اخبار داغ

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت خراسان رضوی:

۲۵۰ قنات در خراسان رضوی احیا می‌شود/ اشتغال ۱۹ هزار بهره‌بردار با احیای این قنات‌ها

۲۵۰ قنات در خراسان رضوی احیا می‌شود/ اشتغال ۱۹ هزار بهره‌بردار با احیای این قنات‌ها
حجت‌الاسلام حمیدی گفت: ۲۵۰ قنات در خراسان رضوی شناسایی شدند که با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‎‌های مردمی احیا و به چرخه تولید بازگردانده می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام داود حمیدی، مجری طرح‌های اشتغالزایی و اجتماع محور بنیاد برکت خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‎های مردمی طرحی را دنبال می‌کنند که قنات‌های نیازمند لایروبی در سطح کشور احیا و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در ابتدا قنات‌ها در سطح کشور توسط معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی، تشکل‎های مردمی و گروه‌های جهادی شناسایی و بعد از آن کار احیای آن‌ها آغاز می‌شود.

,

مجری طرح‌های اشتغالزایی و اجتماع محور بنیاد برکت خراسان رضوی بیان کرد: در استان خراسان رضوی 250 قنات برای احیا شناسایی شدند که بالغ‌بر 400 میلیارد ریال برای احیای آن‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: سطح کشت این قنات‌ها 16 هزار هکتار بوده و با احیای آن‌ها اشتغال 19 هزار بهره‌بردار را شاهد خواهیم بود.

,

وی در پایان گفت: عملیات اجرایی لایروبی و احیای این قنات‌ها از 15 مهرماه امسال آغاز می‌شود و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این طرح به مرحله بهره‌برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه