اخبار داغ

تلاش برای تامین سلامت مرزداران؛

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر رسمیت می یابد

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر رسمیت می یابد
بالاخره مصوبه ای مبنی بر الزام دستگاه های ذی ربط برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه ای و خدمات حمایتی به عشایر به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، عشایر از اقشار بسیار توانمند و کوشای جامعه هستند که متاسفانه با بی مهری مسئولان امر از دریافت بسیاری از خدمات محروم شدند.

سالهای سال خبری از ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای به عشایر نبود و تنها در مناسبت‌های مختلف و به صورت موردی شاهد ارائه چنین خدماتی بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

بالاخره مرداد امسال هیئت وزیران مصوبه ای را تحت عنوان برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی به تصویب رساندند که امیدواریم از سوی دستگاه های اجرایی مبنای عمل قرار گیرد.

,

قبلا خدمات رسانی به عشایر به صورت موردی و مناسبتی بود

, قبلا خدمات رسانی به عشایر به صورت موردی و مناسبتی بود, قبلا خدمات رسانی به عشایر به صورت موردی و مناسبتی بود,

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در مرداد ماه هیئت وزیران طرحی در قالب برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی به تصویب رساندند.

, مرصادنیوز,

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت این مصوبه   وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دستگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه ها شامل سازمان مدیریت، بهزیستی، صدا و سیما، بیمه سلامت، صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اورژانس پیش بیمارستانی متعهد به ارائه خدماتی شدند.

,

, ,

محمدی تصریح کرد: امیدواریم بر اساس وظایفی که در این مصوبه برای همه دستگاه های ذی ربط درنظر گرفته شده شاهد ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی-درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی در آینده نزدیک باشیم.

,

وی افزود: آمادگی خود را به همه ادارات مربوطه اعلام کردیم و برای همکاری هرچه بیشتر و مراجعه به استقرار گاه های عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی در خدمت آنها هستیم.

,

, ,

محمدی خاطرنشان کرد: پیش از این خدمات رسانی به عشایر به صورت موردی و مناسبتی بوده اما اخیرا این موضوع مصوبه هیئت وزیران را دارد و دستگاه های اجرایی نسبت به ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی عشایر موظف شده اند که نویدی برای جامعه عشایری است.

,

در حال بازنگری استانداردهای ساماندهی ارائه خدمات در شبکه های بهداشت و درمان هستیم

, در حال بازنگری استانداردهای ساماندهی ارائه خدمات در شبکه های بهداشت و درمان هستیم, در حال بازنگری استانداردهای ساماندهی ارائه خدمات در شبکه های بهداشت و درمان هستیم,

غلامرضا ایمانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: عشایر به عنوان بخش مهمی از جمعیت کشور نقش مهمی در مناسبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تامین تولیدات دامی و لبنی ایفا می کنند.

, مرصادنیوز,

مدیرگروه مدیریت شبکه معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: بر اساس اسناد بالا دستی ارائه خدمت به جمعیت عشایر کوچنده استان از طریق آموزش، ترویج بهداشت عمومی، ایجاد دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه و خدمات اجتماعی در مناطق ییلاقی و قشلاقی و مسیر کوچ از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

,

ایمانی تصریح کرد: در این راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان امور عشایر ایران تفاهم نامه هایی را امضا کرده و اخیرا هییت وزیران به منظور ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه ها و خدمات حمایتی برنامه هایی را به تصویب رسانده و جهت اجرا ابلاغ کرده است.

,

, ,

وی افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای این مصوبات با همکاری سایر دانشگاه ها به منظور دسترسی عشایر به خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد خانه های بهداشت عشایری و جذب نیرو در حال بازنگری استانداردهای ساماندهی ارائه خدمات در شبکه های بهداشت و درمان است.

,

ایمانی گفت: ابلاغ این مصوبه می تواند راهگشای مشکلات و تحت پوشش قرار دادن عشایر در برخورداری از ارائه خدمات بیمه باشد.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک خانه بهداشت عشایری در شهرستان دالاهو فعالیت خود را آغاز کرده و بهورز برای ارائه خدمات جذب شده است.

,

مدیرگروه مدیریت شبکه معاونت بهداشتی استان کرمانشاه گفت: در همه مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در قالب مراجعه حضوری عشایر به نزدیک ترین خانه بهداشت و با اعزام تیم های سیار خدماتی از قبیل مراقبت از مادران، سالمندان، کودکان و میان سالان،تنظیم خانواده، واکسیناسیون کودکان، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان،بهداشت عشایر، آموزش بهداشت، توزیع بسته های بهداشتی، غربالگری بیماری کویید ۱۹، واکسیناسیون عشایر به این عزیزان ارائه می شود.

,

, ,

ایمانی خاطرنشان کرد: همزمان با دستور وزیر بهداشت و درمان از ابتدای مرداد سال جاری واکسیناسیون عشایر بالای ۱۸ سال در ۱۴ شهرستان با اعزام ۴۷ تیم سیار در حال انجام است و بیش از ۶۲ درصد آنها واکسینه شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه