اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی:

۲۲ هزار نفر در خراسان شمالی ملقب به نام "زینب" هستند/ ارادات مردم استان به ائمه اطهار (ع)

۲۲ هزار نفر در خراسان شمالی ملقب به نام "زینب" هستند/ ارادات مردم استان به ائمه اطهار (ع)
علی زاهدی نیا گفت: از ابتدای تاسیس استان خراسان شمالی تا کنون ۲۲ هزار و ۳۷۵ ولادت با نام مبارک زینب و ترکیبات آن در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۰۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۲ هزار و ۵۲۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه ۴.۵ درصد از زنان استان به نام مبارک حضرت زینب (س) نامگذاری شده اند، ادامه داد: براساس اطلاعات آماری ثبت شده در ثبت احوال خراسان شمالی ۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک زینب و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

 زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: طی چهار ماهه سال جاری تعداد چهار هزار و ۶۲۳ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۲۶ نفر از این تعداد با نام مبارک زینب و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: پنج نام منتخب زنان نیز در سال ۹۹ به ترتیب فاطمه ، زهرا، آوا ، رستا و آسنا و در چهار ماهه سال ۱۴۰۰ نیز فاطمه، زهرا ، رستا، آوا و آسنا می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: جمعیت کل استان تا پایان چهار ماهه سال جاری، ۹۸۹ هزار و ۸۳۲ نفر است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه