اخبار داغ

پس از پایان نشست امروز صادر شد؛

بیانیه پایانی اجلاس بغداد

بیانیه پایانی اجلاس بغداد
نشستی که امروز در عراق با نام کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت و با مشارکت ۹ کشور مصر، ایران، عربستان، اردن، قطر، امارات، کویت، ترکیه و فرانسه برگزار شد، بیانیه پایانی خود را صاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از العهد، نشستی که امروز در عراق با نام کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت و با مشارکت ۹ کشور مصر، ایران، عربستان، اردن، قطر، امارات، کویت، ترکیه و فرانسه برگزار شد بیانیه پایانی خود را صاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مهمترین بندهای بیانیه پایانی نشست بغداد عبارتند از؛
, مهمترین بندهای بیانیه پایانی نشست بغداد عبارتند از؛,
 
,
شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت وحدت تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی که بازتاب مثبتی بر ثبات منطقه و امنیت آن دارد، تاکید کردند. شرکت کنندگان از تلاش‌های دیپلماتیک عراق در ایجاد زمینه اشتراکات منطقه‌ای و بین المللی استقبال کردند.
,
 
,
در این بیانیه اعلام شد که برگزاری این نشست در بغداد گواه روشنی بر این است که عراق سیاست توازن و همکاری مثبت را در روابط خارجی خود در پیش گرفته است.
,
 
,
شرکت کنندگان در این نشست حمایت خود را از تلاش‌های دولت عراق در تقویت نهادهای عراق اعلام داشتند.
,
 
,
در این بیانیه آمده است که شرکت کنندگان بر وجود چالشهای مشترک تاکید کردند و اینکه برخورد با آن بر اساس امنیت مشترک و منافع متقابل میسر می‌شود.
,
 
,
شرکت کنندگان در این نشست بر حمایت از تلاش‌های عراق در زمینه بازسازی و تأمین خدمات و حمایت از زیر ساختهای این کشور تاکید کردند.
,
 
,
شرکت کنندگان در این نشست تلاش‌ها و جانفشانی‌های عراقی‌ها در جنگ علیه ترویسم را ارج نهادند و مجدد بر مخالفت خود با هر نوع تروریسمی تاکید کردند.
,
 
,
همچنین طبق بیانیه پایانی، شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت ادامه همکاری در مقابله با کرونا از طریق تبالد تجارب و انتقال تجارب موفق تاکید کردند.
,
 
,
بر اساس بیانیه پایانی، درباره ضرورت وحدت تلاش‌ها برای برخورد با چالشهای ناشی از تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین توافق شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه