اخبار داغ

سخنگوی کرملین:

کرملین شدیداً حمله تروریستی کابل را محکوم می‌کند

کرملین شدیداً حمله تروریستی کابل را محکوم می‌کند
سخنگوی کرملین با تأکید بر این که مسکو با شدیداللحن‌ترین الفاظ حملات کابل را محکوم می‌کند، تأکید کرد که روسیه برنامه‌ای برای تداوم کمک به عملیات خروج از افغانستان ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران در واکنش به دو انفجار روز گذشته (پنجشنبه) در پایتخت افغانستان تأکید کرد که مسکو شدیداً حمله تروریستی کابل را محکوم می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: «ما این اقدامات تروریستی را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم. قطعاً اخبار مربوط به شمار زیاد قربانیان (انفجار کابل) بسیار غم‌انگیز است. کار داعش و گروه‌های وابسته به آن بوده است و این امر به تنش‌های افغانستان می‌افزاید. خطر بزرگی برای همه وجود دارد و این یکی از نگرانی‌های جدی ما است».
,
 
,
سخنگوی کرملین در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص قصد مسکو برای کمک به عملیات خروج از افغانستان پس از تکمیل فرایند خروج شهروندان روس توسط چهار هواپیمای وزارت دفاع این کشور گفت: «هنوز برنامه‌ای برای انجام عملیات دیگر نداریم و همه چیز به وضعیت این کشور بستگی دارد و اوضاع غیرقابل پیش‌بینی است».
,
 
,
پسکوف با اشاره به این موارد ادامه داد: «فکر می‌کنم اوضاع (در افغانستان) از طریق سازمان‌های مختلف تحت نظارت است».
,
 
,
طبق گزارش تاس، در تاریخ های ۲۵ و ۲۶ آگوست (سوم و چهارم شهریور ماه)، وزارت دفاع روسیه، پروازهایی را برای خارج کردن شهروندان روسیه، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از افغانستان صورت داد و گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد به سفارتخانه روسیه در افغانستان برای کمک به آن‌ها برای خروج از افغانستان به کشورهایشان درخواست داده بودند.
,
 
,
پیش‌تر، «دیمیتری ژیرانوف» سفیر روسیه در افغانستان گفته بود که بیش از ۳۶۰ تبعه افغان با تابعیت روسیه با هواپیماهای وزارت دفاع روسیه از کابل خارج شده‌اند و خروج ۵۰۰ شهروند روسیه، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و اوکراین توسط وزارت دفاع روسیه و به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفته بود.
,
 
,
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز جمعه گزارش داد که دست‌کم ۱۰۳ نفر از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی و ۹۰ شهروند افغان در انفجارهای شب گذشته (پنجشنبه) در فرودگاه کابل کشته شدند.
,
 
,
طبق این گزارش، مهاجمان ناشناس شب گذشته در کنار ورودی ابی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.
,
 
,
گروه تروریستی داعش مسئولیت عملیات روز گذشته را به عهده گرفت. طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است و نشریه پالتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش، باعث این انفجارها شده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه