اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد:

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه های روستایی استان اختصاص داده می شود

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه های روستایی استان اختصاص داده می شود
جعفرشهامت گفت: 153 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در قالب اعتبارات محرومیت زدایی همچنین 100 میلیارد تومان اعتبار برای تامین قیر در سال مالی 1400 به منظور آسفالت راه های روستایی به خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: 44 درصد از جمعیت خراسان شمالی ساکن در روستاها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شهامت گفت: در خراسان شمالی هزار و 200 روستا و آبادی وجود دارد که 721 منطقه آن، روستاهای بالای 20 خانوار هستند.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که در خراسان شمالی، کشاورزی و گردشگری ( با رویکرد طبیعت گردی) قطب های اصلی اقتصادی استان هستند که این امر ضرورت آسفالت راه های روستایی را بسیار پر اهمیت کرده است، عنوان کرد: تا به کنون از 721 روستا بالای 20 خانوار استان 510 روستا دارای راه آسفالته هستند که 84 درصد از جمعیت روستایی استان را سکنی داده اند.

,

این مسئول افزود: تا به کنون در خراسان شمالی از چهار هزار و 652 کیلومتر راه روستایی، دو هزار و 41 کیلومتر آن ( معادل 44 درصد) آسفالته هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی هنوز در برخورداری از راه روستایی آسفالته از میانگین کشوری تا هفت درصد عقب است.

,

شهامت در ادامه با یادآوری این مطلب که هزینه آسفالت راه روستایی تا حدود 102 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی 130 کیلومتر راه روستایی برای انجام آسفالت، آماده سازی شده است که 40 کیلومتر از آن با صرف بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار در حال اجرای آسفالت است که تا پایان شهریور ماه امسال عملیات آسفالت 25 کیلومتر آن به پایان می رسد.

,

وی افزود: آسفالت مابقی 130 کیلومتر راه روستایی آماده سازی شده با اختصاص اعتبار و قیر رایگان مصوب، اجرایی و تکمیل خواهد شد.

,

افزون بر این، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از تصویب 153 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه دو و سه ساله برای خراسان شمالی به منظور آسفالت راه روستایی و پل سازی استان خبر داد و گفت: این اعتبار مصوب در قالب اعتبارات محرومیت زدایی باید در سال مالی 1400 به خراسان شمالی اختصاص داده شود.

,

وی همچنین افزود: مصوب شده است که 100 میلیارد تومان اعتبار برای اعتبار تامین قیر راه های روستایی استان نیز به خراسان شمالی اختصاص داده شود.

,

شهامت تصریح کرد: با اختصاص دو اعتبار مصوب اشاره شده،  می توانیم حداقل 100 کیلومتر راه روستایی استان را آسفالت کنیم.

,

وی یادآور شد: درصورتیکه 100 میلیارد تومان اعتبار تامین قیر به استان اختصاص داده نشود، حجم عملیات آسفالت راه روستایی استان به 50 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

,

در عین حال، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با اختصاص اعتبارات یاد شده، نهادهای بنیاد علوی و قرارگاه بسیج سازندگی سپاه خراسان شمالی نیز در زمینه آسفالت راه های روستایی مشارکت خواهند داشت.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره نگهداری و روکش راه های شریانی، اصلی و فرعی استان نبز اظهار کرد: در سال مالی 99، بیش از سه هزار و 11 تن قیر و 67 هزار تن آسفالت به استان اختصاص یافت که بیش از 74 کیلومتر از این راه ها روکش و لکه گیری شدند.

,

شهامت گفت: با این وجود، هنوز به تامین 100 هزار تن آسفالت و پنج هزار تن قیر به ارزش 40 میلیارد تومان اعتبار برای لکه گیری و روکش مسیرهای باقی مانده نیاز است.

,

وی در خاتمه درباره احداث پل های جدیدی که بر اثر سیلاب سال های گذشته تخریب شده اند نیز عنوان کرد: در حال حاضر 18 دستگاه پل در دست ساخت هستند که از این پس، هر ماهه یک تا دو پل به بهره برداری می رسند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد علوی و قرارگاه بسیج سازندگی سپاه استان در احداث پنج دستگاه پل در شهرستان مانه و سملقان با یکدیگر مشارکت دارند که تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه