اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت روز جهانی مساجد بیان کرد:

مساجد مناسب ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین است

مساجد مناسب ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین است
استاد حوزه و دانشگاه گفت : مسجد جای سجده وسجود و کانون انقلاب اسلامی است و مساجد، بهترین سنگرها و جمعه و جماعات، مناسب‌ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین مى‌باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه نقش آفرینی مساجد در تاریخ اسلام  از زمان شکل گیری  مسجد در صدر اسلام همزمان با شروع تمدن بزرگ اسلامی آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است گفت : مساجد به عنوان بزرگترین و مهمترین پایگاه دینی کشور که از منزلت والایی نیز در میان جامعه اسلامی برخوردار است؛ می‌تواند نقش به سزایی ایفا نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه امروز، حفظ مساجد از امورى است که اسلام به آن وابسته است افزود: مساجد، بهترین سنگرها و جمعه و جماعات، مناسب‌ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین مى‌باشند.

,

حجت الاسلام بشکانی با بیان اینکه مساجد به دلیل کارکردهای متنوع فرهنگی، تبلیغی ، عبادی، آموزشی و تربیتی در نظام اسلامی بعنوان سنگر دفاع از دین و انقلاب هستندخاطرنشان کرد : مساجد جایگاه مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر، حل مشکلات مسلمانان و همچنین مسجد سنگر دین و انقلاب و پایگاهی برای جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانیت هستند

,

استاد حوزه ودانشگاه همچنین از مسئولین مساجد وهیات های مذهبی شهرستان بهاباد که درایام محرم دستورالعملها و شیوه نامه های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کردند و مراسم عزاداری محرم را با نحو مناسبی برگزار نمودند قدردانی کرد .

,

امام جمعه بهاباد به روز یازدهم محرم و سرآغاز اسارت اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت :  اسارت اهل بیت(ع) یک جریان خاص قابل تامل است اولا اسارت اهل بیت(ع) نه از طرف دشمن یک حرکت انفعالی بود و نه از طرف اهل بیت(ع).

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد مکتب امام حسین علیه‌السلام را دارای آموزه‌های فراوان برای رسیدن به سعادت در دنیا و رستگار شدن در آخرت دانست و گفت: مکتب عاشورا درس‌های فراوانی برای  انسان‌ها دارد که در این راستا آزادگی و عزت‌طلبی باید از مکتب حسینی آموخته شود.

,

وی بابیان اینکه عاشورا و قیام امام حسین(ع) مکتب و دانشگاهی است که درس‌های بزرگی برای کسانی که بخواهند از این مکتب و دانشگاه استفاده کنند تعلیم می‌دهد.گفت : در مکتب عاشورا ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، وفاداری، غیرت، ازخودگذشتگی، ادب و بصیرت را مشاهده می‌کنیم .

,

ابراهیمی بشکانی ادامه داد : انقلاب کربلا و نهضت حسینی در روز عاشورا تنها 10 ساعت طول کشید یعنی با طلوع آفتاب آغاز شده و حدود 3 ساعت بعد از ظهر با شهادت امام حسین(ع) جنبه نظامی آن پایان یافت؛ به لحاظ تعداد نیز 72 تن در دایره این اتفاق می‌گنجیدند و این قیام در سرزمین دور افتاده و ناشناخته رخ داده و اما این تعداد افراد در سرزمینی دورافتاده و ناشناخته چه کردند که توانستند انقلابی به وجود بیاورند که حدود 15 قرن است الهام بخش‌ترین، سازنده‌ترین و موثرترین نهضت تاریخ بشر لقب گیرد و هر چه از عمرش می‌گذرد شکوفایی آن و شعاع سازندگی آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

,

وی افزود : حضرت زینب (س) در کنار برادر خود با تحمل سختی‌ها و تقدیم دو شهید عالی‌مقام در راه امام حسین (ع) و بعد از به شهادت رسیدن برادرش سرپرستی خیل اسرا را به عهده گرفتند و نقش اساسی ایفا کردند چرا که در جای جای مسیر کوفه، شام و کربلا لحظه به لحظه خاطرات عظیم شهادت و جانبازی برادر و شهدای کربلا را در منظر مردم ترسیم کرد که همین امر موجب شد تا این قیام ماندگار شود.

,

امام جمعه بهاباد بیان داشت : حادثه کربلا در رأس تمامی انقلاب‌های بشری است که باید از اسرار و باطن این قیام در مجالس عزاداری سخن به میان آورد.کربلا دارای اسرار بسیاری است که با مدد و الطف الهی باید اسرار آن را درک کنیم  تا بتوانیم از این مکتب جاوید که ایستایی و توقف ندارد، بهره ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه