اخبار داغ

صبح امروز انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه کانون وکلا و دادگستری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی/ کشور از نظر فرهنگی نیاز به تحول دارد

امضای تفاهم‌نامه کانون وکلا و دادگستری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی/ کشور از نظر فرهنگی نیاز به تحول دارد
نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: مردم توقع دارند در کشور از نظر فرهنگی نیز تحولی ایجاد شود و این ولنگاری و بی بندوباری اگر در کشور رشد کند و ارزش های دینی از بین برود کشور از نظر مسائل امنیتی دچار مشکل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صبح امروز طی نشستی تفاهم‌نامه کانون وکلا و دادگستری استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با حضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان به امضا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

حجت الاسلام و المسلمین علی نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در این نشست، اظهار کرد: این تفاهم نامه را به فال نیک گرفته و ان‌شاءالله در پی این تفاهم نامه کار بسیار نیکی انجام خواهد شد.

,

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی

, امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی, امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی,

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه است و همه ما به عنوان وظیفه شرعی و قانونی باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم همانگونه که سایر واجبات الهی را انجام می‌دهیم این واجب الهی را انجام دهیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمام کشور مظلوم واقع شده که باید با همت همه شما سروران این کار زنده شود به خصوص در این دولتی که دولت مردمی است و انتظار مردم همین بوده و انتظار به جایی است.

,

کشور نیازمند تحول فرهنگی است

, کشور نیازمند تحول فرهنگی است, کشور نیازمند تحول فرهنگی است,

حجت الاسلام نسائی عنوان کرد: مردم توقع دارند در کشور از نظر فرهنگی نیز تحولی ایجاد شود و این ولنگاری و بی بندوباری اگر در کشور رشد کند و ارزش های دینی از بین برود کشور از نظر مسائل امنیتی دچار مشکل خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه قبلا مشکلاتی وجود داشت، اظهار کرد: قانونی را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر یا حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر نداشتیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه شورای اسلامی قانونی مصوب کرد و در حال حاضر قانون در این مورد داریم.

,

حجت الاسلام نسائی در مورد این تفاهم نامه، بیان کرد: این تفاهم نامه با دقت و دقیق نوشته شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

وی تصریح کرد: ان شاءالله وکلا که بازوی پرتوان دستگاه قضایی هستند جانانه دفاع کنند؛ وکیل بازو است. وکیل می‎‌تواند به اجرای عدالت کمک کند و حق نیز همین است. 

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در استان خراسان جنوبی کمتر وکیلی را دیدیم که خدای ناکرده تخلفی داشته باشد یا اگر هست خیلی در سطح پایین است و این به دلیل سالم بودن این قشر است.

,

حجت الاسلام نسائی اظهار کرد: امید است کانون وکلای استان نسبت به این موضوع و این تفاهم نامه یک جدیت ویژه‌ای داشته باشند؛ اگر افرادی به وکلا مراجعه می‌کنند یا پرونده ای ارجاع شود در تنظیم لایحه دفاعی دقت کنند و تمام ابعاد قضیه را در نظر بگیرند چراکه شرح وظایف وکیل در قانون مشخص است.

,

وی افزود: در سیستم دادسرا ما به عنوان مدعی العموم می‌توانیم از آمرین به معروف و افرادی که نهی از منکر می‌کنند دفاع کنیم. اما وقتی پرونده با کیفر خواست به دادگاه رفت در دادگاه قاضی دادگاه باید بی طرف باشد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی ادامه داد: اینجا وظیفه وکیل است ار فردی که قرب الی الله امر به معروف کرده اما از طرف افراد هنجار شکن مورد هجمه و صدمه قرار گرفته است وکیل اینجا باید از این فرد دفاع کرده و لایحه های خوبی بنویسد و تمام ادله ای که به ذهنش میرسد جمع آوری و در لایحه نوشته مستندات جمع آوری شود تا ان شاءالله ما هم کیفرخواستی که صادر کردیم در دادگاه بتوانیم یک رای بگیریم.

,

حجت الاسلام نسائی گفت: اگر ما در مرحله تحقیقات ضعیف عمل کنیم شاید نتوانیم از دادگاه کیفری رای بگیریم و وقتی نتوانیم رای بگیریم دست ما از زمین و آسمان کوتاه می‌شود. لذا در پرونده‌های ارجاعی، دادسرا نقش داشته و نقش وکلا  خیلی برجسته است.

,

وی تصریح کرد: امیدواریم کانون وکلا این پروند‌‌ها را به وکلایی بدهد که از لحاظ علمی بنیه قوی دارند تا ان شاءالله باعث اجرای دقیق عدالت شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه