اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اختصاص ۸ میلیارد دلار اعتبار به دولت برای واردات گندم

اختصاص ۸ میلیارد دلار اعتبار به دولت برای واردات گندم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت ارائه متمم بودجه به مجلس توسط دولت با تخصیص ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گندم موافقت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز حجت‌الاسلام محمد باقری با اشاره به ضرورت تنظیم بازار کالاهای اساسی و واردات ۵ و نیم میلیون تن گندم برای نیمه دوم سال به کشور اظهار داشت: بحث تأمین کالاهای اساسی در کشور از استراتژی‌های مهم دولت‌هاست اما مسئله مهم در کشور ما تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی است که در نیمه نخست امسال ۸ میلیارد دلار برای تأمین دارو و نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی تخصیص داده شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با بیان وظایف دولت سیزدهم در این راستا گفت: دولت جدید باید سیاست‌های اقتصادی خود را تنظیم کند و برای سال آینده برنامه مدون داشته باشد و بهترین راه این است که دولت برای سال آینده متمم بودجه به مجلس ارائه دهد تا در مجلس بررسی شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی عنوان کرد: مجلس نهایتاً تا پایان امسال با این کار همراهی می‌کند و ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی هم برای ۶ ماهه دوم سال به منظور واردات کالاهای اساسی و تامین دارو تخصیص می‌دهد.

,

وی به شرایط حساس و بحرانی معیشتی مردم در زمان کنونی اشاره کرد و افزود: وضعیت معیشتی مردم به‌ویژه در زمینه بیماری کرونا مساعد نیست بنابراین ضرورت دارد مجلس با دولت در این زمینه همراهی کند چراکه در شرایط فعلی بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده و مشکلات معیشتی فراوانی برای مردم به‌وجود آمده است.

,

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به خطر آزادسازی برخی کالاهای اساسی در شرایط فعلی تصریح کرد: اگر در این شرایط نرخ کالاهای اساسی همچون گندم آزاد شده و با ارز نیمایی عرضه شود حتما مردم با مشکل مواجه می‌شوند اما اگر دولت متمم بودجه به مجلس تقدیم کند حتماً ۸ میلیارد دلار ارز مورد نیاز دولت برای واردات گندم تخصیص داده می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه