اخبار داغ

تیم ملی در مسیر کاپ آسیا و انتخابی جام جهانی قطعا موفقیت های خوبی کسب خواهد کرد؛

آبکناری: نسل طلایی در بسکتبال در 5 یا 6 سال ساخته نمی شود؛ باید صبور باشیم/ با حضور هاشمی در لیگ، مشکلی پیش نمی‌آید

آبکناری: نسل طلایی در بسکتبال در 5 یا 6 سال ساخته نمی شود؛ باید صبور باشیم/ با حضور هاشمی در لیگ، مشکلی پیش نمی‌آید
سرمربی تیم بسکتبال اکسون گفت: این‌که هاشمی در لیگ هم مربیگری کند، تداخلی در عملکرد تیم ملی ندارد چون بازیهای ملی آنچنان فشرده نیست.
[

البرز آبکناری سرمربی تیم بسکتبال اکسون در گفت‌وگویی که با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا داشت، درخصوص آغاز لیگ برتر بسکتبال امسال اظهار داشت: تمام تیم‌ها مشغول تمرین و مسابقه هستند و تیم ما نیز بر همین منوال است. مانند سالهای گذشته استراتژی باشگاه بر این بوده که بازیکنان زیر ۲۱ سال رکن اصلی تیم باشند و فقط یک بزرگسال در تیممان داریم که آن‌هم حسین پور است. لیگ امسال لیگی سخت خواهد بود، تیم‌های بزرگ مثل مهرام، شیمیدر، شهرداری گرگان و پتروشیمی خیلی خوب هستند و حتی تیم‌های جدید هم که به لیگ ‌آمدند تجربه زیادی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مثلا سپاهان که خودش در گذشته تجربه حضور در لیگ را داشته قطعا در لیگ بهترین کیفیت ممکنش را به نمایش می‌گذارد تا این جایگاه که بعد از چند سال بازپس گرفته را حفظ کند.

, وی افزود: مثلا سپاهان که خودش در گذشته تجربه حضور در لیگ را داشته قطعا در لیگ بهترین کیفیت ممکنش را به نمایش می‌گذارد تا این جایگاه که بعد از چند سال بازپس گرفته را حفظ کند.,

سرمربی اکسون درمورد افزایش تعداد تیم‌های لیگ و همچنین متمرکز بودن لیگ تاکید کرد: این که تیم‌های بیشتری به لیگ امسال آمده اند را نباید نوعی وقت تلف کردن برداشت کرد چون بازیکنان جوان ما برای کسب تجربه و بازیکنان با تجربه برای حفظ شرایط ایده آلشان نیازمند بازی بیشتر هستند اما بحث اصلی بحث متمرکز بودن بازی‌هاست. وبا توجه به اینکه کل ظرفیت تهران فقط یک ورزشگاه آزادی‌ست، برگزاری لیگ بسیار سخت شده چون فشار زیادی به این سالن وارد می شود. ای کاش از باقی سالن های تهران هم استفاده می‌کردند. کمی خجالت آور است که در تهران فقط یک سالن با کیفیتی در سطح برگزاری لیگ داشته باشیم.

, سرمربی اکسون درمورد افزایش تعداد تیم‌های لیگ و همچنین متمرکز بودن لیگ تاکید کرد: این که تیم‌های بیشتری به لیگ امسال آمده اند را نباید نوعی وقت تلف کردن برداشت کرد چون بازیکنان جوان ما برای کسب تجربه و بازیکنان با تجربه برای حفظ شرایط ایده آلشان نیازمند بازی بیشتر هستند اما بحث اصلی بحث متمرکز بودن بازی‌هاست. وبا توجه به اینکه کل ظرفیت تهران فقط یک ورزشگاه آزادی‌ست، برگزاری لیگ بسیار سخت شده چون فشار زیادی به این سالن وارد می شود. ای کاش از باقی سالن های تهران هم استفاده می‌کردند. کمی خجالت آور است که در تهران فقط یک سالن با کیفیتی در سطح برگزاری لیگ داشته باشیم.,

سرمربی اکسون در خصوص تداوم حضور مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی در لیگ به عنوان سرمربی بیان داشت: فکر نمی‌کنم این اتفاق ضربه ای به تیم ملی وارد کند چون اصولا تیم ملی خیلی ترافیک مسابقه ندارد زیرا به صورت مقطعی و کوتاه اردوها و بازی‌هایی برای تیم گذاشته می‌شوند که خیلی تداخلی در موضوع کار در لیگ برای کسی ایجاد نمی‌کند. مهمترین مسئله درمورد سرمربی همان نکته به کارگیری جوانان و باتجربه ها در کنار هم برای تغییر نسل تیم ملی است.

, سرمربی اکسون در خصوص تداوم حضور مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی در لیگ به عنوان سرمربی بیان داشت: فکر نمی‌کنم این اتفاق ضربه ای به تیم ملی وارد کند چون اصولا تیم ملی خیلی ترافیک مسابقه ندارد زیرا به صورت مقطعی و کوتاه اردوها و بازی‌هایی برای تیم گذاشته می‌شوند که خیلی تداخلی در موضوع کار در لیگ برای کسی ایجاد نمی‌کند. مهمترین مسئله درمورد سرمربی همان نکته به کارگیری جوانان و باتجربه ها در کنار هم برای تغییر نسل تیم ملی است.,
آبکناری درباره تغییر نسل بسکتبال ایران گفت: بسکتبال به دلیل فعالیت ها و تنش های شدید بدنی ای که دارد تغییر نسل در آن لحظه ای یا کوتاه مدت نیست و باید یک بازه طولانی طی شود تا به نتیجه برسیم. ژاپن سالهای سال در فوتبال هزینه کرده اما هنوز در ۴ تیم برتر جهان نیست. نباید چنین توقعی از بسکتبال نیز داشت و باید سر صبر، به صورت مستمر و پیوسته دست به تغییر بزنیم نه اینکه طی ۵ الی ۶ سال توقع نسل طلایی ساختن کنیم.
,

وی افزود: در همین زمینه باید به تیم های پایه رسیدگی کرد. تیم جوانان ایران قبل از کرونا به صورت اندک و خیلی کم بازی برگزار می‌کرد، حال که دیگر کروناست. به همین دلیل شد که بازیکنان جوانان را به لیگ آوردند تا تجربه بازی کردن و باختن را در همین عرصه تجربه کنند نه این‌که در رقابت‌های ملی یا در بزرگسالی‌شان تازه طعم شکست را تجربه کنند. بهتر است فرصت اشتباه کردن را زودتر به آن‌ها بدهیم تا اشتباهات در تورنومنت های بزرگ‌تر رخ ندهد.

, وی افزود: در همین زمینه باید به تیم های پایه رسیدگی کرد. تیم جوانان ایران قبل از کرونا به صورت اندک و خیلی کم بازی برگزار می‌کرد، حال که دیگر کروناست. به همین دلیل شد که بازیکنان جوانان را به لیگ آوردند تا تجربه بازی کردن و باختن را در همین عرصه تجربه کنند نه این‌که در رقابت‌های ملی یا در بزرگسالی‌شان تازه طعم شکست را تجربه کنند. بهتر است فرصت اشتباه کردن را زودتر به آن‌ها بدهیم تا اشتباهات در تورنومنت های بزرگ‌تر رخ ندهد.,

کارشناس بسکتبال کشورمان پیرامون کادرفنی تیم ملی و حضور مهران حاتمی اذعان داشت: انتخاب کادرفنی از اختیارات سرمربی‌ست و به نظرم هاشمی انتخاب های خوبی داشت هرچند که در گذشته هم مثلا در زمان آتشی، کمالیان یا حتی خود شاهین طبع کادرفنی یک وزن بالا را داشت.

, کارشناس بسکتبال کشورمان پیرامون کادرفنی تیم ملی و حضور مهران حاتمی اذعان داشت: انتخاب کادرفنی از اختیارات سرمربی‌ست و به نظرم هاشمی انتخاب های خوبی داشت هرچند که در گذشته هم مثلا در زمان آتشی، کمالیان یا حتی خود شاهین طبع کادرفنی یک وزن بالا را داشت.,

او در پایان درباره بازی‌های تیم ملی در مسیر کاپ آسیا و انتخابی جام جهانی بسکتبال یادآور شد: قطعا موفقیت های خوبی کسب خواهیم کرد. ما سالها افتخار در این عرصه کسب کردیم و با یکی دو مسابقه بی انصافی‌ست که عملکرد ملی پوشان را زیر سوال ببریم. باید شروع لیگ بازیکنان از لحاظ جسمی و فنی آماده شوند. این بازیکنان بسکتبال را بلدند و اردوهای تیم ملی به این جهت کوتاه مدت است که آن‌ها فقط با هم هماهنگ شوند نه اینکه در کلاس آموزش بسکتبال شرکت کنند.

, او در پایان درباره بازی‌های تیم ملی در مسیر کاپ آسیا و انتخابی جام جهانی بسکتبال یادآور شد: قطعا موفقیت های خوبی کسب خواهیم کرد. ما سالها افتخار در این عرصه کسب کردیم و با یکی دو مسابقه بی انصافی‌ست که عملکرد ملی پوشان را زیر سوال ببریم. باید شروع لیگ بازیکنان از لحاظ جسمی و فنی آماده شوند. این بازیکنان بسکتبال را بلدند و اردوهای تیم ملی به این جهت کوتاه مدت است که آن‌ها فقط با هم هماهنگ شوند نه اینکه در کلاس آموزش بسکتبال شرکت کنند.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه