اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان سمنان مطرح کرد؛

اجرای رزمایش مواسات با ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد ریال/ تثبیت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در استان سمنان

اجرای رزمایش مواسات با ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد ریال/ تثبیت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در استان سمنان
مهدی کاشفی با اشاره به همیشه در میدان بودن بسیج گفت: در اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه بیش از ۳ هزار میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری و میان نیازمندان استان توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی کاشفی، مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به اقدامات بسیج برای کمک به جهش تولید در استان گفت: یکی از مهمترین سیاست های بسیج حفظ و جهش تولید در استان است که در این راستا در یک سال گذشته از ۴۷۶ کارخانه و کارگاه بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۳۴ مورد رفع موانع تولید در کارخانه های استان صورت گرفته است.

کاشفی با بیان اینکه بسیج به کارگاه های خانگی نگاه ویژه ای دارد خاطر نشان کرد: برای حفظ و توسعه کارگاه های خانگی بیش از ۱۷۹ مورد رفع موانع تولید از کارگاه های خانگی صورت گرفته و در ادامه نیاز بسیج و سپاه یکی از حامیان اصلی کارگاه های خانگی خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان با اشاره به اشتغال زائی صورت گرفته توسط سپاه و بسیج عنوان کرد: بیش از ۵۳ کارگاه تولیدی و اشتغال زائی در استان ایجاد شده که باعث ایجاد ۶۲۶ اشتغال خانگی شده است.

وی افزود: مجموع اشتغال تثبیت شده در استان توسط بسیج بیش از ۲هزار و ۴۶۱ اشتغال بوده است و اقدامات برای افزایش این آمار ادامه خواهد داشت.

کاشفی با بیان اینکه تفاهم نامه های زیادی با ارگان ها و سازمان های دولتی امضا شده است تصریح کرد: یکی از تفاهم نامه هایی که میان سپاه و دستگاه های دولتی منعقد شده، اجرای طرح ایران مهربان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج است که در این طرح ۸ هزار و ۹۳۱ نفر توسط سپاه و بسیج برای حمایت از ایتام ساماندهی شده اند که تا پایان سال جاری با کمک مردم به ۱۵ هزار نفر خواهد رسید.

وی از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در استان سمنان خبر داد و اذعان کرد: برای حمایت از تولید داخلی و کسب و کار خانگی ۴ دهکده اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در استان سمنان ایجاد شده است که ۲ مورد آن مربوط به مرکز استان، ۱ مورد مربوط به دامغان و ۱ مورد در شهرستان مهدی شهر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان ضمن تشکر از خیرین و مردم استان جهت همراهی در رزمایش مواسات و کمک مومنانه بیان کرد: در موضوع رزمایش مواسات و کمک مومنانه بیش از ۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی توسط مردم، خیرین، سپاه، بسیج و دستگاه های اجرائی جمع آوری و میان نیازمندان توزیع گردید.

وی ادامه داد: در رزمایش مواسات و کمک مومنانه و در موضوع تامین جهیزیه زوج های جوان، بیش از ۹۷۵ جهیزیه تامین و در موضوع توزیع بسته های معیشتی نیز بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در استان سمنان تامین و توزیع شد.

کاشفی درباره اقدامات بسیج در حوزه آموزش در ایام کرونا گفت: در حوزه آموزش و توانمندی توسط بسیج بیش از ۱۸ هزار و ۴۶۷ نفر در ساعت آموزش دیده اند و برای کمک به خانواده های ناتوان در تهیه تلفن همراه هوشمند برای آموزش های مجازی ۹۴۴ سری تبلت تهیه و توزیع گردید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان درباره ورود بسیج به آزادسازی زندانیان غیرعمد توضیح داد: سپاه و بسیج برای حفظ و تحکیم خانواده هایی که به علت جرائم غیرعمد و مالی دچار مشکلات گوناگون شده است اقدام به جمع آوری کمک برای آزادسازی زندانیان کرد که موفق به آزادسازی ۶۷ زندانی غیر عمد گردید و این اقدام برای آزادسازی تعداد بیشتری از افراد و سرپرستان خانوار ادامه دارد.

وی با اشاره به پخت و اطعام مهدوی در مقاطع خاص توسط بسیج و خیرین اضافه کرد: بیش از ۳۳۴ هزار و ۸۴۰ پرس غذا در طرح اطعام مهدوی پخت و میان نیازمندان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم استان سمنان از اهتمام بسیج در ساخت  مسکن محرومین خبر داد و تاکید کرد: سپاه و بسیج همواره پیگیر تامین مسکن محرومین و نیازمندان بوده است و در این راستا بیش از ۵۶ منزل مسکونی برای نیازمند ساخته و تعمیر شده است.

کاشفی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ارگان های دولتی اذعان کرد: سپاه و بسیج برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی، خط و مشی انقلاب اسلامی و دستورات مقام معظم رهبری در حمایت از محرومین با نهاد ها و ارگان‌هایی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد دانشگاهی، سواد آموزی، مدیریت و برنامه ریزی، هلال احمر، نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی و دارالقرآن تفاهم نامه هایی برای همکاری در همه زمینه های آموزشی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و ... منعقد کرده است.

وی افزود: در زمینه همکاری و همراهی دستگاه های اجرائی در زفع موانع تولید و حل مشکلات محرومین استاندار بعنوان ریاست کارگروه پیگیر مسائل مختلف در این زمینه بوده و در این شرایط دستگاه های اجرائی خود را ملزم به همکاری و همراهی بسیج در حل مشکلات محرومین می‌دانند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه