اخبار داغ

رئیس شورای زنان و شورای عالی انقلاب فرهنگی:

روند سقط‌های عمدی در کشور رو به افزایش است/ جامعه مادر را به سقط جنین تشویق می‌کند

روند سقط‌های عمدی در کشور رو به افزایش است/ جامعه مادر را به سقط جنین تشویق می‌کند
کبری خزعلی گفت: در سطح کل دنیا ۵۶ میلیون سقط از این نوع (جنایی) داریم، در ایران در سال ۹۰ که از طریق وزارت بهداشت اعلام شده است ۷۸ هزار نفر بوده است، در سال ۹۲ این عدد ۲۵۰ هزار نفر ، سال ۹۴ به ۴۵۰ هزار نفر و همین طور این روند افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس شورای زنان و شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سه نوع سقط جنین داریم، سقط خودبه خودی که بدون دخالت مادر و پزشک به دلیل عارضه ای که برای مادر وجود داشته؛ خود به خود اتفاق می افتد که تعداد آنها زیاد نیست و مخاطرات جسمی و روحی هم خیلی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سقط قانونی؛ سلامت مادر در اولویت است
, سقط قانونی؛ سلامت مادر در اولویت است,
 
,
کبری خزعلی ادامه داد:  ولی دو نوع دیگر که بحث اصلی ماست اولی سقطی که به نام سقط قانونی و یا با یک معنای غلطی به نام سقط درمانی است درحالی که درمانی نه برای مادر و نه برای بچه انجام نمی شود، سقطی است که به تشخیص پزشک و به تأیید پزشکی قانونی می رسد که می توان نام آن را سقط ضروری گذاشت که به واقعیت نزدیک تر است، که به دلایل پزشکی، مشکلات مادر، تشخیص اینکه بچه معلول است برای این موارد بچه باید سقط شود که وقتی این کودک به دنیا می آید این مادر در طول زندگی این بچه دچار هَرَج نشود یعنی سلامت مادر در اولویت است.
,
 
,
نگهداری فرزند معلول برای مادر و کودک رنج آور است
, نگهداری فرزند معلول برای مادر و کودک رنج آور است,
 
,
وی افزود: اگر سلامت مادر دچار مخاطره نیست کودک به دنیا می آید بحثی که الآن مطرح است این است که اگر در بارداری هیچ مشکلی به وجود نیاید و بچه به دنیا بیاید و معلولیت وجود داشته باشد این مادر دچار عارضه هَرَج می شود یعنی نگهداری از بچه برای او سخت خواهد شد، این مورد نه توصیه و نه ترویج شده است و فقط در موارد که مادر بتواند ثابت کند که واقعاً نمی تواند تحمل کند به آن مادر اجازه داده می شود.
,
 
,
نوع سوم سقط جنایی یا عمدی است
, نوع سوم سقط جنایی یا عمدی است,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: نوع سوم سقط هایی هستند که جنایی یا عمدی هستند به عنوان یک خیانت به انسانی است که مثل ماست و شاید برتر از ما خواهد شد و ما به دلیل اینکه به او مسلط هستیم حکم قتل او را صادر می کنیم .
,
 
,
وی دامه داد:  این "ما" منظور پزشک و مادر هستند خود والدین بر تصمیمات پزشک مامایی موثر هستند، قتل بچه ای بدون هیچ گناهی و بدون هیچ امکان دفاع از خودش جنایی است. موردی که جامعه به آن مبتلاست این نوع است که چرا در جامعه آنقدر رو به افزایش است؟
,
 
,
روند سقط های عمدی در کشور رو به افزایش است 
, روند سقط های عمدی در کشور رو به افزایش است ,
 
,
خزعلی گفت: در سطح کل دنیا ۵۶ میلیون سقط از این نوع (جنایی)  را داریم در ایران در سال ۹۰ که از طریق وزارت بهداشت اعلام شده است ۷۸ هزار نفر بوده است، در سال ۹۲ این عدد ۲۵۰ هزار نفر ، سال ۹۴ به ۴۵۰ هزار نفر و همین طور این روند افزایش یافته است تا عددی که در مجموعه کار تحقیقی آقای دکتر حق دوست به بالای یک میلیون نفر هم می رسد.
,
 
,
وی افزود: عددها براساس تخمین ها و استدلال هایی است که وجود دارد آقای دکتر حق دوست محقق و مورد تأیید وزارت بهداشت است و این گزارش در فرهنگستان هم ارائه شده است.
,
 
,
بار معنایی بارداری در جامعه؛ مسیری که پر از مخاطره است
, بار معنایی بارداری در جامعه؛ مسیری که پر از مخاطره است,
 
,
این کارشناس ادامه داد: علل و زمینه هایی که باعث تشدید سقط جنین می شود را من به دو دسته تقسیم می کنم در عللی که می خواهم بگویم به سراغ مواردی می روم که ممکن است این علل خاص مادر، آموزش هایی که داده می شود، فرهنگ سازی هایی که شده است.
,
 
,
وی بیان کرد:  در این ۴۰ سال گذشته هروقت اسم بارداری را می شنویم خطر بارداری هم به دنبالش هست و هر وقت اسم سقط و اقلام کنترل جمعیت و یا عقیم سازی هست نام آن خدمات بهداشتی، خدمات سلامت مادر و کودک را می بینید که چقدر نامش مثبت است.
,
 
,
رییس شورای زنان تصریح کرد: حفاظت از مادر و کودک، خدمات ویژه سلامت و بارداری که در آن عقیم سازی هم هست، حمایت ویژه از بارداری مادران که عقیم سازی هم در آن وجود دارد، این می شود که بار معنایی که ما در این سی تا چهل سال از بارداری داشتیم این است که بارداری چیزی است که باید نگران بود باید از آن فرار کرد، مسیری که پر از مخاطره است، این ها همه باعث شده که تصمیم به سقط بگیرند.
,
 
,
جامعه مادر را به سقط جنین تشویق می کند
, جامعه مادر را به سقط جنین تشویق می کند,
 
,
خزعلی خاطرنشان کرد: : دوم اینکه بیانی که شده مانند یک شانس و موقعیت است به مادر القا شده که از فرصت استفاده کن که تا این چهارماهه نشده از این لحاظی که می توانی به موقع استفاده کن حتی کلماتی استفاده می کنند که مقدس است مثلاً روزه شک دار نگیر، حالا بعدها بچه ای می آوری چرا فکر می کنی شاید درست است شاید نیست، زودتر کار را تمام کن. 
,
 
,
وی در خاتمه گفت: این ترویج شدید در هیچ مبنایی از عقل، علم، پزشکی و نه در روانشناسی نداریم، قرآن می فرماید که از ترس فقر نکشید، و می فرماید فقر وجود دارد از شدت فقر بچه را نکشید. حتی جلوتر از این می فرماید هر مجردی را ازدواج دهید اگر فقیر هستند ازدواج انجام دهید خداوند آن ها را بی نیاز می کند.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه