اخبار داغ

آمریکا:

به فرار «اشرف غنی» کمک نکردیم و اطلاعی هم از آن نداشتیم

به فرار «اشرف غنی» کمک نکردیم و اطلاعی هم از آن نداشتیم
وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش از موضوع فرار اشرف غنی از افغانستان اطلاعی نداشته و در این خصوص هیچ کمکی به وی نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه خبری طلوع‌نیوز گفت که به رسمیت شناختن طالبان بستگی به عملی ساختن تعهدات آنان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بلینکن افزود که جامعه جهانی توقعاتشان را از طالبان به‌طور واضح مطرح کرده‌اند.
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا، گفت: «طالبان گفتند که آنان به دنبال مشروعیت جهانی و حمایت جهانی هستند. آن کاملا به این وابسته است که آنان چگونه عمل می‌کنند، نه فقط اینکه آنان چه می‌گویند. مسیر رابطه طالبان با ما و دیگر بخش‌های جهان به عمل آنان بر می‌گردد.»
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اگر طالبان به تعهداتش عمل کند و حکومت آینده افغانستان حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها، را رعایت نماید، آمریکا با آن کار خواهد کرد.
,
 
,
بلینکن تصریح کرد: طالبان درباره مبارزه با هراس افگنی، مبدل نشدن افغانستان به لانه امن برای تروریست‌ها، و حقوق اساسی افغان‌ها به ویژه حقوق زنان متعهد شده‌اند.
,
 
,
وی همچنین مدعی شد که آمریکا در طول حضور بیست ساله‌اش در افغانستان، موفق بوده است.
,
 
,
بلینکن گفت: «اسامه بن لادن یک دهه پیش به جزایش رسید و القاعده به عنوان یک سازمانی با توانایی حمله بر ما و دیگران از افغانستان به‌طور چشمگیری کاهش داده شد و همچنین مواردی را که پس از یازدهم سپتامبر برای خود ساخته بودیم، ما به چیزی که برای خود تعیین کرده بودیم دست یافتیم.»
,
 
,
وی همچنین درباره فرار اشرف غنی از افغانستان گفت که واشنگتن از این کار غنی اطلاع نداشت.
,
 
,
وی افزود: «یک شب پیش از این که او کشور را ترک کند، من با رییس جمهور غنی صحبت کردم و در این گفت‌وگو، ما درباره کارهایی که در دوحه انجام شده بود، درباره انتقال قدرت صحبت کردیم و او یک شب پیش از فرارش گفت که اگر این کار موفق نشود، او آماده است تا زمان مرگش بجنگد.»
,
 
,
این در حالی است که روز گذشته رئیس‌جمهور فراری افغانستان مدعی شد ترک کابل سخت ترین تصمیم زندگی او بوده، اما وی معتقد است که این تنها راه سکوت اسلحه‌ها و نجات کابل و ۶ میلیون شهرونداش است.
,
 
,
انتهای پیام/ ر
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه