اخبار داغ

در راستای تسهیل معضلات محلات؛

شورای امر به معروف مساجد تقویت می‌شود

شورای امر به معروف مساجد تقویت می‌شود
حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه در راستای تسهیل معضلات محلات؛ شورای امر به معروف مساجد تقویت می‌شود، گفت: درصورت راه‌اندازی جدی شوراها در محلات و مساجد و با کمک مردم می‌توان بر بسیاری از معضلات اجتماعی، مشکلات و منکرات موجود در محلات فائق آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ در بیان اهمیت موضوعات و مسائل مختلف حوزه امر به معروف و نهی از منکر خداوند در قرآن و ائمه در روایات متعدد از روش‌ها و شیوه‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند همچنین در بسیاری از روایات؛ ترک امربه معروف و نهی از منکر به منزله جنگ با خداوند و رسول خدا است و ترک این دو فریضه در نهایت زشتی است و آثار ناپسندی دارد.

در صوررتی که مسائل و موضوعات مربوط به دو واجب امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تشریح شود به طور یقین مردم بیشتر و بهتر از گذشته در جامعه اهتمام خواهند داشت.

امر به معروف و نهی از منکر کردن به این معنا است که انسان نسبت به دین بی تفاوت نیست و اگر مردم نسبت به دین بی تفاوت نباشند یعنی نسبت به دین بی باک نیستند، احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه به مردم متذکر شویم که نباید نسبت به دین بی تفاوت بود.

حجت الاسلام حسن کریمی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به ضرورت برقراری جریان امر به معروف و نهی از منکر مردمی و فعالیت های ارشادی و تذکر لسانی با محوریت شوراهای مساجد اظهار کرد: با توجه به اهمیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات، یکی از مهمترین رویکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پرداختن به این مسأله است.

وی با بیان اینکه بخش عمده فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای نهادینه ساختن این دو فریضه الهی، حضور در محلات است افزود: برای انجام فعالیت های اساسی و ریشه ای درخصوص اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر، باید در محلات حضور پیدا کنیم و مردم به میدان بیایند تا با حضور مثمرثمر مردم در صحنه به نتایج خوبی در این خصوص دست یابیم چراکه همیشه حضور مردم در صحنه های مختلف نتیجه بخش بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان از راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد با محوریت روحانی مسجد و بزرگان محلات در مساجد شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ مسجد جهت اجرای طرح مزبور شناسایی شده است البته این طرح در چندین مسجد در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
, هرمز,
,
,
,
,

اشاعه معروف‌ها و مبارزه با منکرات مهمترین وظیفه شوراست

کریمی، اشاعه معروف ها و مبارزه با منکرات را از اهم وظایف شورهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات عنوان کرد و گفت: این طرح کشوری در مسجد مالک اشتر شهر بندرعباس به صورت پایلوت در حال اجراست این طرح سپس در مساجد دیگری از قبیل مسجد سلمان فارسی محله الشهداء و مسجد مهدی موعود محله آزادگان به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: به موجب اجرای این طرح؛ مردم منکرات محلات را شناسایی و سپس برای رفع آنها برنامه ریزی می کنند به این نتیجه رسیده ایم که غیر از مردم، سازمان های دیگری برای ورود به رفع مشکلات محلات موفق نخواهند شد.

, اشاعه معروف‌ها و مبارزه با منکرات مهمترین وظیفه شوراست,
,
,
,
,

, ,

حمایت ستاد از شوارهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد

وی همچنین افزود: در صورتی که مردم محلات خواهان رفع منکرات، معضلات و مشکلات موجود در محله خود باشند موفق عمل می کنند و در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی و ساختار سازمانی رسمی است از این رو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با توجه به ساختار سازمانی رسمی ستاد کل کشور که همان راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد است از این شوراها حمایت و پشتیبانی می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با بیان اینکه مصادیق منکرات محلات اعتیاد و بدحجابی نیست بلکه تمامی معضلات محلات مدنظر است تصریح کرد: ممکن است منکرات یک محله به موضوع اشتغال برگردد چراکه معضل بیکاری سبب بزهکاری جوانان می شود که درصورت ایجاد اشتغال برای جوانان، یک امر معروف صورت گرفته و مقابله با بیکاری نیز نوعی نهی از منکر است.

کریمی بیان داشت: نگاه اغلب افراد جامعه به ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت های آن، در طول چند دهه اخیر، پرداختن به مصادیق خاص است درحالی که این گونه نیست و این ستاد مصداق خاصی را محور کار قرار نمی دهد بلکه هرجا منکر اصلی، خاص باشد به رفع آن می پردازد.

, حمایت ستاد از شوارهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد,
,
,
,
,
,
,

شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد بسیاری از منکرات را از چهره محلات می زداید

وی ابراز داشت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر محلات و مساجد نیز با بررسی، شناسایی و سپس اولویت‌بندی منکرات به زدودن آنها می پردازد درصورت راه اندازی جدی شوراها در محلات و مساجد و با کمک مردم می توان بر بسیاری از معضلات اجتماعی، مشکلات و منکرات موجود در محلات فائق آمد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نهادینه شدن تذکر لسانی در جامعه کنونی گفت: این دو فریضه الهی حتی حوزه فردی که همان تذکر به فرد است را نیز دربر می گیرد تذکر افراد به یکدیگر یا همان امر به معروف و نهی از منکر یک نوع تعامل اجتماعی است اگر به دنبال تعامل اجتماعی خوب هستیم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

, شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد بسیاری از منکرات را از چهره محلات می زداید,
,
,
,
,

کریمی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد تذکر لسانی را نوعی دخالت بی جا تلقی می کنند که این بیانگر عدم شناخت آنان صحیح از جامعه است این دسته از افراد بدانند که همه در برابر جامعه مسئولیت داریم و برای برخورداری از جامعه سالم باید با مشاهده منکرات، تذکر لسانی صورت گیرد.

اصل امر به معروف و نهی از منکر توجیه گری را نمی پذیرد

وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نقش آن در ایجاد جامعه ای سالم گفت: متاسفانه زمانی مشکلات در جامعه فراگیر می شود که افراد نسبت به این دو فریضه الهی بی تفاوت باشند با حاکم شدن بی تفاوتی بر جامعه، مردم از بروز هر منکر و معضلی آسیب می بینند از این رو مردم نمی توانند در برابر منکرات، سکوت کنند و سعی می کنند با تذکر لسانی، فرد یا افراد را نهی از منکرات کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با بیان اینکه اصل این دو فریضه الهی، توجیه گری را نمی پذیرد گفت: جامعه توجیه گر به سمت اضمحلال پیش می رود و این برای جامعه بشری بسیار خطرناک است. درصورت احیای اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه شدن و فرهنگ سازی این دو فریضه مهم در جامعه، بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی موجود در جامعه حل و فصل می شود.

انتهای پیام/

,
,
, اصل امر به معروف و نهی از منکر توجیه گری را نمی پذیرد,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه