اخبار داغ

وحیدی مطرح کرد؛

شایستگی و توانمندی؛ نخستین معیار انتخاب استانداران و فرمانداران

شایستگی و توانمندی؛ نخستین معیار انتخاب استانداران و فرمانداران
وزیر کشور گفت: نخستین معیار من برای انتخاب مدیران، استانداران و فرمانداران، شایستگی، توانمندی و کفایت فرد مورد نظر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز نیازمند تقویت اعتماد اجتماعی برای گذر از مشکلات و چالش‌های پیش‌روی کشور هستیم، خاطر نشان کرد: پایه اعتماد اجتماعی این است که مردم احساس کنند مسئولان با همه وجود در خدمت و کنار آن‌ها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه امروز بایستی با تمام توان در خدمت مردم عزیز کشورمان باشیم، گفت: البته مسئولین ما همیشه برای مردم بودند، اما خیلی مهم است مردم این را احساس کنند که مسئولان با همه توان در خدمت آن‌ها هستند.
,
 
,
وزیر کشور با بیان اینکه لازمه این احساس، ارتباط نزدیک مسئولان با مردم است، افزود: اعتماد مردم با مسئولان از مسیر ارتباط می‌گذرد و نوع ارتباط هم باید ارتباطی صمیمی، اعتماد برانگیز و مؤثر باشد و برای همین باید مجاری ارتباطی میان مسئولین و مردم تقویت شود.
,
 
,
وحیدی موضوع مهم دیگر برای افزایش اعتماد اجتماعی را رسیدگی به مشکلات مردم و خواسته‌های آن‌ها دانست و گفت: مردم مطالباتی دارند و باید به این مطالبات پاسخ داده شود و این امر زمینه را برای تقویت اعتماد عمومی در جامعه میان دولت و مردم فراهم می‌سازد.
,
 
,
وی در ادامه صحبت‌هایش با تأکید بر این مسئله که مردم عزیز کشورمان انتظار معجزه از مسئولین ندارند، تصریح کرد: خواسته اصلی مردم تحقق وعده‌های مسئولان است و باید این موضوع به جد مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بزرگ‌منشی مردم ایران، اظهار کرد: اگر ما به وعده‌هایی که می‌دهیم، عمل کنیم و به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر هم در مسئله‌ای اشتباهی کردیم، اعلام کنیم اشتباه کردیم و عذرخواهی کنیم، مردم حتما اعتماد خواهند کرد.
,
 
,
وحیدی، عمل به موقع به تعهدات و پذیرش مسئولیت از سوی مسئولان را پایه اساسی سرمایه اجتماعی خواند و تصریح کرد: سرمایه اجتماعی یک رکن مهم قدرت ملی و قدرت ملی اساس بقای کشور و جامعه است.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از جوانان در انتخاب پست‌های مدیریتی گفت: نخستین معیار من برای انتخاب مدیران، استانداران و فرمانداران، شایستگی، توانمندی و کفایت فرد مورد نظر برای اداره آن مجموعه است.
,
 
,
وزیر کشور در این خصوص گفت: مدیر انتخاب شده باید حتما کفایت لازم را داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد و در این انتصابات باید توجه به جوانگرایی هم باشد، اما مفهوم جوان‌گرایی این نیست که فرد غیر کفایت‌داری را برای کاری انتخاب کنیم.
,
 
,
وحیدی در پایان صحبت‌‍‌هایش خاطرنشان کرد: در انتخاب مدیران باید طوری انتخاب کنیم که هم جوانگرایی و هم کفایت همزمان محقق شود و اگر هم در مواردی امکان انتخاب همزمان محقق نشد، باید با نگاه به جوان‌گرایی به طور تدریجی آن انتخاب منجر به جوان‌گرایی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه