اخبار داغ

مدیرکل زندان های استان البرز:

یک هزار و ۲۰۰ محکوم مالی از زندان های البرز آزاد شدند

یک هزار و ۲۰۰ محکوم مالی از زندان های البرز آزاد شدند
جمیاری گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ زندانی محکوم و بدهکار مالی طی یک سال گذشته تاکنون از زندان های این استان آزاد شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل جمیاری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز افزود: یکی از بخش های فعال در کشور حائر رتبه شدیم م آزادی زندانیان با کمک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و خیرین مرکز نیکوکاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش پنج تا انجمن حمایت از خانواده زندانیان قرار دارند در یکسال گذشته هشت و نیم میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی به خانواده زندانیان کمک شده است.
,
 
,
مدیرکل زندان های  البرز  اظهار داشت: ۲۶۳ خانواده زندانی توسط مقامات مسوول مورد بازدید و سرکشی قرار گرفتند در این بازدیدها رییس سازمان زندانیان کشور،معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز،دادستان ها و مقامات قضایی،نماینده ولی فقیه در سپاه حضور داشتند.
,
 
,
جمیاری افزود: وضعیت معیشتی و خانواده آشنا شدیم خیلی از مشکلات و گره های خانواده زندانیان در این سرکشی ها مرتفع شده است.
,
 
,
مدیرکل زندان های استان البرز گفت: تعداد ۳۴۲ تبلیت و گوشی هوشمند به فرزندان زندانیان و  ۲۶ جهیزیه برای نوعروسان تهیه و اهدا شد.
,
 
,
جمیاری افزود: نذرهشتم به نیت امام رضا(ع) در هشتم هر ماه آزادی زندانیان داریم نذر پنجره فولاد برای کمک به خانواده زندانیان مشارکت می کنند.
,
 
,
وی بیان داشت: زندانی فقط به واسطه جرم سلب آزادی شده و بقیه خدمات باید به او داده شود بلکه به فکر خانواده زندانی هستیم و زیر چتر حمایتی انجمن ها قرار می گیرند.
,
 
,
وی با بیان اینکه این وظیفه فراتر از وظیفه قانونی به عهده زندانبان است، گفت: سلاح زندانبان فقط نگهداری از زندانی و ارائه خدمات زندانی است اما اگر به خانواده زندانی رسیدگی نشود چرخه جرم تکرار می شود.
,
 
,
 جمیاری با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود ویروس کرونا به پوسته درونی زندان یک توفیق بود ، افزود: استان البرز جزء استان های اولیه تزریق واکسن را در زندان ها شروع کرد دز اول واکسن در زندانها تمام شد و دز دوم واکسن هم حدود ۹۰ درصد انجام شده و فقط ۱۰ درصد مانده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: ۲۴ ساعت کادر درمانی زندان فعال است زندانی هر زمان احساس درد کند پزشک رسیدگی می کند.
,
 
,
مدیرکل زندان های استان البرز گفت: خدمات مادر و کودک در اندرزگاه نسوان ندامتگاه فردیس ارائه می شود طبق قانون زندانی می تواند تا دوسالگی فرزند همراه خود در زندان نگه دارد.
,
 
,
جمیاری افزود: برای زندانیانی که مشکلات روحی و روانی دارند مشاوره روانشناسی انجام می شود برای زندانیانی که معتاد به مواد مخدر هستندکلینیک متادون درمانی فعال هستندخدمات خوبی در این زمینه ارائه می شود.
,
 
,
وی به اشتغال کار زندانیان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف گذاری که قوه قضاییه و سازمان زندانها مشخص کرده این است که باید تا پایان ۱۴۰۰، ۸۰ درصد محکومین مشغول بکارشوند.
,
 
,
جمیاری  اظهار داشت: تا شش ماه اول سال حدود ۵۳ درصد هدف گذاری عملیاتی شده است و بخشی از زندانیان در کارگاههای داخل ، بخشی به عنوان اشتغال نشست و بخشی هم در زندان باز در صنعت و بخش خصوصی مشغول بکار هستند.
,
 
,
وی در بخش دیگر سخنان خود به آزادی زندانی اشاره کرد و گفت: وقتی زندانی در زندان بسر می برد به مجازت جرم می رسد بنابراین وقتی آزاد می شود به چشم گناهکار به او نگاه نکنند و جامعه او را بپذیردهمچنین حساب خانواده زندانی از زندانی جدا است و خانواده گناهی نکرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه