اخبار داغ

کمتر از ۱۵ روز مانده به شروع سال تحصیلی جدید بررسی شد؛

دانش‌آموزان در دوراهی آموزش حضوری یا مجازی/ آموزش‌وپرورش: برنامه‌ای برای واکسینه کردن دانش‌آموزان نداریم!

دانش‌آموزان در دوراهی آموزش حضوری یا مجازی/ آموزش‌وپرورش: برنامه‌ای برای واکسینه کردن دانش‌آموزان نداریم!
کمتر از ۱۵ روز به آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ باقی مانده است اما دانش آموزان هنوز نمی‌دانند که آیا مدارس امسال هم به صورت غیر حضوری است یا باید خود را برای حضور در کلاس‌های درس آماده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، کمتر از ۱۵روز به آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱باقی مانده است اما با توجه به قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا، خانواده‌ها نگران شرایط بازگشایی مدارس هستند و دانش آموزان هنوز نمی‌دانند که آیا مدارس امسال هم به صورت غیر حضوری است یا باید خود را برای حضور در کلاس های درس آماده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

, ,

تصمیم گیری برای چگونگی بازگشایی مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است

, تصمیم گیری برای چگونگی بازگشایی مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است, تصمیم گیری برای چگونگی بازگشایی مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است,

در همین خصوص مهدی مجیدی فرد، سخنگوی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون آخرین تصمیمات گرفته شده جهت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدیدی، اظهار کرد: امسال نحوه آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری، غیرحضوری و یا تلفیقی از این دو است که هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آن تصمیم‌گیری نکرده است و ما نیز تابع دستورات این ستاد هستیم.

,

65 درصد از معلمان خراسان رضوی واکسینه شدند

, 65 درصد از معلمان خراسان رضوی واکسینه شدند, 65 درصد از معلمان خراسان رضوی واکسینه شدند,

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش برای هر یک از این شیوه‌ها آمادگی کامل دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، گفت: تاکنون ۶۵ درصد از معلمان خراسان رضوی در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و با توجه به اینکه اجباری در واکسینه کردن افراد وجود ندارد 35 درصد باقی معلمان علی‌رغم موجود بودن واکسن به دلایل همچون ابتلا به کرونا، درگیر بودن خانواده آن‌ها با این ویروس و یا دلایل شخصی تاکنون اقدام به زدن واکسن نکرده‌اند.

,

مجیدی فرد ادامه داد: بر اساس قانون مدارس غیرانتفاعی نیز نمی‌توانند ادامه فعالیت معلمانشان را منوط بر زدن واکسن کنند اما با این وجود تأکید ما بر این است که تمام معلمان و کادر مدارس پیش از شروع سال تحصیلی حتماً نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

,

هنوز برنامه‌ای برای واکسینه کردن دانش‌آموزان نداریم

, هنوز برنامه‌ای برای واکسینه کردن دانش‌آموزان نداریم, هنوز برنامه‌ای برای واکسینه کردن دانش‌آموزان نداریم,

سخنگوی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص واکسینه کردن دانش‌آموزان، یادآور شد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در رنج سنی ۷ تا ۱۸سال هستند و تاکنون هیچ‌یک از واکسن‌های موجود مجوزهای لازم برای تزریق به افراد زیر ۱۸سال را دریافت نکرده‌اند هنوز برنامه‌ای برای واکسینه کردن دانش‌آموزان در نظر گرفته نشده است اما این آمادگی را داریم تا در صورت اعلام و تهیه این واکسن توسط وزارت بهداشت در اسرع وقت اقدام به واکسینه کردن دانش‌آموزان کنیم.

,

وی پیرامون نحوه برگزاری کلاس‌های درس در صورت حضوری شدن آموزش، خاطر نشان شد: شرایط مناطق مختلف هر شهرستان متفاوت است به‌عنوان‌مثال اکثر مدارس روستایی ما جمعیت دانش‌آموزان آن‌ها بسیار پایین است و مشکلی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند اما در مشهد و مخصوصاً در مناطق حاشیه شهر و تبادکان جمعیت دانش‌آموزان بسیار زیاد است اما با این وجود در صورت حضوری شدن سال تحصیلی آینده، مدارس در خراسان رضوی این آمادگی را دارند تا با شیفت بندی دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری مدارس کنند.

,

, ,

مدارس تا پایان مهرماه بازگشایی نمی‌شوند

, مدارس تا پایان مهرماه بازگشایی نمی‌شوند, مدارس تا پایان مهرماه بازگشایی نمی‌شوند,

مجیدی فرد بیان کرد: تاکنون چیزی که مشخص است، مدارس تا پایان مهرماه بازگشایی نمی‌شوند از طرف دیگر به تمامی مدیران مدارس ابلاغ شده تا برای هر یک از شیوه‌های برگزاری سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داشته باشند.

,

دریافت وجه اجباری توسط مدارس ممنوع است

, دریافت وجه اجباری توسط مدارس ممنوع است, دریافت وجه اجباری توسط مدارس ممنوع است,

سخنگوی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: طبق قانون مدارس دولتی تنها مجاز به دریافت هزینه کتاب و بیمه از دانش‌آموزان هستند از طرف دیگر مدارس اجازه دریافت هرگونه وجه اجباری به بهانه‌های مختلف مانند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امثال آن را ندارند اما والدین می‌توانند در صورت تمایل و به صورت کاملاً اختیاری وجوهاتی را در قالب کمک به مدرسه پرداخت کنند.

,

وی در خصوص لباس‌های فرم دانش‌آموزان گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص لباس‌های فرم دانش‌آموزان بر عهده انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس است و آموزش‌وپرورش دخالتی در آن ندارد اما با این وجود به تمامی مدارس اعلام شده به دلیل اینکه سال گذشته اکثر کلاس به صورت غیرحضوری بوده است حتی‌الامکان از لباس‌های فرم سال گذشته استفاده شود.

,

کاهش میزان بازماندگان تحصیل در خراسان رضوی

, کاهش میزان بازماندگان تحصیل در خراسان رضوی, کاهش میزان بازماندگان تحصیل در خراسان رضوی,

مجیدی فرد تصریح کرد: سال گذشته در مقطعی آمار بازماندگان از تحصیل در خراسان رضوی به چیزی بالغ‌ بر ۴۰ هزار دانش‌آموز رسید اما خوشبختانه با تمهیدات انجام شده توسط آموزش‌وپرورش، مدیران مدارس، معلمان و خیرین این تعداد کاهش پیدا کرد و توانستیم تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را که به دلایل گوناگونی همچون ترس از کرونا یا نداشتن گوشی هوشمند از تحصیل باز مانده بودند را به تحصیل بازگردانند.

,

سخنگوی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در صورتی که امسال نیز مدارس به صورت غیرحضوری باشند، نیاز داریم تا تعداد قابلی توجهی تجهیزات جهت استفاده دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی تهیه کنیم لذا از همین‌جا از خیرینی که علاقه دارند در این زمینه ما را یاری کنند درخواست داریم تا با مراجعه به مجمع همیاران مدارس یا ادارات آموزش‌وپرورش، ما را در این اقدام خدا پسندانه یاری کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه