اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان یزد:

هیئت‌های مذهبی از اصلی ترین مولفه های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی هستند

هیئت‌های مذهبی از اصلی ترین مولفه های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی هستند
دهشیری گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی، هیئت های مذهبی و تشکل های مردمی و دینی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، غلامعلی دهشیری در نشست صمیمی با جمعی از روسای هیات مذهبی شهرستان یزد در راستای سلسله نشست ها با اقشار و نخبگان جامعه ضمن قدردانی از همکاری هیئت های مذهبی استان یزد به خاطر نظم و انضباط و رعایت پروتکل های بهداشتی مدنظر ستاد کرونا در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: هیئت‌های استان به رغم هجمه‌هایی که وجود داشت، بیشترین رعایت پروتکل‌ها را انجام دادند و مراسم عزاداری در شأن شهدای کربلا برگزار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به بصیرت و عمق نگاه دینی که در هیئت های مذهبی وجود دارد، عنوان کرد: فعالیت‌های خیرمندانه هیئت‌های مذهبی در طول دوره های مختلف نشان از همت و اخلاص و دلسوزی و شور حسینی این تشکل‌ها دارد.

,

دهشیری تاکید کرد: هیئت های مذهبی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی دفاعی و نظامی بسیار اثرگذار هستند ضمن اینکه این تشکل‌ها در شکل گیری انقلاب اسلامی ، بقا ، استمرار و خنثی سازی فتنه در سال 88 نقش بسیار مهم و اساسی دارند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» و مشارکت بسیار خوب هیئت های مذهبی استان یزد در این پویش، افزود: بسیاری از هیئت ها به رغم اینکه امسال دایر بودند و فعالیت داشتند، باز هم در این پویش شرکت کردند و بخشی از هزینه های مراسم محرم خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی اختصاص دادند.

,

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: هیئت ها امسال از اول محرم تاکنون 10 زندانی مالی را از زندان آزاد کردند، افزود: برای آزادی این زندانیان، 120 میلیون تومان توسط هیئت‌ها از ابتدای محرم تاکنون جمع آوری شد که این اقدام از کارکردهای اجتماعی و اثرات عاشورا و هیئت های مذهبی است.

,

دهشیری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 زندانی توسط خیران، هیئت های مذهبی، بانیان روضه و میانجیگری افراد و گروه ها و تشکل ها از زندان آزاد شدند، افزود: این حرکات خیرمندانه باید در جامعه ادامه پیدا کند.

,

وی تاکید کرد: هیئت ها زندانیان محلات خود را حمایت کنند و اصلا باید از ابتدا کمک شود تا اگر کسی دچار مشکل مالی می شود، قبل از تشکیل پرونده قضایی، مشکل آن حل و فصل شود.

,

دهشیری تصریح کرد: باید از اثرگذاری و نفوذ کلام هیئت‌های مذهبی برای نجات جان انسان‌ها استفاده کنیم و اثرگذاری  و نفوذ کلام  هیئات و بانیان آنها را در راه‌های خداپسندانه مورد استفاده قرار دهیم.

,

وی با اشاره به نقش و جایگاه هیئت های مذهبی همچنین اثرگذاری آنها تاکید کرد: اگر شهید قاسم سلیمانی‌ و حججی ها برای این نظام اقتدار ایجاد کردند، از درون این هیئت‌ها برخاسته‌اند بر این اساس معتقدیم باید نقش و جایگاه هیئت‌های مذهبی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تقویت شود.

,

در پایان این نشست از هیات مذهبی که در طول یک سال گذشته در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آزادی زندانیان و برگزاری مراسم در دهه اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی فعالیت های خوبی داشته اند تجلیل شد.

,

شایان ذکر است در این نشست که با حضور مسئولان عالی قضائی استان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان و شهرستان یزد برگزار شد مسئولان و مدیران هیئات های مذهبی به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه