اخبار داغ

هرچه در زندگی دارم، مدیون دوومیدانی هستم

سجادی: باید شایسته سالاری را اولویت قرار دهیم/ ماجرای میزبانی هندبال آسیا را بررسی می کنیم

سجادی: باید شایسته سالاری را اولویت قرار دهیم/ ماجرای میزبانی هندبال آسیا را بررسی می کنیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید شایسته سالاری را اولویت قرار دهیم. بگذاریم دوومیدانی ارزان بماند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی اختصاصی دوومیدانی آفتاب انقلاب بازدید و با دوومیدانی‌کاران دیدار و گفت‌وکو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سجادی در این مراسم با تقدیر از جامعه دوومیدانی اظهار داشت: در پاسخ به محبت های جامعه دوومیدانی هر چیز که در محضر این جامعه بگویم، زیره به کرمان بردن است. در ذهن آیت الله رییسی در بحث ورزش همگانی، سلامت، کاهش هزینه های درمان، اشاعه ورزش، ترویج ورزش و حمایت از آن بوده و حمایت های او در کسب رای اعتماد من امانت سنگینی بود.

,

وی افزود: هرچه بحث جلوتر می‌رفت، سنگینی کار بر من بیشتر هویدا می‌شد و صمیمانه از این تریبون در نزد محفل دوومیدانی با اخلاق ورزشی از حمایت ها، نکات مثبت، دغدغه ها و انتظارات نمایندگان مجلس حتی مخالفین نیز تشکر می‌کنم.

,

وی درمورد رای اعتماد خود و تعامل با مجلس تاکید کرد: قرار نیست همه مارا بشناسند و ما باید با عمل خود را بشناسانیم و قول می دهم هرچه جلوتر می رویم. با توجه به آموزه هایمان در ورزش که یاد گرفتیم، اهل تعامل باشیم. با همه این نمایندگان که به من رای منفی دادند، ارتباط خوبی خواهیم گرفت و به تعامل خواهیم رسید. نمایندگان در مورد دوومیدانی نیز نکات ارزشمندی می‌گفتند که جزو دغدغه های ماست و یک بار دیگر از آنها بابت رای اعتماد به من تشکر می‌کنم.

,

رکورددار دوومیدانی ایران درمورد مشکلات دوومیدانی بیان داشت: من در دوومیدانی چند پیشنهاد و تکلیف دارم که درمورد پیشنهاد ها باید خود جامعه دوومیدانی تصمیم بگیرند و من پیگیر خواهم بود. تا جایی می‌دانیم چه باید کرد ولی باید بگویم که دستمان خالی‌ست. خوشبختانه اسپانسر خوبی در دوومیدانی داریم. توضیح دادند که همه جای دنیا حامیان مالی را روی سرشان می گذارند و این اتفاق در دوومیدانی عالی‌ست. بگذاریم دوومیدانی ارزان بماند. پیشنهاد من این است که پیست های دوومیدانی پایگاه ورزش های همگانی شود. این تارتان خراب نمی‌شود، اگر هم خراب شد باز آنرا درست می‌کنیم. باید باز برنامه ریزی کنیم تا پیست دوومیدانی آزادی هرجایی از آن که برای دوومیدانی مناسب است را تجهیز کنیم. پیشنهاد می کنم که با هم شایسته سالاری را اولویت قرار دهیم. من تکلیفی دارم مبنی بر تجهیز زیرساخت ها. پیست های زیادی در مسیر احداث قرار دارند و من تکلیف خود می دانم منابع مالی مورد نیاز را فراهم کنم و جایگاه دوومیدانی را در ورزش کشور جا بیندازم. باید از صدا و سیما خواهش کنم بیشتر به دوومیدانی بپردازند.

,

وی با اشاره به قهرمانان این رشته بیان کرد: اگر کسی انتظار دارد هر المپیک حدادی بعد از این همه سال رکورد بزند، دوومیدانی کار نیست چون کسی که این کاره است می داند که یک سری اتفاقات در شرایط خاص می افتد و همین بالا ماندن هنر است. وقتی فرزند خانواده همیشه ۲۰ گرفته و یک بار ۱۸ می‌گیرد، نباید او را طرد کنیم بلکه باید حمایت کنیم تا دوباره ۲۰ شود. اگر می‌خواهید دوومیدانی نابود نشود باید چرخه انرژی ایجاد کنیم و حامی ورزشکاران باشیم و به آن ها انرژی دهیم. من بدون دخالت کردن و من باب پیشنهاد عرض می‌کنم دوباره اردوهای تیمی را برگزار کنیم. می.گفتند سجادی در معاونتش برای دوومیدانی چه کرده؟ یکی از افتخارات من در دوره معاونتم همین بود که در کار دوومیدانی دخالت نکردم. من با همه مسئولان وقت دوومیدانی جلسات داشتم اما دخالتی مستقیم نمی‌کردم. هرچه در زندگی دارم، مدیون دوومیدانی هستم.

,

سجادی درباره کار در دوومیدانی گفت: من تکلیف دینی خود را در حدی که می‌توانستم انجام دادم و قهرمانی های زیادی را به‌خاطر روزه گرفتنم از دست می‌دادم. ما عاشق دوومیدانی بودیم و همه این ها دلی بود نه این‌که از روی قصد خاصی باشد.

,

وی افزود: خواهش می‌کنم دوومیدانی را الگوی تمام رشته ها کنید. از تجارب بچه های بین المللی درس بگیریم. دوومیدانی را زیبا کنیم، آن‌را تجهیز کنیم. الگوی تربیت مربیان تیم ملی چیست؟ الگوی ترییت ورزشکارانمان چیست؟ اگر قصد برگزاری اردو در جایی از دنیا را داریم با برنامه دلیلش را به من بگویید. خواهشمندم تقویمی پر داشته باشیم و همه استان ها از موهبت دوومیدانی برخوردار شوند.

,

سجادی صحبت های خود را این گونه ادامه داد: از آرزوهای من این است که اگر می‌توانید قهرمانی کشور را زنده کنید چون همه استان ها باشگاه ندارند. پیشنهاد می‌کنم مسابقاتی در داخل سالن و مسابقات بین المللی در فصل گرم سال داشته باشیم. باید از حدادی دور تا دور ایران استفاده کنیم. از حدادی قول می‌گیرم این مجموعه را به آکادمی ملی پرتاب‌ها تبدیل کند. از صیامی می‌خواهم کارشناسان را به نقاط بلند مرتبه و ارتفاعات کشور بفرستید تا آن ها نیز از تجربه این کارشناسان بهره مند شوند. اگر ۲۰ اردوی حتی بی برنامه در ۲۰ نقطه محروم کشور داشته باشیم همه آنها آباد می‌شوند.

,

سجادی درمورد دوومیدانی بانوان گفت: این عرصه فوق العاده نیاز به تمرین دارد. برای دوومیدانی بانوان مربی اختصاصی و فضای اختصاصی تمرین لازم داریم. من در جلسه دفاعم در مجلس نیز گفتم که علاقمندم ورزش بانوان مستقل و خودکفا شود. هر چیز که لازم است را فراهم خواهم کرد تا به این مهم دست یابیم.

,

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: در پایان باید بگویم که در اولین فرصت نشست هم اندیشی بررسی راهکار های دوومیدانی از زبان رؤسای فدراسیون با حضور اساتید و پیشکسوتان این ورزش برگزار شود. من نیز تا حدی که وقت باشد در این جلسه حاضر خواهم بود و باهم به گفت و گو و به تفکر در این‌باره بپردازیم. به دنبال راه های توسعه دوومیدانی باشیم. باید این هم اندیشی ها را بین المللی کنیم و هر کاری که برای دوومیدانی آسیا نیز لازم است با کمک وزارت امور خارجه انجام می دهیم.

,

سجادی در پایان مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار دانا درمورد گرفتن میزبانی هندبال قهرمانی آسیا از ایران تصریح کرد: هنوز نمی‌توانم نظری بدهم. در جریان امور نیستم و پس از بررسی اتفاقات نتیجه آن را اعلام خواهم کرد.

, سجادی در پایان مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار دانا درمورد گرفتن میزبانی هندبال قهرمانی آسیا از ایران تصریح کرد: هنوز نمی‌توانم نظری بدهم. در جریان امور نیستم و پس از بررسی اتفاقات نتیجه آن را اعلام خواهم کرد.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه