اخبار داغ

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در کرمانشاه:

بیمارستان های سیار تخصصی ویژه بیماران حاد تنفسی در غرب آسیا بی نظیر است

بیمارستان های سیار تخصصی ویژه بیماران حاد تنفسی در غرب آسیا بی نظیر است
سردار احمد اخوان گفت: مسئولان نظام سلامت کشور اعلام کردند بیمارستان های سیار تخصصی ویژه بیماران حاد تنفسی در غرب آسیا بی نظیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سردار احمد اخوان امروز چهارشنبه در کرمانشاه در آیین بهره برداری بیمارستان سیار فوق تخصصی 128 تختخوابی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت: مجموعه جامعه پزشکی نیروی زمینی سپاه تاکنون ۱۳شهید مدافع سلامت را تقدیم کرده که همه این عزیزان در سطوح مختلف از فرماندهی تا تخصصی بوده اند، امیدواریم رفتار و عملکرد ما در خدمت به مردم طی بحران بیماری کرونا به گونه ای باشد که روح شهدای عزیزی که در جمع ما حاضرند، از ما راضی باشند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امیدواریم محصول این جلسه ارتقای سطح کیفی خدمات به مردم این استان باشد، افزود: مجموعه نیروی زمینی سپاه بر اساس رسالت و ماموریتی  که توسط سردار پاک پور ابلاغ شده بود از ابتدای شیوع کرونا همه ظرفیت ها و قابلیت‌هایی که در اختیار داشت را بسیج کرد تا در هرنقطه که مردم نیاز داشتند مستقر شوند و این خدمات را ارائه دهند.

سردار اخوان تصریح کرد: تاکنون این هفدهمین نقطه پرخطری است که بر اساس اعلام نیاز وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پیوست آن اعلام نیاز دانشگاه های علوم پزشکی بودند در خدمت به مردم مستقر شده ایم.

وی عنوان کرد:طی این بحران نقطه عطفی در نیروی زمینی آغاز شد به گونه ای که علاوه بر ظرفیت هایی موجود، ده بیمارستان مجهز و پیشرفته سیار با ظرفیت یک هزار و ۵۱۲ تخت بستری و ظرفیت تخت‌ بیمارستان‌های ثابت با یک هزار و ۶۲۲تخت افزایش ظرفیت هم ایجاد کردیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: یکی از نیازهای فوق العاده ضروری که مردم داشتند برخورداری از سامانه ها و بیمارستان‌های سیار تخصصی ویژه بیماران حاد تنفسی بود که بر اساس ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقاتی که به دستور سردار پاک پور در مجموعه بهداری تشکیل شد و جامعه پزشکی کشور و نیروی زمینی سپاه در این مطالعات شرکت داشتند توانستیم به مدت یکسال علاوه بر مطالعه، تولید و  بهره برداری هم کنیم.

سردار اخوان تصریح کرد: مسئولان نظام سلامت کشور در مراسم رونمایی پیشرفته ترین و مجهزترین بیمارستان سیار تخصصی ویژه درمان بیماران حاد تنفسی اعلام کردند بر اساس شاخص های اعتبار بخشی، قدرت، سرعت و تحرک این بیمارستان در ارائه خدمات پزشکی در غرب آسیا بی نظیر است اسناد آن هم ارائه شده که افتخاری برای جامعه پزشکی کشور است.

وی افزود: در تاریخ بیستم مرداد به دنبال فرمان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید همه امکانات و ظرفیت های خود را مجدد بسیج کنند که در خدمت مردم به ویژه برای درمان بیماران کرونایی قرار گیرد بلافاصله قرارگاه عملیاتی بیماری کرونا به فرماندهی سردار پاک پور در نیروی زمینی تشکیل و مصوب شد بر اساس نیاز مردم و ضرورتی که فرمان مقام معظم رهبری ایجاب می کند و قرارگاه هم تاکید کرده اقدام باید موثر، به موقع و سریع باشد.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: در جلسه مذکور مصوب شد ۶۶۲ تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود اضافه شود که از آن زمان تاکنون در چند نقطه بر اساس اعلام نیازها مستقر شدیم و این تختها را فعال کردیم.

وی عنوان کرد: در شهرستان گنبد کاووس ۳۲ تخت، در کرمان ۶۴ تخت و در اردبیل ۶۴ تخت بر اساس شاخص ها، بهترین نیروی انسانی و تجهیزات فیزیکی فعال کردیم همچنین تا بیستم شهریور چند ظرفیت ویژه در نقاطی که مردم نیاز دارند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده مستقر می شود و این خدمات ارائه خواهد شد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: به نظر بنده که بر قدرت و توانمندی نظام سلامت کشور اشراف نسبی دارم این حرکت بی نظیر بود همچنین طی روزهای آینده هم خدمات ویژه ای را ارائه خواهیم  داد.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته در مشهد مقدس ۱۶۰ تخت در خدمت مردم قرار دادیم که ۹۶ تخت آن ثابت و ۶۴ تخت سیار بود.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز از روز گذشته با ظرفیت ۱۲۸ تخت جدید، بیمار پذیرش می شود و همه زیرساخت ها فراهم شده که بر اساس بررسی انجام شده بیماران بستری رضایت کامل دارند.

سردار اخوان گفت: ۴۵۰ تخت در همین مدت فعال کردیم و اکنون برای خدمت به مردم به کارگیری شده که یک روحیه جهادی و انقلابی می خواهد البته همه عزیزان در مجموعه نیروی زمینی به ویژه فرماندهی از این روحیه برخوردار هستند.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت درمان بیماران کرونایی بستری شده پیچیدگی های خاصی دارد، به گونه ای که در شرایط پذیرش بیماران تروما بسیار راحت تر می توانیم مستقر شویم و پذیرش کنیم اما برای درمان و پذیرش بیماران کرونایی هم در فرآیند و هم در تجهیزات پیچیدگی وجود دارد و این امکان فراهم نمی شد مگر اینکه از قبل آمادگی های آموزشی، دانشی، تجهیزاتی و فناوری های نوین ایجاد شود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: همچنین از دیگر ویژگی های این سامانه رعایت شاخص های ملی و جهانی است که  مدنظر قرار گرفته است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: بومی سازی سامانه که مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است که مورد توجه قرار گرفته در واقع در مطالعات انجام شده بر روی این موضوع بسیار وقت گذاشتیم.

سردار اخوان گفت: انعطاف پذیری در استقرار سامانه و توسعه در شرایط اضطرار نیز از دیگر ویژگی های این سامانه است در واقع  می توانیم این مجموعه را تا ۳۲۰ مورد  بسته به نیاز و ایجاد زیرساخت توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه این سامانه  شاخص های مدیریت بحران را دارا است، عنوان کرد: این بیمارستان به سامانه هایی مجهز است که در کشور نداریم به طور مثال در کشور آزمایشگاه سلولی-مولکولی نداریم اما این آزمایش داخل این سامانه انجام می شود.

سردار اخوان گفت: همچنین مرکز طب تصویر پیشرفته که بتواند نیازهای بیماران را تأمین کند در کشور وجود ندارد اما در این بیمارستان موجود است.

وی افزود: یکی از نیازهای بسیار ضروری بیماران کرونایی تامین اکسیژن است که در این بیمارستان برای تامین اکسیژن خودکفا شده ایم.

سردار اخوان با بیان اینکه سامانه های فناوری نوین هم در این بیمارستان در حال فعالیت هستند، گفت: تمرینات خاصی برای هنگامی که می خواهیم بیماری را در سامانه بیمارستان‌های سیار پذیرش کنیم نیاز است.

وی افزود: هنگامی که اسفند ماه این سامانه توسط سردار پاک پور رونمایی شد، در اردیبهشت ماه به مدت چهار روز همه کارشناسان را دعوت کردیم و سنجه های اعتبار بخشی را با جزییات در این بیمارستان بررسی کردند، مسئولین فنی و تخصصی در رشته های برق و مکانیک نیز بر روی موضوع متمرکز شدند تا بعد از چهار روز توانستیم تست میدانی را در اردیبهشت ماه انجام دهیم سپس در تیرماه این سامانه به سیستان و بلوچستان اعزام شد و به طور کامل در خدمت مردم آن منطقه قرار گرفت که تمرینی بسیار خوب بود.

سردار اخوان گفت: اکنون این سامانه در حال پذیرش بیمار و ارتقای ظرفیت ها است، چینش و سازماندهی نیروی انسانی متناسب با این پذیرش نیز از قبل آماده شده و در حال پیشبردن کار هستند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: در پیشگاه خداوند شهادت می دهم کارکنان بهداری نیروی زمینی شبانه روز تلاش کردند تا این موفقیت حاصل شد که از طرف مجموعه نیروی زمینی از آنها تشکر می کنم زیرا کاری بسیار سخت انجام دادند و در همه پیگیری ها شبانه روز حتی در ایام تعطیل پای کار بودند تا به این مرحله از افتخار در مجموعه نیروی زمینی رسیدیم.

سردار اخوان با بیان اینکه دست همه این عزیزان را می بوسیم، افزود: از همراهی و همکاری سردار عظیمی فرمانده قرارگاه و حمایت‌های ایشان  و در راس آن حمایت‌های همه جانبه و مستدام سردار پاک پور که این افتخار را آفریدند و برادر بازوند که هرگاه در این باره نیازی داشتیم کمک کردند و همراه بودند تقدیر می کنیم.

سردار اخوان تصریح کرد: امیدواریم بر اساس آن راهبردی که بر مبنای فرمان مقام معظم رهبری مد نظر داریم مبنی بر اینکه باید سپاه پیشرفت صد برابری داشته باشد در نظام سلامت با دنباله روی از این راهبرد غیر از بیمارستان‌های سیار تخصصی و فوق تخصصی موارد فراوانی داریم که می توانیم با پیشرفته ترین نیروهای زمینی دنیا رقابت کنیم.

سردار اخوان گفت: از برادر عظیمی فر و سردار وارسته مجاهدانه و فی سبیل الله در تکمیل این فرآیند، شبکه و زنجیره امداد و انتقال و ساخت بیمارستان‌های ثابت به ویژه بیمارستان ۲۵۰ تختی که در کرمانشاه راه اندازی شده تقدیر می کنیم.

وی افزود: امیدواریم به دنبال ارتقای هم افزایی با دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم افتخارات بیشتر و بهتری برای این استان و مجموعه نیروی زمینی در راستای خدمت به مردم که همان خدمت به خداوند است را ایجاد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه