اخبار داغ

آیت الله مدنی از نگاه بزرگان؛

روحانی در قامت یک متفکر و سخنرانی جاذب

روحانی در قامت یک متفکر و سخنرانی جاذب
در آستانه چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی پای سخنان یکی بزرگان همدان نشستیم؛ سید مرتضی دیباج فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار به بیان زوایای اخلاقی و تربیتی آیت الله مدنی پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، شهید آیت الله مدنی دومین شهید محراب است که ویژگی های این شهید به لحاظ ارتباطی که قبل و بعد از انقلاب داشتیم ویژه و زبانزد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی در حیات خودش در مسیر الهی حرکت می کرد و حرکات و سکناتی نشان داد در نوع خودش بی بدیل بود، اعتقاد راسخی به خدا داشت و خودش را مقلد رهبری می دانست و در این راستا هم خیلی جانفشانی کرد.

,

این شهید بزرگ در هدایت همه اقشار جامعه تلاش می کرد و هدف او جذب و هدایت بود که سعی می کرد با رفتار خودش افراد را به راه راست سوق دهد.

,

بعد از انقلاب در حال تردد در دور آرامگاه بوعلی همدان بودند که با تابلوی جنبش مجاهدین روبرو می شود، و بلا فاصله متوقف شده و داخل ستاد شده ، همه خطرات را به جان می خرد و آنها را به آغوش اسلام دعوت می کند تا به دامن انقلاب برگردند و اولتیماتوم می دهند که فضای رعب و وحشتی که ایجاد کردند را جمع کنند.

,

شهید آیت الله مدنی در حالی که یک مرد شجاع و جدی بود اما احساسات بسیار لطیفی داشت، وی وقتی نام ائمه اطهار بخصوص حسین بن علی می آمد اشک از چشمانش جاری می شد.

,

در جلسه تاریخی ائمه جمعه در قم بیانات خودش مستمعین را در شرایط خاص قرار می دهد طوری که همه گریه می کردند.

,

وی در جلسه تاریخی ائمه جمعه گفت: من وقتی می خواهم نماز جمعه بخوانم به خودم نهیب می زنم که امام جماعت مسلمین و انقلابیون باشم؟

,

وی در عین حال قاطعیت برای مستضعفین خاک می شد و یکی از فعالین تشکل امور خیریه در رشته های مختلف بود و به لحاظ اخلاصی که ایشان داشت همه به قوت خود باقی مانده و فعال هستند، درمانگاه مهدیه، صندوق قرض الحسنه مهدیه، دارالایتام و مسجد مهدیه از جمله تشکل های خیریه وی هستند.

,

وی در امور سیاسی دخالت می کرد و افراد را بررسی می کرد، دعای ندبه صبح های جمعه یکی از جلسات مبارزه با شاه در آن زمان بود که کارهای فرهنگی زیادی انجام می شد.

,

به خاطر مبارزات وی مورد بغض و کینه دشمن قرار می گرفت و مدام وی را تبعید می کردند ودر همدان به خاطر بیماری سل که داشت در دره مراد بیگ مستقر بود .

,

یکی از تبعیدگاه های وی شیراز بود که با مرحوم امیر چلوئی به دیدار او رفتیم و با روی گشاده به پذیرایی و هم صحبتی با ما نشستند ، یکی از جاذبه های ایشان شباهت به حضرت امام _ره) بود .

,

بعد از انقلاب دو سه فعالیت شایسته داشتند و محل بیت ایشان ستاد انقلاب بود، همه روئسا و سران غرب که پشیمان بودند یکی پس از دیگری در این بیت با او بیعت می کردند.

,

در دور میدان امام مجسمه شاه وجود داشت که به دستور ایشان توسط ارتش برداشته شد .

,

ایشان در آخرین لحظات عمر و کورانی که احساس می کرد که نباشد دو کیسه شخصی همیشه داشتند که یکی شخصی و دیگری بیت المال بود ، همیشه به اطرافیان اشاره می کرد که به دوستان از کیسه پول دهند و در لحظات آخر عمر وقتی اطرافیان داخل کیسه را نگاه می کنند و می گویند پولی موجود نیست و آیت الله بیان می فرمایند گویا عمر ما هم به پایان رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه