اخبار داغ

گزارشی از وضعیت نهاده های دامی؛

دامداران چشم انتظار نگاه مسئولانه/ بازار نهاده ها در آغوش آرامش

دامداران چشم انتظار نگاه مسئولانه/ بازار نهاده ها در آغوش آرامش
عدم تامین نهاده های دامی صنعت پرورش دام و طیور کشور را با بحران مواجه کرده بود، که با روی کار آمدن دولت سیزدهم امید به حل این معضلات ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ تامین نهاده های دامی معضلی بود که در اواخر دولت دوازدهم گریبانگیر صنعت پرورش دام و طیور کشور شد، به طوریکه شاهد بودیم دامداران به دلیل عدم تناسب بین قیمت تولید و توزیع دام های مولد خود را روانه کشتارگاه می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بنا به گفته فعالان اقتصادی عدم تخصیص ارز، ناکارآمدی و عدم مدیریت سیستم توزیع مهمترین چالش ها در مسیر تامین نهاده های دامی است که این موارد در نهایت منجر به اختلال در بازار و گران شدن قیمت گوشت به ویژه گوشت قرمزشده است.

,

اما دولت سیزدهم به محض روی کار آمدن و تعیین وزیر جهاد کشاورزی اولویت خود را تامین این نهاده ها قرار داد و رصد ها و تحلیل ها حکایت از رفع این معضل دارد.

,

خشکسالی مشکل تامین نهاده ها را دوچندان کرده است

, خشکسالی مشکل تامین نهاده ها را دوچندان کرده است, خشکسالی مشکل تامین نهاده ها را دوچندان کرده است,

یکی از دامدارن سمنانی که همچون هم‌صنفی‌هایش با مشکل تامین نهاده های دامی روبروست درباره این مساله به خبرنگار مرآت گفت: ما برای تهیه خوراک دام هایمان سال گذشته نیز با مشکل روبه رو بودیم اما امسال خشکسالی مزید بر علت شده به طوری که بهای هر کیلو یونجه از کیلویی ۲ هزار تومان به ۶ هزار تومان افزایش یافته است که یونجه با همین قیمت را نیز به سختی باید تهیه کنیم.

,

وی تاکید کرد: هر چند مسئولان از ذخیره کافی نهاده های دامی در استان سمنان برای شرایط اضطراری خبر می دهند، اما توزیع این نهاده ها بموقع نیست و من معتقدم حل مشکل به مسئولان کشوری و خارج از استان مربوط می شود.

,

این دامدار سمنانی عنوان کرد: با شرایط موجود تنها راه برای ادامه حیات صنعت دامپروری در استان و حتی کشور واردات علوفه خشبی(یونجه، کاه، جو وغیره) است و جز این راهی برای حل مشکل وجود ندارد.

,

آرامش روانی به بازار نهاده های دامی بازگشت

, آرامش روانی به بازار نهاده های دامی بازگشت, آرامش روانی به بازار نهاده های دامی بازگشت,

فرهاد اکبری، رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران کشور در گفتگو با خبرنگار مرآت در توضیح وضعیت تامین نهاده های دامی در سطح استان سمنان گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید و امید هایی که وزیر جهاد کشاورزی به حل مشکلات تامین نهاده ها و ارائه تسهیلات به دامداران داده، موجب آرامش روانی در بازار شده و امید می رود در ماه های آینده قیمت ها کنترل شود.

,

وی همچنین تصریح کرد: متاسفانه درسطح استان سمنان علاوه برمشکلات کشوری، خشکسالی و عدم امکان تامین یونجه و علوفه در داخل استان مشکلات دامداران را مضاعف کرده و بسیاری از آنها برای تهیه نهاده های مورد نیاز خود دام های شان را به فروش می رسانند.

,

اکبری با تاکید براینکه اتحادیه دامداران هم در این زمینه نمی تواند اقدام موثری را انجام دهد، تصریح کرد: این اتحادیه بسیار ضعیف است و بودجه و اعتبار خاصی ندارد و به جز توزیع عادلانه نهاده ها هیچ حمایتی دیگری را نمی تواند از دامداران انجام دهد.

,

رئیس هیأت مدیره  اتحادیه دامداران کشور با بیان اینکه متاسفانه تاخیر در ارسال نهاده ها موجب فاسد شدن آنها در انبار های گمرک شده است، اذعان کرد: تشریفات ادرای ترخیص کالا از گمرک و از سوی دیگر تاخیر در توزیع منجر به فاسد شدن بسیاری از نهاده ها شد، که قطعا توزیع آنها سلامت جامعه را با تهدید روبرو خواهد کرد.

,

تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران استان بروز شده است

, تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران استان بروز شده است, تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران استان بروز شده است,

 اسفندیار مونسان مدیر کل پشتیبانی اموردام استان سمنان از حل مشکل تامین نهاده های دامی خبر داد و افزود: به دلیل اینکه نهاده های دامی با ارز دولتی تامین می شوند در بازه ای از زمان در دولت گذشته به دلیل عدم تامین ارز واردات آن با مشکل مواجه شد، که خوشبختانه تا حدود زیادی در حال حاضر این مشکلات حل شده است.

,

مونسان در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان تنظیم کننده بازار نهاده ها و واردات سهم 20 درصدی را داشته و درحال حاضر به دلیل شرایط سخت این سهم کمی افزایش یافته و به محض خرید توسط دامداران و مرغداران در سامانه بزار گاه بروز تحویل آنها  می شود.

,

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان سمنان از تضمین کیفیت نهاده های توزیع شده خبرداد و تصریح کرد: کیفیت نهاده ها تضمین شده است و اگر محموله ای فاسد باشد، قطعا عودت داده خواهد شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته توزیع با زمان بندی بهتر و مناسب تر انجام می گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه