اخبار داغ

احتمال شکل‌گیری دولت سوم ‌روحانی در خراسان رضوی بررسی شد؛

«ژنرال وعده‌ها» در خراسان رضوی به دنبال تثبیت قدرت/ تکرار استانداران روحانی امید مردم را می‌گیرد

«ژنرال وعده‌ها» در خراسان رضوی به دنبال تثبیت قدرت/ تکرار استانداران روحانی امید مردم را می‌گیرد
در حالی که از معتمدیان پیش از انتخاب دولت سیزدهم هیچ تحرک خاصی مشاهده نمی‌شد اما پس از روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی، به تکاپو افتاده است تا شاید بتواند جایگاه فعلی خود را در دولت آینده تثبیت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، خراسان رضوی همواره جزء مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین استان‌های کشور از جنبه‌های مختلف بوده و هست از این رو انتخاب سکان‌دار این استان همواره با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو بوده.27 مهرماه 1399 پس از انتخاب رزم حسینی، استاندار سابق خراسان رضوی به‌عنوان وزیر صمت در دولت روحانی، هیئت دولت، محمدصادق معتمدیان را به‌عنوان استاندار جدید خراسان رضوی منصوب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

معتمدیان متولد کرمانشاه، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است و آخرین مسئولیت‌های معتمدیان قبل از انتخاب به‌عنوان استاندار خراسان رضوی، مدیرکل دستگاه اجرایی در استان آذربایجان غربی و استاندار خراسان جنوبی بود که بر اساس نظر کارشناسان این رزومه برای تصدی جایگاه استاندار در خراسان رضوی قابل‌قبول نبوده و باید فردی در این سمت منصوب می‌شد که حداقل بومی خراسان رضوی بوده تا از چالش‌های استان آگاه باشد.

,

اصلی‌ترین نماد تحول دولت برای مردم، تغییر استانداران است

, اصلی‌ترین نماد تحول دولت برای مردم، تغییر استانداران است,

حال با تغییر دولت روحانی و شروع به کار دولت آیت‌الله رئیسی که با شعار «دولتی مردمی برای ایرانی قوی» روی کارآمد، انتظار می‌رود با انتصاب مدیران شایسته و انقلابی بار دیگر امید را به مردم بازگرداند و پله‌های توسعه و پیشرفت در استان‌ها فراهم شود لذا با توجه به فضای کنونی ‌کشور و‌ انتظاراتی که مردم دارند، باید توجه داشت که اصلی‌ترین نماد تحول دولت برای مردم در استان‌های مختلف، استانداران هستند و اگر تغییر این افراد محقق نشود حتماً در ذهن مردم تصویر دولت مردمی دچار خدشه خواهد شد.

,

, ,

در همین خصوص حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون ویژگی‌های استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: استاندار آینده خراسان رضوی اگر فردی اقتصادی و دارای توانمندی‌های اقتصادی باشد و در عرصه سیاسی به دنبال جناح‌بندی‌های خاص نباشد می‌تواند روند رو به رشد خراسان رضوی را تسریع بخشد و موجب برکات خوبی برای استان شود.

, صبح توس,

استاندار آینده خراسان رضوی باید از افراد بومی باشد

, استاندار آینده خراسان رضوی باید از افراد بومی باشد,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه استاندار آینده خراسان رضوی باید از افراد بومی این استان باشد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی بهترین نیروهای مدیر را در نقاط مختلف کشور و در رده‌های وزارت خانه‌ها دارد اما هیچ‌کدام از این افراد رغبتی برای فعالیت در استان خراسان رضوی را ندارند و متأسفانه شاهد این بودیم که همیشه از جاهای دیگر مدیران را قرض کرده‌ایم.

,

ترقی بیان کرد: نیروی انسانی توانمند و متخصص خراسان رضوی در حد بالایی است که کاملاً می‌تواند با اشراف اطلاعاتی به مسائل استان اداره مطلوب استان را به عهده خودش داشته باشد اما اینکه ما برای مدیریت استانی از دیگر استان‌ها افرادی را قرض بگیریم فرهنگ اشتباهی است و این فرهنگ اشتباه باعث شده تا ما یک همبستگی اجتماعی مناسبی نداشته باشیم و تعصبی روی نیروهای استانی نداشته باشیم و بیگانه‌پرست باشیم به‌جای اینکه به خودی‌ها توجه کنیم.

,

فرهنگ بیگانه‌پرستی در خراسان رضوی باید تغییر کند

, فرهنگ بیگانه‌پرستی در خراسان رضوی باید تغییر کند,

وی در پایان تأکید کرد: باید به‌مرور با توجه به استعداد بالای استان از لحاظ نیروی انسانی این فرهنگ بیگانه‌پرستی تغییر پیدا کند که مستلزم این است که جریانات سیاسی زیر آب نیروهای خودی را نزنند و با جلوگیری از زد و بندها زمینه فعالیت نیروهای استانی را بیشتر فراهم کنند ثانیاً جناح‌های سیاسی باید نسبت به نیروهای بومی تعصب داشته باشند و این تعصب را به‌عنوان یک وظیفه ملی تلقی بکنند و این امر می‌تواند تحولی در مدیریت استان به وجود آورد.

,

 

,

تکرار استانداران دولت روحانی می‌تواند امیدهای مردم را بگیرد

, تکرار استانداران دولت روحانی می‌تواند امیدهای مردم را بگیرد,

‌نکته مهم دیگر در این رابطه این است که تکرار استانداران دولت روحانی می‌تواند امیدهای مردم را بگیرد چرا که این افراد در دولتی فعالیت کردند که رویکردهای عدالت‌طلبی و فساد ستیزی در آن کم‌رنگ بوده‌ و مردم‌ هم این افراد را نماد دولت قبل می‌دانند. از سویی دیگر باید توجه داشت که این افراد امید به ایجاد تغییر را از بین می‌برند و  تحول زیرساختی را که دولت به دنبالش است را نمی‌توانند محقق کنند.

,

, ,

لازم به ذکر است استاندار فعلی خراسان رضوی که پیش از این به مدت دو سال استاندار خراسان جنوبی بود در رسانه‌های این استان به عنوان ژنرال وعده‌ها شناخته می‌شد و عملکرد یکساله وی در استانداری خراسان رضوی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به گونه‌ای که برخی رسانه‌های و فعالان فضای مجازی مدعی شدند که پیش از انتخاب دولت سیزدهم هیچ تحرک خاصی از وی مشاهده نمی‌شد اما پس از روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی، وی به تکاپو افتاده است تا شاید بتواند جایگاه فعلی خود را در دولت آینده تثبیت کند.

,

, ,

اخبار رسیده حاکی است که تعدادی از استانداران اصلاح طلب دولت روحانی‌که عملکرد مشخصی طی سال های اخیر در مجموعه تحت مدیریت خود داشته و نیروهای مردمی و جریان‌ انقلاب هم تلاشی زیادی برای تغییر این افراد انجام‌ دادند، در تلاشند تا از مسیر رایزنی با برخی نماینده های مجلس، مجدد خود را به دولت تحمیل کنند و به نظر می‌رسد این اقدام‌ سازماندهی شده از سوی برخی نماینده‌هایی است که گرایش سیاسی به دولت قبل دارند و البته دولت نیز باید هشیار باشد تا این پوست خربزه زیر پایش نرود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه