اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

رئیسی در انتخاب وزرای کلیدی دقت بیشتری داشته باشد

رئیسی در انتخاب وزرای کلیدی دقت بیشتری داشته باشد
حسین متفکر گفت: وزارتخانه‌های رفاه، صمت، کشور، اطلاعات و امور خارجه از اهمیت ویژه و اساسی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین متفکر در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به معرفی کابینه دولت سیزدهم به مجلس اظهار داشت: مجلس در کنار وظایف نظارتی و قانون‌گذاری یک وظیفه مهم هم برعهده دارد و آن تأیید وزرای پیشنهادی دولت است. کابینه دولت دوازدهم همکاری لازم و سازنده‌ای با مجلس یازدهم نداشت؛ بنابراین ضروری است کابینه در دولت سیزدهم روی کار آید که همکاری سازنده و مفید با مجلس یازدهم داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,

وی گفت: دولت سیزدهم، دولت امید است و از این دولت انتظار می‌رود رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی که گریبان زندگی مردم را گرفته؛ حل و فصل کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه خاطرنشان کرد: سخنان ایشان برای دولت و هم مجلس فصل‌الخطاب است و باید آقای رئیسی اهتمام ویژه‌ای نسبت به معرفی کابینه‌ای کارآمد داشته باشد و از سوی دیگر مجلس هم موظف است با دقت بسیار بالا صلاحیت وزرا را بررسی و تأیید کند.

,

متفکر معتقد است که وزارتخانه‌های رفاه، صمت، کشور و امور خارجه از اهمیت ویژه و اساسی برخوردار است و تأکید کرد که دولت در انتخاب وزرا برای این وزارتخانه‌های کلیدی نهایت دقت و تلاش را به کار گیرد.

,

او ادامه داد: اهمیت وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی به حدی است که حتی پیشنهاد می‌شود از یک دیگر تفکیک و هرکدام ساختار وزارتخانه به خود بگیرند. امام راحل فرموده‌اند «اگر بخواهیم امنیت کشور تأمین شود، دکترین رفاه عمومی باید در اولویت قرار داشته باشد»

,

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهمیت وزارت امور خارجه گفت: از وزارت امور خارجه نباید چند صدایی به بیرون از آن درز کند. همچنین باید برای این وزارتخانه کلیدی وزیری انتخاب شود که ما بتوانیم پول کالایی را که صادر کرده‌ایم به راحتی و با سهولت دریافت کنیم، نه اینکه پولمان را با چمدان از عراق به کشور بیاوریم یا اینکه کشوری مانند کره جنوبی که قدرتی در عرصه بین‌الملل محسوب نمی‌شود، بدهی‌اش را به ایران ندهد.

,

متفکر در خصوص اهمیت وزارت صمت این‌گونه عنوان کرد: توزیع کالاهای اساسی و افزایش قیمت بی‌رویه خودرو و فلزاتی مانند فولاد به خاطر عدم کارآمدی وزارت صمت است. این وزراتخانه ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارد و لذا انتخاب یک وزیر مناسب و کاردان می‌توان وزارت صمت را در کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار تقویت کند.

,

او در پایان به نقش وزارت اطلاعات و وزارت کشور در تأمین امنیت ملی اشاره کرد و گفت برای اینکه ریشه فساد در کشور خشکانده شود، وزارت اطلاعات و وزارت کشور نقش مهم و حیاتی دارند و همچنین این دو وزارتخانه بر سایر حوزه‌های امنیت مؤثر و مفید هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه