اخبار داغ

کارشناسان مطرح کردند؛

تنها علم داشتن برای مدیریت اجرایی کافی نیست/ ویژگی‌های دولت طراز انقلابی چیست؟

تنها علم داشتن برای مدیریت اجرایی کافی نیست/ ویژگی‌های دولت طراز انقلابی چیست؟
روی کار آمدن دولت طراز انقلاب سبب می شود بر اساس مبانی و اصول انقلاب اسلامی که توسط بنیان گذار کبیر انقلاب نشات گرفته از اسلام است، کشور اداره شود و بسیاری از مشکلات امروزی جامعه مرتفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، دولت یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به منظور کارآمدی حداکثری باید دارای شاخصه های طراز انقلاب باشد.

روی کار آمدن دولت طراز انقلاب سبب می شود بر اساس مبانی و اصول انقلاب اسلامی که توسط بنیان گذار کبیر انقلاب نشات گرفته از اسلام است، کشور اداره شود و بسیاری از مشکلات امروزی جامعه مرتفع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رصادنیوز,
,
,

, ,

طی این چهار دهه موفق به تشکیل دولت طراز انقلاب نشده ایم

, طی این چهار دهه موفق به تشکیل دولت طراز انقلاب نشده ایم, طی این چهار دهه موفق به تشکیل دولت طراز انقلاب نشده ایم,

حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: دولت طراز انقلاب که هنوز طی این چهار دهه موفق به تشکیل آن نشده ایم دولتی است که هم عناصر تشکیل دهنده آن مکتبی و اسلام شناس و پایبند به ارزش‌های انقلاب، آرمان ها و اصول انقلاب است و هم برنامه های یک یک وزرای دولت به صورت جامع در راستای آرمان های انقلاب و تحقق جامعه سازی و دولت سازی اسلامی خواهد بود.

, مرصادنیوز,

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: از آنجا که دولت‌های مختلف در این چهار دهه دیدگاه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آنها کاملا منطبق بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی نبوده و جز مقاطع محدودی مثل دولت شهید رجایی و باهنر که توانستند خود را به این طراز نزدیک کنند ادامه آن توسط دیگر دولتها میسر نشد و علاوه بر عوامل خارجی، عوامل داخلی هم که چندان به مبانی و اصول انقلاب پایبند نبودند در این مسئله دخیل بودند.

,

ترقی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دولت طراز انقلاب را به طور کامل تعریف کنیم می توانیم از معیارها و شاخص هایی که مقام معظم رهبری تاکنون بیان کردند استفاده کنیم که بر مبنای آن باید دولتی باشد که عناصر آن از لحاظ ایمانی و اعتقادی به مبانی  فلسفی سیاسی اسلام پایبند باشند و خود را مجری سیاست‌های کلان رهبر انقلاب و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بدانند همان طور که در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.

,

, ,

وی عنوان کرد: هستی مردم در دست دولت است پس با اذن ولی فقیه باید این هستی را در مسیر تحقق جامعه اسلامی، اقتصاد اسلامی، فرهنگ اسلامی و مناسبات اجتماعی اسلامی سوق دهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ترکیب اعضای دولت هم باید به گونه ای باشد که بر اساس کارآمدی و پایبندی به مبانی اسلامی و انقلاب بتواند با روحیه جهادی اهداف انقلاب را به سرعت محقق کند.

,

ترقی تصریح کرد: نیاز است چنین دولتی از گرایشات به غرب و گرایشات به تفکرات شرقی مصون باشد و کاملا به کارآمدی و توانمندی اسلام برای اداره کشور بر اساس معیارها و ارزش‌های دینی معتقد باشد و چشم اندازی را که مقام معظم رهبری برای انقلاب ترسیم کردند را محقق کند.

,

بسیار امیدوار هستیم دولت سیزدهم در طراز انقلاب اسلامی باشد

, بسیار امیدوار هستیم دولت سیزدهم در طراز انقلاب اسلامی باشد, بسیار امیدوار هستیم دولت سیزدهم در طراز انقلاب اسلامی باشد,

محمد رضا مرندی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: دولت طراز انقلاب اسلامی که انشاالله دولت آقای رئیسی هم چنین دولتی باشد و ما بسیار امیدوار هستیم این دولت در طراز انقلاب اسلامی باشد ویژگی های متعددی دارد.

, مرصادنیوز ,

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اعضای دولت طراز انقلاب باید انقلابی باشند یعنی رئیس جمهور، وزرا و معاونین  وی باید افرادی انقلابی بوده و مانند دولت قبل که عمدتا غیر انقلابی بودند، نباشند.

,

مرندی تصریح کرد: همچنین اعضای دولت باید افرادی پاکدست و عدالت جو یعنی باشند یعنی نه تنها خود مشکلی نداشته باشند بلکه خانواده، همسر و فرزندان آنها نیز نباید مشکلات اقتصادی داشته باشند.

,

وی افزود: تدین ویژگی دیگر دولت طراز انقلاب است به این معنا که وزیر دولت جمهوری اسلامی باید فردی بسیار متدین و متشرع و کاملا پایبند به امور دینی و فقه  باشد.

,

, ,

مرندی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای دولت طراز انقلاب باید در حوزه کاری خود متخصص باشند، در غیر این صورت اگر مسئولیت بپذیرند متدین هم نیستند.

,

وی عنوان کرد: همچنین باید کارشناس فن باشند در واقع یک جنبه کارشناس فن نظری است به این معنا که رشته مطالعاتی افراد حتی الامکان در همان حوزه کاری باشد و جنبه دیگر آن نیز عملی است یعنی دارای تجربه باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: عنصر بعدی دولت طراز انقلاب را با تجربه بودن عنوان می کنند بنابراین تنها علم داشتن برای مدیریت اجرایی کنونی کافی نیست بلکه افراد باید تجربه هم داشته باشند زیرا بسیاری از موفقیتها با کسب تجربه بدست می آید اما با علم ممکن نیست همان گونه که حضرت علی(ع) می فرمایند تجربه بالاتر از علم است.

,

مرندی تصریح کرد: ویژگی دیگر دولت طراز انقلاب این است که افرادی کارآمد باشند البته سایر ویژگی ها که تحقق پیدا کند، کارآمدی هم محقق می شود اما اگر فردی باقی شاخصه ها را داشت اما کارآمد نبود یعنی نتوانست از پس کار برآید این هم برای یک مسئول دولت انقلابی مطلوب نیست.

,

وی افزود: ویژگی دیگر دولت طراز انقلاب این است که افراد دارای روحیه جهادی باشند یعنی اینکه کارها را برای خدا و مردم انجام دهند و برای دریافت حق الزحمه و حرف مردم انجام ندهند بلکه بدون ادعا و بسیجی وار کار کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیجی ها شب و روز نمی شناسند، گفت:  کار کردن بر اساس ساعت کاری به معنای داشتن روحیه جهادی نیست بلکه روحیه جهادی به این معنا است که افراد همه لحظات خود را صرف کار کنند البته به جز مواردی که باید به تفریح و رسیدگی به خانواده بپردازند.

,

, ,

مرندی بیان کرد: ویژگی دیگر دولت طراز انقلاب ولایی بودن است یعنی افراد مطیع محض رهبر انقلاب باشند و هرآنچه معظم له فرمودند آن را انجام دهند.

,

وی افزود: این افراد اگر خودشان هم نظر تخصصی دارند و متفاوت از نظر رهبر انقلاب است می توانند به معظم له منتقل کنند اگر ایشان قانع شدند به همان عمل کنند اما اگر نظر تخصصی آنها با نظر رهبر انقلاب متفاوت است و نمی توانند آن را به مقام معظم رهبری منعکس کنند یا در صورت انعکاس معظم له نپذیرفتند ملاک، نظر ولی فقیه است لذا باید به همان که رهبر انقلاب می فرمایند عمل کنند ولو آن را قبول نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه