اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر اعلام کرد؛

خاکستر شدن بیش از ۱۰ هکتار از اراضی میانکاله+فیلم

خاکستر شدن بیش از ۱۰ هکتار از اراضی میانکاله+فیلم
سیدمحمود هادیان گفت: ۱۰ هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله روز گذشته طعمه حریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدمحمود هادیان یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته در اراضی میانکاله اظهار کرد: در پی آتش‌سوزی در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله در منطقه شور بخش‌هایی از میانکاله طعمه حریق شد.

وی افزود: ساعت ۳ بامداد ۱۴شهریورماه با مشاهده آتش‌سوزی در میانکاله، مامورین حیات وحش میانکاله نسبت به خاموش‌کردن منطقه آتش اقدام نموده و پس از ۱۵ ساعت تلاش توانستند در ساعت ۱۷عصر آتش‌سوزی را مهار کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: در این عملیات مأموران یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش میانکاله با کمک نیروهای مردمی و همچنین یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی بندر امیرآباد و تنی چند از دامداران میانکاله نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

هادیان افزود: در این آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از اراضی که شامل درختچه‌های انار و تمشک بود در آتش سوخت.

 رئیس حفاظت از زیست‌کره میانکاله نیز با بیان اینکه متأسفانه آتش‌سوزی در 5 منطقه و به‌صورت همزمان صورت گرفته است، افزود: متأسفانه نقطه پنجم از کنترل خارج شد و مهار آن تا ساعت ها به طول انجامید.

علی کلانه با اعلام اینکه در مجموع 12 هکتار از اراضی جزیره میانکاله در آتش سوخت، اظهار داشت: مشکل همیشگی یعنی کمبود تجهیزات همچنان پابرجاست و تجهیزات موجود نیز نیازمند تعمیر هستند.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله درباره نیازهای اورژانسی جهت حفاظت مناسب از این منطقه اظهار کرد: خط تلفن جهت برقراری ارتباطات اداری، اینترنتی، فکس و...، حداقل دو دستگاه موتورسیکلت سالم جهت استفاده در مواقع ضروری، دستگاه ارتباط بی‌سیم جهت تسهیل ارتباط در مواقع ضروری، پهپاد جهت پایش مداوم منطقه، تعمیر تجهیزات و خودروهای موجود، جیره اضطراری جهت استفاده در زمان بحران از جمله آتش‌سوزی و تأمین تجهیزات کمک‌های اولیه، ازجمله مهم‌ترین موارد لازم است که باید در دسترس محیط‌بانان میانکاله قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه