. متاسفانه کشورهای عربی به ایران رای نمی‌دهند و الان هم در بخش آسیایی مرکزی به حساب می‌آییم و باید مراودات لازم با کشورهای همسایه را داشته باشیم تا این کرسی ها را کسب کنیم.
,
 
,
باقرزاده که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، گفت: در وزنه برداری مدال ها تقسیم می‌شود و نمی‌خواهم این بحث را باز کنم اما داورهای تراز اول دنیا نتایج را رقم می‌زنند. بازیکنی که شما باور نمی کنید ببازد، می بازد! در هر صورت در کمتر از یک سال باید برای بازی های آسیایی گوانگژو آماده شویم‌. برنامه داریم تا مربی داخلی را برای اپه انتخاب کنیم و در فلوره و سابر برنامه خواهیم داشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه